S
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är problemet?Jag har inte begärt att han ska leva monogamt.
Jag däremot vill leva monogamt.
Men TS kan ju leva monogamt medans mannen inte gör det tydligenVad är problemet?
Du vill ha ett monogamt förhållande, han vill det inte = kommer sluta i tårar och tandagnisslan = bryt upp, gå vidare och hitta en man som vill samma som du.
Uppenbarligen funkar det ju asdåligt eftersom det grönögda kikar fram pga han har känslor för sina andra partners..Men TS kan ju leva monogamt medans mannen inte gör det tydligen
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.Jag hade för några år sedan en SMS-flirt med en man som var tydlig med att han inte ville vara monogam. Han verkade jättetrevlig och bodde typ granne med mig. Men det blev aldrig av att vi sågs. För jag landade i att även om jag absolut inte har något emot poly och och inte identifierar mig själv som ”monogam” (men inte heller som poly), så hade jag svårt att tänka mig ett förhållande där min partner hade flera partners men inte jag. Och för egen del skulle jag inte orka ha flera intima förhållanden samtidigt. Bara sex är en sak, men det hade jag inte lust till då (eller nu).
Således blev det aldrig ens någon träff med den där snubben.
För din del - stor varningsflagga att han väntade i tre månader med att berätta om den andra kvinnan. Varför väntade han? Speciellt som tanken var - såvitt jag förstår - att ni bara skulle ha lite kul först? Jag skulle inte lita på något med en person som inleder med att inte vara sanningsenlig.
Och låter det vara som det är? Ja, det verkar du ju ha bestämt dig för.Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.
Jag tror att det är bättre att jag tar det för vad det är helt enkelt.
Och låter det vara som det är? Ja, det verkar du ju ha bestämt dig för.
Men, nyfiken fråga: en man som av egoistiska anledningar väntar tre månader med att avslöja den lilla detaljen att han inte är singel, hur mycket värd är hans utsago att han har starkare känslor för dig än för henne? Han vill väl gärna ha tillgång till er båda (plus att HON inte vill ha ett helt förhållande med honom), så han har alla egoistiska anledningar att ljuga även om
58 år och vet inte riktigt vad han vill eller känner? Han kommer aldrig veta.Nä det vet jag. Han är den han är. Tänker inte försöka att göra om honom.
Vi är båda närmare 58 år så vi är inga ungdomar längre. Det gör att jag iaf vill fortsätta och se vart det leder. Vill inte ge upp ännu
Förlåt för att inte ha läst längre än hit. Men ... stor sexdrift är den uslaste och mycket vanliga ursäkten för att ligga runt.Han vill inte vara monogam. Han har stor sexdrift och han har inte den bästa självkänslan.
Men han är inte monogam, och vad jag kan läsa inte heller utgett sig föra att vara det heller.Förlåt för att inte ha läst längre än hit. Men ... stor sexdrift är den uslaste och mycket vanliga ursäkten för att ligga runt.
Ursäkta men... I mina ögon ren bullshit.
Exempel från omgivningen.Men han är inte monogam, och vad jag kan läsa inte heller utgett sig föra att vara det heller.
Så varför tycker du att han använder en usel ursäkt "för att ligga runt"?
Jag har sett bild på henne och vet vart honom jobbar. Dom bor 6 mil ifrån varandra.En fråga till.
Har du @samband67 pratat med den andra kvinnan? Vet du vem hon är?
Är du säker, bergsäker, på att hans version är densamma som hennes?
Jag tror det vore bra om ni pratade med varann så det inte finns några troll eller lögner i det här.
Plus - har du varit hem till honom?