Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min är väl inte superovanlig men hon är isabellblack och får mer och mer gråa fläckar på kroppen för varje fällning.

Benen är gråmelerade, samt att hon har ål och skiftar färg mellan sommar och vinterpäls


Vinterpäls

1385991_10152227910308998_1592509382_n_zpsdb755ce3.jpg


Sommarpäls

318862_10151279929678998_691067512_n.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag skulle också säga skimmel; en ung häst som håller på att skifta i färgen. Någon typisk silver är det inte... (Skulle vara om den var det innan den skimlade, men inget särskilt taltar för det och färgen finns nästan enbart hos Islandshäst i Sverige)

Detta är en silversvart...(men ingen islänning)
DSC_0037.JPG

Jisses vilken vacker häst :love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Tyckte alltid min fd häst hade en lite ovanlig bläs, men åren blev hon också mer och mer spräcklig :)
DSCN3990-2.jpg

DSC02956_zps5ecb8060.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag har kollat igenom alla sidor O_o Tog några dagar.. Men jäklar vad många fina hästar det finns :love: Jag vill ha en "grullo"!
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Vilken vacker liten sak:love:

kl

Det här var verkligen häftigt!

brindle-horse-1_1.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag har en PRE hingst med en s.k "blood mark". Jag vet inte mycket om det förutom legender men det hjälper ju föga ;) Coolt är det dock! Många gånger har "blood mark eller bloody shpulder" hästar mer inslag av stickelhår och en brun bringa men min Favorito fick sin fläck i ansiktet.





Andra sidan är helt vit

 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Shit vilken häftig! Det ser ut som att det är två olika huvuden som är ihopklippta på första bilden.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Tack! Ja det är supercoolt :) Han ser verkligen ut som två olika hästar på vardera sida.

Sedan skrev jag fel, menar så klart att en "bloody shoulder" har har sina fläckar längst med bogbladet och ofta upp över manken och ner mot frambenen
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

KL*

jag hade för några år sedan en häst med lite ovanlig färg. Hon hade grå/silver färgad botten och bruna prickar. Tyvärr fick jag ta bort henne pga problem med bakbenen.

nutella3_zps6b515b89.jpg


nutella2_zps578d23d2.jpg


nutella4_zpscbc02a05.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jättefin :D är en föredetta ridskola nära sommarstugan som nu har turridningar och de har någon polsk ras som ser ut som din. Tycker de är läckra!

Tess_PRE Vilken vacker häst!
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jättefin :D är en föredetta ridskola nära sommarstugan som nu har turridningar och de har någon polsk ras som ser ut som din. Tycker de är läckra!

Tess_PRE Vilken vacker häst!

Hon är inte min (min pärla skymtar i bildkanten :D) men hon har så fin fin färg och så kraftiga blacktecken. Ettårig Kigermustang.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Den polska rasen har ett så fantasifullt namn som konik polski, vilket betyder polsk ponny. Alla hästar av den rasen är musblacka, som hästen härovan. Det är häftigt, tycker jag, eftersom att det är en så ovanlig färg. Grullo är kanske ett annat namn på musblack?
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Den polska rasen har ett så fantasifullt namn som konik polski, vilket betyder polsk ponny. Alla hästar av den rasen är musblacka, som hästen härovan. Det är häftigt, tycker jag, eftersom att det är en så ovanlig färg. Grullo är kanske ett annat namn på musblack?

Japp grullo, eller egentligen "grulla" är den amerikanska benämningen på musblack.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Nej hon är musblack efter två musblacka föräldrar utan gulanlag.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 660
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 670
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp