Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I och med att fio observerat något som verkar ha varit en riktig blooper, så kan jag inte annat än att lägga en tidig röst jag också på Lobelia idag. Känns inte heller som att fio skulle vara ond och dra igång något mot en god på detta sättet ( men konstigare saker har ju ulvar gjort:cautious:)
Skulle det visa sig att Lobelia är god så blir ju en ev bluff snabbt synad så det känns helt enkelt inte troligt!
Därför:

quarter4ever röstar på Lobelia

Det roliga är att nu kommer ingen våga lägga andra rösten på Lobelia :cool: ulvvarning direkt...
Men det är ju rätt uppenbart att hon gjort bort sig

Edit: cirkus hann rösta :p

Ja, om Lobelia är god så vore det ju själva fan - men jag tror på fio - antingen har hon en sia eller så är det en blooper som hon såg

Jag resonerar som cirkus (och Q4E), kan inte se att det här skulle hålla om det vore en bluff från lyan.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia
jag tror att fio lyckades få syn på Lobelias misstag.

Nä det känns löjligt att lägga en annan röst än en på Lobelia. Trots att det är långt kvar till DL.
Men som ni andra skrivit skulle fio inte avslöja en sån blooper om hon själv hade en ond roll. Bara att tacka fio som hann se detta! Lobelias röst på Lilltess talar inte till hennes fördel heller.

Koppen röstar på Lobelia.

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia

Lobelia: 5

Fråga om nattDL:
Vill ni ha den en timme efter dagDL eller imorgon kl. 11 på fm?

Är det någon med nattval som har synpunkter går det bra att ta det via PM med mig!

Då kan jag ju bidra lite med vad jag såg sent i går kväll när jag var på jobbet. Blev väldigt tydligt idag när Klara käkades, därför väntade jag tills nu efter natt DL. Jag såg nämligen ett sannolikt felpostat inlägg från Lobelia som troligtvis skulle hamnat i lyan där hon ändrat till "Äntligen tillbaks" När det från början stod något i stil med om dom skulle ta Klara... Tyvärr hann jag inte citera inlägget. Men 5 minuter senare skriver hon ytterligare ett inlägg med sina tankar.. Att hon dessutom röstade på Lilltess i första DL gör inte saken bättre..

Jag kan ju inte göra annat än att rösta på Lobelia efter detta såklart så jag lägger en tidig röst då jag ska sova nu och åka iväg och terrängträna i em låååångt bort så jag hinner inte hem innan DL.

fio röstar på Lobelia
Jag såg också den där "äntligen tillbaks" i går men hittade den inte sen och tänkte att jag var helt virrig, jag gick ju emellan plattan och datorn så det var lite förvirrat ett tag för mig, men när även fler såg den så känns det väldigt intressant!

Jag såg också den där "äntligen tillbaks" i går men hittade den inte sen och tänkte att jag var helt virrig, jag gick ju emellan plattan och datorn så det var lite förvirrat ett tag för mig, men när även fler såg den så känns det väldigt intressant!
Men nu hittade jag den ju? Helt klart förvirrat! Men fortfarande intressant! :D

[QUOTE="Blacksmithfarm, post: 16919845, member: 88865"

Lite märkligt att detta är inlägget före uppdateringen där Klara käkas?
Signal från lyan att de tror cirkus är ond utanför? Kasta misstankar?
Men det är väl kanske troligare att det är en slump...

Va? Errols paket är väl inte framme än? Det kom väl dagDL efter att det skickades, dvs ikväll?[/QUOTE]

Ah, du tänker att mitt inlägg där jag funderar på Klara som och sen att Klara käkas är en signal att lyan tror att jag är utanför lyan - först fattade jag ingenting - men nu tror jag att jag fattar dina tankegångar, rätta mig om jag har fel. I så fall hade inte lyan mycket tid på sig att signalera.

Du har rätt om Errols paket - det borde inte vara framme ännu. Jag tänkte lite för snabbt där.

Jag hann aldrig se vad det stog innan, såg bara "Äntligen tillbaks", reagerade visserligen över det också för jag fattade inte att hon skulle vara det borta..

