Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Vet inte om jag får lägga in en bild på den hästen men jag vet en häst i grannstallet som är snöflingetigrerad på sommaren, det är galet, 100tals små vita nästan lysande prickar över hela kroppen inkl huvud för att sedan på vintern bli vanlig mörkbrun häst med en stjärn..
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

IMG_8773.JPG


+ bukfläck o massa vita strån i manen, och att han har en utstrålning som gör att folk oh-ar och ah-ar och kommer fram o beundrar o frågar när vi är någonstans (bilden är från en maskeradhoppning om någon undrar :p)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

KL

Halloj!
En kompis pappa såg en häst någonstans och skickade ut efterlysning på FB, undrade vad färgen heter. Här är en bild:

Ska3080rmavbild2013-10-15kl192108.png


Jag tänkte spontant "silver-någonting" men skall villigt erkänna att jag inte är särskilt utbildad inom de ovanligare färgerna (har fjordhäst...)

Tacksam för input! :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag skulle också säga skimmel; en ung häst som håller på att skifta i färgen. Någon typisk silver är det inte... (Skulle vara om den var det innan den skimlade, men inget särskilt taltar för det och färgen finns nästan enbart hos Islandshäst i Sverige)

Detta är en silversvart...(men ingen islänning)
DSC_0037.JPG
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag skulle vilja ha en färgbeskrivning på min knabstrupp.. Hon har grå mule och runt ögon. Född svart med vitt på rumpan.. Vad tror ni hon blir för färg senare, hon är 2 år.
1380460_10151742540993460_511250921_n.jpg

1379437_10151748200223460_1585004132_n.jpg

1238832_10151702044768460_1747443862_n.jpg

970349_10151702045393460_1015400306_n.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

inte den blekaste (är inte bra på färger och sånt :p ) men gu va läcker hon är :love: :love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag är ingen expert men har på två olika jobb haft vuxna ponnyer med sådan färg så kan hända att hon behåller den kanske.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag tycker att hon ser schabraktigrerad ut. Är hon det så kommer hon att fortsätta se ut så. Men jag är ingen expert...
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Ja :) synd att de inte fanns fler bilder! Det var ju en intressant blandning

Ska förövrigt tillägga att jag råkade spendera halv min arbetsdag i den tråden du länkade till :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 660
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 672
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp