Hästar av lite längre modell.

Sv: Hästar av lite längre modell.

fhanny:
det är en vandlig GPA, fast jag har fixat till den lite,
de är min klubbbs färger:D

Ja min protta är lång och lite överbyggd bak med (kan se inlägg) Min D-ponny var kort, drog inte mera än 125cm på täckerna. Tror du det var någon skillnad då jag skulle vänja mig med min nuvarande häst som drar 155cm i täckerna. Haha :rofl: galoppen var ju enorm bla..

Haha, samma för mig när jag bytte från min b-ponny som hade kort hals och rygg ( 115cm i täcke ) till min nuvarande klumpeduns med jättelång rygg och hals.;)
Dock har han inte jättestora gångarter, blir gärna lite "ponnyspringig" så gångarterna blev det kanske inte så jättestor skillnad på iaf...:angel::p

*kl*
mitt sto är av längre modell runt 172 och har 165 i täcke. Föredrar den längre modellen ser inga direkta nackdelar.
DSC002701.jpg

DSC002811.jpg

min förra häst, uppfattar jag som ganska lång i kroppen.. hon var bara 160 i mankhöjd och hade 145.. låter kanske normalt, men hon var iaf lång i kroppen..dock var hon snabb som sjutton i omhoppning, flera stycken säjer att hon svängde som en b-ponny :p kan inte minnas några nackdelar med henne. min fina flicka <3
Hon var efter Gassendi ue:Trumf.

Alltså, ser jag galet, eller bör man vara orolig för hans kotor??? :confused: På den nedre bilden tar ju höger bakkota nästan i marken...

Haha, det kanske är önsketänkande, men jag tycker våra hästar är lite lika! :D Eller kommer åtminstone att bli det om typ ett år och 100 kg till i muskler på min... :angel:

sandrahaggbom

Han är också ganska lång, och för tillfället som sagt väldigt omusklad, så då blir han ännu längre! Han har ett väldigt fint bäcken (hans bästa kroppsliga egenskap) som han har väldigt lätt för att vinkla, och därmed väldigt lätt för samling. I hoppningen blir han lätt flack, men det är svårt att säga hur mycket som är muskelrelaterat.

sandrahaggbom

sandrahaggbom

Skulle vara jättekul om ni med hopphästar av lite längre modell skulle vilja lägga in bilder på dom å skriva någon/några rader om vad ni ser som posetivt respektive negativt i att ha en lite längre hopphäst.

Här kommer ett par bilder på mina dåvarande (det är fuxen jag syftar på som lång, även om även skäcken var av det lite längre slaget). Ber om ursäkt att han är lite låg i hullet, men han har precis kommit igång igen efter boxvila, samt att han faller ur väldigt vid pälssättning:

DCP00364.jpg

Bry er inte om att jag sitter som en potta skit, vet inte vad som tog åt mig denna dag

DCP00301.jpg

Härligt med leriga hagar:angel::angel:

Positivt:
*Gott om utrymme att få in bakbenen under sig och jobba rätt, både i hoppning och på dressyrbanan
*Vägvinnande gångarter (iaf hade min det)

Negativt:
*Kommer inte på någonting

Slänger in några bilder på min babe också då!
Inga superbilder kanske, men de syns väl.

95999_1186927893.jpg

61218_1186928033.jpg

28655_1186928092.jpg

Hon är lång och det tyckte jag va jobbigt i början, kan ha berott på att jag gick från en 1.41-ponny upp på hennes 1.68m, men lite längre modeller är det jag trivs bäst med nu. Med Kenny är det ganska tydligt hur mycket mer ridning en lång häst behöver i förhållande till en kort, eftersom de har längre ryggmuskler, men hon har så grymt vägvinnande gångarter att slitet med markarbetet är sååå värt de!:love:
Hon har lite varierande täckes storlek, men oftast passar 155!

Slänger in några bilder på min babe också då!
Inga superbilder kanske, men de syns väl.

95999_1186927893.jpg

61218_1186928033.jpg

28655_1186928092.jpg

Hon är lång och det tyckte jag va jobbigt i början, kan ha berott på att jag gick från en 1.41-ponny upp på hennes 1.68m, men lite längre modeller är det jag trivs bäst med nu. Med Kenny är det ganska tydligt hur mycket mer ridning en lång häst behöver i förhållande till en kort, eftersom de har längre ryggmuskler, men hon har så grymt vägvinnande gångarter att slitet med markarbetet är sååå värt de!:love:
Hon har lite varierande täckes storlek, men oftast passar 155!

kan tyvär ej se några bilder:(.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 084
Senast: MML
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 815
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