Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

I nattens mörker hörde han något röra sig i slottets inre delar, det var säkert den där Harry Potter som smög omkring igen och nu skulle han fånga honom på bar gärning. Han såg ett flammande ljussken framför sig och smög upp. Det var Harry Potter!

Efter lite munhuggning fick han till sist Harry att visa upp marodörkartan, men den hade skickligt kamouflerat sig som ett förolämpningspergament och sedan dök den irriterande läraren Lupin upp oxå. Severus Snape gick irriterat vidare längs korridoren med staven lysande hans väg. Tavlorna fräste åt honom att blåsa ut ljuset och han gick än mer irriterad iväg mot ett av tornen. Han gick ut på balustraden, såg ut i natten och svor en eldfängd ed. Hans mörka gestalt fångade någons intresse och innan han hann svepa iväg med sin mantel hade han en av dementorerna över sig.

Det kändes som tiden stannade upp för en stund, omgivningen frös till is och han kände hur hans blod frös till is samtidigt som han sjönk till marken utan att hinna använda Patronus-besvärjelsen

Lilltess var Severus Snape (siare)

:banghead:
varför i sjutton spela så skumt med en sån teori?
Förlåt Lilltess!!!

Men vafan... Varenda gång jag faktiskt tycker att jag hittar nåt misstänkt DL så är det blä. Sorry @Lilltess men kan du sluta spela så skumt när du är viktig!! :arghh:

Men ååh! :arghh: Du skulle ha sagt ifrån bättre lilltess. :( Jag hängde inte riktigt med i svängarna varför du fick så många röster, men nu undrar jag om inte det kan dölja sig ett par ulvröster där. :cautious:

Nu måste jag sova, överlever jag natten så kanske jag kommer på ett par kloka tankar eller två.

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara
20:47 niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar påniyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara
21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus

21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till lilltess
21:25 Snurrfian röstar på lilltess
21:26 Hjartagna röstar på mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till lilltess
21:30 Habina röstar på mirtai
21:30 quarter4ever röstar på lilltess
21:44 bollen__ röstar på artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

De som röstade på Lilltess var: Lobelia, Idahoe, glömmerallt, Snurrfian, LenaH, quarter4ever.

Alla utom Lobelia röstar på Lilltess efter att Artline fått tre röster. LenaH och glömmerallt ändrar sin röst från att först ha röstat på Artline.

Jag vet inte vad det betyder.

Men ååh! :arghh: Du skulle ha sagt ifrån bättre lilltess. :( Jag hängde inte riktigt med i svängarna varför du fick så många röster, men nu undrar jag om inte det kan dölja sig ett par ulvröster där. :cautious:

Nu måste jag sova, överlever jag natten så kanske jag kommer på ett par kloka tankar eller två.

Det är ju möjligt att det gör, men jag tror inte hade koll på lilltess röst så jag förstår inte varför deras röster skulle hamnat just där? Det är ju om @Artline är ulv förstås som @Niyama är inne på, det är ju rimligt då att skydda art genom att rösta ut lilltess istället men det är ju det där om.

Det är ju möjligt att det gör, men jag tror inte hade koll på lilltess röst så jag förstår inte varför deras röster skulle hamnat just där? Det är ju om @Artline är ulv förstås som @Niyama är inne på, det är ju rimligt då att skydda art genom att rösta ut lilltess istället men det är ju det där om.
Samtidigt är det ju ganska uppenbart om det är en räddning så det är väl frågan om det är en vågad lya eller ej? Enklast för lyan är ju att lägga ströröster och låta goda lyncha varandra.

Vem/vilka hade inte koll på Lilltess röst?

Jag är lite trög men fattas det ett ord i första meningen? Jag får inte ihop den riktigt.. :o

Om jag vore ulv. Hade det då inte varit smarare och diskretare att rädda mig genom att rösta någon av de andra som hade röster?

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara
20:47 niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar påniyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara
21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus

21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till lilltess
21:25 Snurrfian röstar på lilltess
21:26 Hjartagna röstar på mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till lilltess
21:30 Habina röstar på mirtai
21:30 quarter4ever röstar på lilltess
21:44 bollen__ röstar på artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

De som röstade på Lilltess var: Lobelia, Idahoe, glömmerallt, Snurrfian, LenaH, quarter4ever.

Alla utom Lobelia röstar på Lilltess efter att Artline fått tre röster. LenaH och glömmerallt ändrar sin röst från att först ha röstat på Artline.

Jag vet inte vad det betyder.

Hm, utöver det som redan nämnts så skulle allt snack/fokus på Art, lilltess och deras teori kunna vara ett försök att flytta fokus från de som tidigare fått röster och misstankar mot sig? Just u blir det väldigt många om men och kanske när jag försöker annalysdera men jag tror att den här röstningen kan vara väldigt intressant att gå tillbaka och kika närmare på lite senare i leken när vi vet mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur