Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling
Efter att ha kollat i boken går tjockisen bort, det lutar mera åt Den Beskedlige med inslag av Skeptikern.Stämmer till en viss del. Han vill gärna att allt ska göras på exakt samma sätt varje gång, han är inte så flexibel.:smirk: Är allt som han är van vid är han trygg, och då är han lugn. Ibland kan han dock få utbrott av "energi" men då beror det oftast på stress eller att han inte förstår vad som begärs.Luna10 jag tycker att ditt kallblod ser ut att vara en häst som är ganska enkel och bekväm av sig och inte vill göra av med allt för mycket energi, men som också har mycket egen vilja.
Stämmer precis!Skeptisk till nya saker men samtidigt nyfiken och beredd på att genomföra det man vill. Kanske inte världens mest snabbtänkande häst men jag tror ändå att det döljer sig mer under ytan än vad det kanske först ser ut. En häst som man får akta sig så att man inte går för fort fram med utan låter den genomföra momenten i sin egen takt och inte kräva för mycket av.
Vilken karaktär den har är jag ganska osäker på men jag funderar på blandning mellan Skeptikern/Tjockisen/Den Beskedlige...