Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Den har ju en ål som syns tydligt.

Iofs kan det vara en fusk ål, uppenbarligen lär det väl vara det om rasen inte har duns men jag utgick bara ifrån vad jag såg.

mvh Eva
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

UrIn77iYS1


Testar och lägger in bild på mitt sto och hennes coola bläs ..
Vet inte om det funka med instagram :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Den har varken al eller "fuskal" finns inte tillstymmelse till mork rand pa den hasten. Jag tror du forvaxlar den svarta skuggan med en al? (sorry, saknar prickar&ringar ovafor a och o pa denna dator)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Mitt bidrag. Kanske inte så ovanligt med just tigrering, men jag har aldrig sett en med lika ovanligt tecknad tigrering :)
1zewms9.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Mitt bidrag. Kanske inte så ovanligt med just tigrering, men jag har aldrig sett en med lika ovanligt tecknad tigrering :)
1zewms9.jpg

Jag tycker inte den ser tigrerad ut. Det ser mer ut som ärr eller vitiligo. Sedan finns det något som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu, något fenomen som är döpt efter något fullblod. Är det din häst?
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag tycker inte den ser tigrerad ut.

En tigrerad häst har väl alltid den där vita hinnan i ögonen och är fläckig/hudfärgad vid munnen/ögonen/i baken? Det ser inte ut som att hästen på bilden har dessa tecken.

Ex. på hur jag menar:
MJsHotSpot.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Ärr har han absolut inte utan så har han mer eller mindre sett ut sen dom köpt honom, han står som tigrerad i passet. Du syftade kanske på birdcatcher spots? Det har jag tidigare inte ens tänkt tanken på att han skulle ha :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Tycker också det ser ut som bird catcher spots? :) Hursomhelst, otroligt fin! :love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

En tigrerad häst har väl alltid den där vita hinnan i ögonen och är fläckig/hudfärgad vid munnen/ögonen/i baken? Det ser inte ut som att hästen på bilden har dessa tecken.

Ex. på hur jag menar:
MJsHotSpot.jpg

Nix, inte alla. Men det är typiska drag.
Jag har knabstruppers hemma, har haft uppfödning, och alla syns inte det vita i ögonen, alla tigrerar inte runt ögon/mule/kön, men det är typiska drag.
har en snöflinga hemma, som är svart både runt ögon, mule o kön. :love: inte mycket ögonvita som syns heller.
Dock ej lika tigrerad som denna. Har en vit heltigrerad som inte heller har mycket vit i ögonen . och båda är renrasiga knabbar. Så det är så individuellt :love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

kl
DSC_0084_zpsf052b973.jpg
[/IMG]
Ett halvblod med lykta, fyra vita strumpor och grå man och svans kan väl inte vara så vanligt, så han borde passa i denna tråd.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 660
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 674
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp