Vet hon om dig?Jag har sett bild på henne och vet vart honom jobbar. Dom bor 6 mil ifrån varandra.
Jag är alltid hemma hos honom och har även tr hans föräldrar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet hon om dig?Jag har sett bild på henne och vet vart honom jobbar. Dom bor 6 mil ifrån varandra.
Vet vart hon jobbar. Hon har även sett honom och mig på stanJag har sett bild på henne och vet vart honom jobbar. Dom bor 6 mil ifrån varandra.
Ja det vet honVet hon om dig?
Han talar ju om för henne att han inte är monogam, så jag ser inte varför han skulle behöva ha nån ursäkt alls att ligga med andra.Exempel från omgivningen.
Jag är helt enkelt tveksam till att han berättar hela eller ens halva sanningen för henne.
Och ändå är han så angelägen om att ha henne kvar trots att han träffar dig så ofta. Det är ju hon som då är hans förstahandsval och han skulle troligen välja bort dig om hon hade mer tid för honom. Hårt men troligen sant.Nä den andra kvinnan har funnits längre men att träffas 1-2 ggr i månaden. Vad är det för förhållande?
Hon har inte mer tid enligt henne
Han har haft en mer stadig relation med den andra kvinnan förut. Varför det inte är så längre vet jag inte.Är han 58? Har han varit gift/levt i förhållanden tidigare och nu måntro tänker att han vill leva fritt resten av livet pga kraschade förhållanden? Att han inte vill låsa sig till nån kvinna om han lika gärna kan ha flera? Eller har han levt såhär hela livet? Eller nyss blivit släppt på grönbete?
Även om den nuvarande "andra" inte blir kvar i bilden, lär han ju leta upp nån ny. Eftersom han tydligen gärna vill ha mer av allt.
Vill du ha ett verkligt förhållande skulle jag INTE välja den här mannen.
Så kan det vara..Och ändå är han så angelägen om att ha henne kvar trots att han träffar dig så ofta. Det är ju hon som då är hans förstahandsval och han skulle troligen välja bort dig om hon hade mer tid för honom. Hårt men troligen sant.
* raderat hrå*Så kan det vara..
Har han barn med kvinnan som är den andra? Eller är mamman en annan?Han har haft en mer stadig relation med den andra kvinnan förut. Varför det inte är så längre vet jag inte.
Han har en son på 9 år och har haft en relation på 8 år med barnens mamma.
Att han undanhöll det av självisk feghet tyder inte på att han är något kap direkt. Men om du inte har något bättre för dig och vill dela honom med andra kan ni ju fortsätta ses, även om det utifrån sett verkar som ett slöseri med tid.Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.
Jag tror att det är bättre att jag tar det för vad det är helt enkelt.
Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
//
Tack för din reflektionLiknande men inte identiskt, den här killen berättade att han och sambo hade en öppen relation som sjöng på sista versen, ingen aning om det var sant eller att han bara tyckte det var bra med öppet för honom. Jag ville inte ha något seriöst när vi träffades men efter ett tag märkte jag att jag vår relation var dålig för min mentala hälsa, plus att hans sällskap styrde mig bort från det liv jag ville leva. Jag avslutade relationen och har i efterhand varit tacksam för det då han hade en förmåga att få mig att känna mig bra och viktig ena stunden, men otillräcklig och oviktig andra stunden.
Mitt råd är: Kompromissa aldrig med ditt mentala och emotionella välbefinnande för en man. Kan du må bra och leva med relationen som den är nu, medveten om att den kommer fortsätta på det vis den är nu, så kör på.
Jag tycker dock det är fegt och dåligt av honom att undanhålla att han redan hade en öppen relation när ni träffades, och jag hade haft svårt att respektera egennyttig feghet. Det brukar nämligen vara ett återkommande karaktärsdrag, ett jag har svårt för. Men det är mina känslor.
Mamman är en annan. Den andra kvinnan har 2 barn i 10-12 års åldern och två större barn som inte bor hemmaHar han barn med kvinnan som är den andra? Eller är mamman en annan?
Helt riktigt. Kloka ordEn sal, just kring det här att hans känslor för en annan är jobbigast: En människa kan inte rå för vad denne känner, men det kan välja hur den agerar på sina känslor. Det låter för mig inte helt sunt just att hans känslor skaver som mest, att ens partner kan få känslor för någon annan är något man måste lära sig att leva med, för denne kan trots det vilja stanna i den relationen man har. Det ena utesluter inte det andra.
Om just jobbigheten i hans känslor för någon annan bottnar i en rädsla för att bli bortvald så kanske det är något du måste hantera och ta ställning till -för din egen del-. Rent realistiskt så kan man alltid bli bortvald, ingen relation kommer med garanti emot det även om det ibland är mer eller mindre troligt. Hur man hanterar den känslan/rädslan påverkar definitivt ens relation.
Det kan man kanske, men du är ju uppenbart inte nöjd? Då spelar det mindre roll hur bra dina vänner har det.Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
Egennyttig feghet - vilket bra och - för mig . klargörande uttryck. Den spar jag.Jag tycker dock det är fegt och dåligt av honom att undanhålla att han redan hade en öppen relation när ni träffades, och jag hade haft svårt att respektera egennyttig feghet. Det brukar nämligen vara ett återkommande karaktärsdrag, ett jag har svårt för. Men det är mina känslor.