Då kan jag ju bidra lite med vad jag såg sent i går kväll när jag var på jobbet. Blev väldigt tydligt idag när Klara käkades, därför väntade jag tills nu efter natt DL. Jag såg nämligen ett sannolikt felpostat inlägg från Lobelia som troligtvis skulle hamnat i lyan där hon ändrat till "Äntligen tillbaks" När det från början stod något i stil med om dom skulle ta Klara... Tyvärr hann jag inte citera inlägget. Men 5 minuter senare skriver hon ytterligare ett inlägg med sina tankar.. Att hon dessutom röstade på Lilltess i första DL gör inte saken bättre..

Jag kan ju inte göra annat än att rösta på Lobelia efter detta såklart så jag lägger en tidig röst då jag ska sova nu och åka iväg och terrängträna i em låååångt bort så jag hinner inte hem innan DL.

fio röstar på Lobelia
:rofl:
Stackars @Lobelia - hon har faktiskt gjort det en gång när vi satt i lyan ihop men då gick det att dölja för det var inte lika uppenbart som detta verkar vara.

LenaH röstar på Lobelia

för att hon uppenbarligen gjort en miss och jag ser ingen anledning att misstro fio.

Rekord för tidig röstning för alla till DL2? :D Nåja Snurrfian röstar på Lobelia eftersom jag precis som alla andra tror att hon gjorde en miss, väldigt tacksam för det även om jag hade uppskattat den ännu mer före dl1... :D

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia

Lobelia: 7

Oj, det var en intressant vändning... Jag håller med om att fio kommer bli ytterst misstänkt om lobelia visar sig vara god. Jag kommer förmodligen också rösta på lobelia, men vill först höra hur hon förklarar sig själv. Om det går att förklara. ;)

I övrigt är jag väldigt osäker på nästan alla, känns som jag måste läsa igenom dl1 med alla ändringar hit och dit. Misstanken mot Mirtai kvarstår, men den kan förstås ändras under dagen ifall hon verkar resonera vettigt.

Fast med lobelias blooper är frågan hur mycket leken går framåt idag...

Nu, stallet! Parkerar mig framför datorn lite senare idag, för genomläsning och mer funderingar.

fio röstar på Lobelia

Tacksamt med en Blooper från Lobelia även om det är synd att du inte hann citera den. Synd att det inte längre syns i inlägget att det har redigertas, det har jag ett starkt minne av att det har gjort tidigare.

Det verkar ju onekligen som om Lobelia kommer att ryka vid dagens DL. Om Lobelia är god så kommer fio vara ett självklart val imorgon.

Jag kommer att ha tid att gå igenom leken igen senare idag, men just nu rinner tiden för lek vid datorn ut och jobbet kallar igen. Min röst hamnar som det känns nu på Lobelia den också, men det kan ju hända mycket under timmarna som är kvar till DL.

Man blev lite förvånad i morse när man läste leken nyvaken (vid 9 och såg att 5 stycken redan röstat). Har det någonsin hänt förut?

Artline röstar på Lobelia

Jag tror fio sett något och hon verkar väldigt säker så jag tror henne.

Jag oroar mig för alla de tidiga rösterna. Har fio rätt är det ju bra men att följa henne så blint.. Ska kika och se om jag ser ett samband med rösterna på mig, för jag tycker att det var lite samma känsla där att man vara följde utan att riktigt tänka till!

Jag oroar mig för alla de tidiga rösterna. Har fio rätt är det ju bra men att följa henne så blint.. Ska kika och se om jag ser ett samband med rösterna på mig, för jag tycker att det var lite samma känsla där att man vara följde utan att riktigt tänka till!
Fast jag ser ingen anledning till att inte följa @fio - hon är ju på suicide mission om @Lobelia är god och i den här leken är det ju ingen sida som gagnas av att någon offrar sig i nuläget.

Sen håller jag ju med @Habina om att det inte för leken framåt när sånt här händer men vi hamnar ju iaf inte i situationen @Niyama beskrev - att alla blint följer siaren. :p

Eller... Är du övertygad om att @fio är ond och därför oroar dig?
Nu blir jag förvirrad. Fast varför skulle du siat fio, det fanns väl andra som utmärkt sig mer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka