Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Grattis! Han är helt underbar, sorgen kommer att försvinna och aldrig mer komma tillbaka när du får jobba honom så som du vill.

Vad tror du om de karaktärer som jag nämnt på de andra hästarna? rätt fel?

kram Fatima
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Det går ju inte att se karaktären på en liten hästbebis, men jag måste ändå sticka in med en bild här bara för att få skryta lite med vår nya stjärna. Det blir en nöt för dig att knäcka när hon blir äldre, Fatima! ;)

0002.jpg


07.jpg


006.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Fler hästar än man tror är sorgsna............på ett eller annat sätt
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åhh tack för att du delar med dig, helt bedårande. Vad blev det? Hur gammal på bilden? Vad heter h*n?

Mvh Fatima
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Sorry såg att det blev en flicka ;)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åh vad kul att du äntligen har köpt dig en häst Emelie! :D Den hästen har verkligen hamnat i rätt händer. Han ser ser så känslig och vacker ut! :love:

Och grattis Pellen till ett alldeles bedårande sött föl! :love: :bump: Du har all rätt att skryta! :D

MVH Jennifer Bergström
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Förhoppningsvis får vi se honom på Johannesberg i augusti :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Jag får väl erkänna att jag är en stor fan av KFH. Har läst tre böcker av honom och sett två filmer. Jag tycker hans sätt att jobba med hästar är nästan övernaturligt! Och det går ju faktiskt att jobba likadant hemma!!!

(Jag kan inte se att han är självgod någonstans, som många andra verkar ha uppfattat honom. Min åsikt är att han e en karl med massa erfarenhet och han vet vad han talar om.)

Nu till boken Hästens själ:
Det är fin läsning och man får ju ta in det som känns vettigt just nu. Jag tror inte någon lyckas hålla allt inne efter att bara ha läst den en gång. Som sagt tidigare, det är värt att läsa om den några gånger. Jätte bra att få tips på träningsscheman. Sedan är det ju såklart en sport att försöka lista ut sin egen häst... jag har inte lyckats än.

Kanske någon sa tidigare i tråden, men man kan ju även maila bilder till honom personligen, så gör han en profil. Muntligt över telefon eller via brev. Hade jag råd skulle jag göra det! Hade jag råd skulle jag även gå på hans kurser. Synd att man e student :(

Hoppas du njuter av din läsning!!:D
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Men nu när jag ser efter här i tråden så verkar ni ju vara himla aktiva på att göra profiler GRATIS!!! :D

KUL!!! Och vad roligt att det stämmer för så många!!! Jag ska se om jag hittar några bra bilder o lägga upp. :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Ja, nog har vi varit flitiga ;)

Man får ta allt för vad det är och det är inte alls säkert att det stämmer ;)

Lägg in kort så ska vi se vad vi kan se

Mvh Fatima
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Här kommer bild på vad jag hoppas ni kan utröna vilken typ det är... Haha! va kul! :banana:
Hoppas inte det är för många bilder. Tänkte att ju fler desto bättre:idea:

Brenna-longeras6.jpg
Brenna-profil3.jpg
Brenna-profil2.jpg
Brenna-Fram1.jpg
Brenna-profil4.jpg
Brenna-hagen1.jpg
Brenna-longeras5.jpg
Brenna-longeras2.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hm inte så lätt.....urhästen och barnet kanske.

Jag kan titta mer i slutet på nästa vecka, är på väg till italien för att ridan islandshäst så jag håller på att packa det sista nu.

H*n har en fin och vaken blick utan sorg vad jag kan se på dessa kort.


Mvh Fatima
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Ville bara påminna dig om att du skulle skriva lite om grodan...(min häst såg ut att vara det på de nya bilderna jag la in).
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Oj sorry missade det här kommer en kort redogörelse, ps grodan var en av karaktärerna men det mes typiska med grodan är att den är en enkel häst som söker närhet. Godmodig. Låter sig utnyttjas.. Står svaghet och sorg skrivet i ansiktet redan från födsel. Om en människa lyckas hjälpa den till bättre självförtroende så har man en vän för livet.

Tycker dock inte din häst visar så mycket av det jag ovan skrivit men dock finns det lite av det framför allt på ett av korten.

Nu åker jag (om en timma) till italien i en vecka :)

Mvh Fatima
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hemma igen efter en helt underbar resa. Nu när jag ser bilderna igen så stämmer det jag tidigare såg.

Vad ser du själv?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 031
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp