Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite märkligt att detta är inlägget före uppdateringen där Klara käkas?
Signal från lyan att de tror cirkus är ond utanför? Kasta misstankar?
Men det är väl kanske troligare att det är en slump...

Va? Errols paket är väl inte framme än? Det kom väl dagDL efter att det skickades, dvs ikväll?

Ah, du tänker att mitt inlägg där jag funderar på Klara som och sen att Klara käkas är en signal att lyan tror att jag är utanför lyan - först fattade jag ingenting - men nu tror jag att jag fattar dina tankegångar, rätta mig om jag har fel. I så fall hade inte lyan mycket tid på sig att signalera.

Du har rätt om Errols paket - det borde inte vara framme ännu. Jag tänkte lite för snabbt där.

Stämmer.
Och du har rätt. Det var bara det att jag reagerade på det, så jag ville skriva det.

Tacksamt med en Blooper från Lobelia även om det är synd att du inte hann citera den. Synd att det inte längre syns i inlägget att det har redigertas, det har jag ett starkt minne av att det har gjort tidigare.

Det verkar ju onekligen som om Lobelia kommer att ryka vid dagens DL. Om Lobelia är god så kommer fio vara ett självklart val imorgon.

Jag kommer att ha tid att gå igenom leken igen senare idag, men just nu rinner tiden för lek vid datorn ut och jobbet kallar igen. Min röst hamnar som det känns nu på Lobelia den också, men det kan ju hända mycket under timmarna som är kvar till DL.

Det beror på hur snabbt man redigerar. Efter en viss tid så syns det, men gör man det direkt så syns det inte. Tror jag.

Oj, det var en intressant vändning... Jag håller med om att fio kommer bli ytterst misstänkt om lobelia visar sig vara god. Jag kommer förmodligen också rösta på lobelia, men vill först höra hur hon förklarar sig själv. Om det går att förklara. ;)

I övrigt är jag väldigt osäker på nästan alla, känns som jag måste läsa igenom dl1 med alla ändringar hit och dit. Misstanken mot Mirtai kvarstår, men den kan förstås ändras under dagen ifall hon verkar resonera vettigt.

Fast med lobelias blooper är frågan hur mycket leken går framåt idag...

Nu, stallet! Parkerar mig framför datorn lite senare idag, för genomläsning och mer funderingar.

Jag har tänkt teoria mer idag. Men jag ser i det här läget inte att jag kommer rösta på någon annan - och eftersom jag jobbar nätter nu och egentligen borde sova så tyckte jag det var lika bra att rösta direkt, så att det var gjort.

Men som sagt. Jag lyckas inte sova just nu, så jag kommer sätta mig och läsa igenom leken. (om inte annat kanske jag blir trött av allt tänkande ;))

Ojoj, många vändningar sedan jag hade tid att skriva senast. Siaren blir lynchad, sedan återupplivad, diskussioner om ängeln, och sedan fio som hittat en blooper från Lobelia som nästan alla litar på såpass mycket att de redan röstat.

Lilltess har varit inne men inte lyft upp någon som direkt misstänkt. Så antagligen har hon inte siat någon som ond i alla fall? Hon är dock lite skeptisk till alla snabba röster på Lobelia...

Jag har inte jättemycket tid idag heller eftersom jag ska iväg på labb snart och kommer hem någon timme före DL kanske. Så då känns det ju tacksamt om det nu stämmer med Lobelias blooper och vi kan plocka henne idag utan vidare tankeverksamhet :p, men jag avvaktar nog ändå med min röst.

Fast jag ser ingen anledning till att inte följa @fio - hon är ju på suicide mission om @Lobelia är god och i den här leken är det ju ingen sida som gagnas av att någon offrar sig i nuläget.

Sen håller jag ju med @Habina om att det inte för leken framåt när sånt här händer men vi hamnar ju iaf inte i situationen @Niyama beskrev - att alla blint följer siaren. :p

Eller... Är du övertygad om att @fio är ond och därför oroar dig?
Nu blir jag förvirrad. Fast varför skulle du siat fio, det fanns väl andra som utmärkt sig mer?
Eller... Är du övertygad om att @fio är ond och därför oroar dig?
Nu blir jag förvirrad. Fast varför skulle du siat fio, det fanns väl andra som utmärkt sig mer?

Tror jag råkade dubbelcitera något men vågar inte ändra.från mobilen..

Tycker att det är lite intressant att just du svarar på detta eftersom att du var en av dom som röstade på mig, och jag lyfte ju att det kunde finnas ett samband. Jag tycker inte där finns något i mitt inlägg som säger att jag siat fio utan snarare att det är någon i strömmen som jag är misstänkt mot :)

@CaisaLundblad @Paddington ni måste säga till direkt om jag råkar säga för mycket. Det är skitsvårt att diskutera när alla vet vad man är och jag vill inte säga för mycket. :)

Tror jag råkade dubbelcitera något men vågar inte ändra.från mobilen..

Tycker att det är lite intressant att just du svarar på detta eftersom att du var en av dom som röstade på mig, och jag lyfte ju att det kunde finnas ett samband. Jag tycker inte där finns något i mitt inlägg som säger att jag siat fio utan snarare att det är någon i strömmen som jag är misstänkt mot :)

@CaisaLundblad @Paddington ni måste säga till direkt om jag råkar säga för mycket. Det är skitsvårt att diskutera när alla vet vad man är och jag vill inte säga för mycket. :)

Detta gör att jag känner mig säker på att fio i alla fall inte är siad av Lilltess, snarare tror jag nog att just LenaH kan vara det.
Och är det så så gissar jag att hon är god.

Gick precis upp.. men måste åka snart. När man ser en sådan bloop så tänker man What? Sen i nästa sekund är inlägget ändrat. Har väldigt svårt att tänka mig att jag kunde se så fel och speciellt då när Klara faktiskt blev käk, nåja det lär ju visa sig om inte annat.. Tänkte bara att det måste komma fram även om jag riskerar att bli käk inatt.

Vad i detta gör att du tycker att hon borde vara god?
Att du citerade inlägg från henne i samma inlägg som du skriver att du troligare har siat en av dem som röstade på dig, samtidigt som du skriver att Paddi/Caisa ska säga ifrån när/om du går för långt :)

Helt säker kan man väl aldrig vara, men just nu lutar jag i alla fall åt det hållet.

Jag tycker inte där finns något i mitt inlägg som säger att jag siat fio utan snarare att det är någon i strömmen som jag är misstänkt mot :)

Då tolkade vi lilltess väldigt olika... ;) Jag tolkade det snarast åt andra hållet, vilket är rätt intressant...

Hur då?

Jag får den citerade meningen till att LenaH kan vara siad. Snarare henne än fio i alla fall. :)
Edit, alltså att hon har siat någon i strömmen som hon är misstänkt mot, vilken kan vara LenaH, då hon röstade på Lilltess...

Hur då?

Jag får den citerade meningen till att LenaH kan vara siad. Snarare henne än fio i alla fall. :)
Edit, alltså att hon har siat någon i strömmen som hon är misstänkt mot, vilken kan vara LenaH, då hon röstade på Lilltess...
Ja inte att hon skulle ha siat LenaH som god, sen kan det möjligtvis vara så att hon har siat LenaH...

Går igenom alla lite snabbt i alfabetisk ordning.

Artline
Blev hon räddad igår?
Idahoe, Lobelia, Q4E, Snurrfian, GA och LenaH (ej i tidsordning...) röstade på henne. Jag tror att Lilltess siade LenaH - alltså plockar jag bort henne ur ekvationen.

bollen_
Röstade på artline istället för Lilltess, och skrev specifikt ut att det var så.
Svårt att säga om det gör henne god eller ond innan man vet Arties roll.

cirkus
Röstade på FiaM, förstadagsteori. Har inte direkt något att säga om det.

FiaM
Röstar på cirkus - hämnd? Säger det något om hennes roll?

fio
Röstade på Klara.
Jag har valt att följa hennes röst idag. För jag tror inte att de onda skulle hitta på en sådan här sak. Det känns alldeles för otroligt - då åker fio direkt imorgon. Jag kan inte se hur det skulle gagna den onda sidan att göra såhär.

Gabby_Ossi
Röstar på Mirtai. Ganska lätt att lägga en röst där, enkelt att få ihop teorin, utan att det egentligen är en dålig teori...

glömmerallt
Ändrade röst från Artline till Lilltess, vilket jag tycker känns misstänkt.

Habina
Röstar också på Mirtai, tredjeröst, när det redan är kört för Lilltess.

Hjartagna
Röstar på Mirtai. Andraröst.

Idahoe
Lägger första rösten på Lilltess. jag kan förstå teorin, men den visade sig vara felaktig, misstag eller ej (gäller de andra som röstat på Lillltess också)

Koppen
Röstar på cirkus. Har inte reagerat på något som hon skrivit egentligen...

LenaH
Siad av Lilltess? God? Eller??

Lilltess
God. Tror att hon siat LenaH?

Lobelia
Jag tror som sagt på fio, att Lobelia gjorde ett misstag, som fio hann se.

Mirtai
Håller med om att hennes röst igår kändes mysko. Men, hon förklarade sig och jag kan nog köpa det tror jag. Hon var med i ängla-diskussionen inatt - vilket kanske inte säger så mycket om hennes roll iof.

Niyama
Jag förstår hennes röständring igår. Samtidigt är det DL1 och då blir det ju inte alltid de bästa teorierna från alla.

quarter4ever
Har förklarat att hon inte såg alla röster på Lilltess när hon själv la sin egen där. Och det kan vara sant. Men just nu vågar jag inte lita på det helt.

Snurrfian
Lägger även hon sin röst på Lilltess.
Verkar ha missförstått fios teori mot Lobelia när hon först svarar på den? Men sedan är hon med på det verkar det som.

Märks det att luften gick ur mig lite där? Hade tänkt vara mer ingående och nogrann, men just nu orkar jag inte... :trött::p

(ursäkta eventuella stavfel, får rödmarkeringar på saker som är rättstavade, så kan hända har jag missat att rätta något som faktiskt är fel...)

Jag tror att jag kanske tolkade det som du..speciellt när Lilltess frågar vad Bsf tycker gör LenaH god?!

Ja inte att hon skulle ha siat LenaH som god, sen kan det möjligtvis vara så att hon har siat LenaH...

Ni har ju rätt. Inte säkert att hon är siad god. Jag trodde bara att Lilltess skulle ha uttryckt lite misstankar om det vore så. Men jag kanske tolkar det "fel"...

Antigen har Lilltess siat Lena som ond eller så har hon inte siat lena alls tolkar jag det som
Precis så tolkar jag det också, därför känns det rätt intressant att BSF tolkar det till att Lilltess har siat LenaH god... Det får en att fundera på om BSF och LenaH sitter i lyan och såg en chans till att godförklara LenaH...

Då kan jag ju bidra lite med vad jag såg sent i går kväll när jag var på jobbet. Blev väldigt tydligt idag när Klara käkades, därför väntade jag tills nu efter natt DL. Jag såg nämligen ett sannolikt felpostat inlägg från Lobelia som troligtvis skulle hamnat i lyan där hon ändrat till "Äntligen tillbaks" När det från början stod något i stil med om dom skulle ta Klara... Tyvärr hann jag inte citera inlägget. Men 5 minuter senare skriver hon ytterligare ett inlägg med sina tankar.. Att hon dessutom röstade på Lilltess i första DL gör inte saken bättre..

Jag kan ju inte göra annat än att rösta på Lobelia efter detta såklart så jag lägger en tidig röst då jag ska sova nu och åka iväg och terrängträna i em låååångt bort så jag hinner inte hem innan DL.

fio röstar på Lobelia
Va :confused::confused:.

Har du drömt? Eller vad handlar det om? Varför skulle ulvarna i så fall käkat Klara om jag gjort bort mig. Helt klart borde de valt någon annan. Och om du såg ett sådant inlägg varför inte svara på det direkt, jag hade då inte kunnat avstå.

Nåja, ni har bestämt er för att lyncha mig, kanske lika bra, har insett att det är ont om tid i helgen ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka