Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

ZDsqx.jpg


guld häst ;)


Är det en achal teké?
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

nu kommer bilswer pö min stora springare dock e han forfarande tunn och avsaknad av muskler men han var bara ben och skinn för 4 manader sedan
pa bilden kan man inte se de sk mörka fläckarna de e pö andra sidan av kroppen men han har en ovanligt huvud teckning som man inte akn se sö tydligt pö denna bilden tyvärr men vacker som bara den


http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=22772
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sådana statyer ser man nästan på varenda ridanläggning i Tyskland:)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

kl

Inte en ovanlig farg men sjalva nyansen ar val inte sa vanlig?
Hans mamma ar isabell och pappa brun.

Vad kan jag fa om jag korsar honom med min fux (med endast fux bakom)?

pan3_zpscf27a4df.jpg


pan_zpsb75f2148.jpg

Du kan få fux, isabell, brun, gulbrun. Ev. svart, gulsvart.

Eftersom det är en Dunskin så har den Dun anlag (eller på svenska black), mao kan det bli på 50% av avkommorna även bli Ål, grepp, blackmask och zebraränder på benen.

:)
mvh Eva
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Undrar samma. Måste inte ena föräldradjuret vara black för att avkomman ska bli det?
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Black syns alltid och kan inte ligga dolt, så det stämmer ena föräldern måste vara det och isf är 50% chans för black.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Eftersom det är en Dunskin så har den Dun anlag (eller på svenska black), mao kan det bli på 50% av avkommorna även bli Ål, grepp, blackmask och zebraränder på benen.

:)
mvh Eva

Black finns inte i rasen sa det kan den inte vara. :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 660
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 674
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbur bil
  • Det bästa med ”din” ras
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp