Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kvinnan sköter är det väl hon som sköter. Och, på motsvarande vis, det mannen sköter är det han som sköter.
Att du inte trivs var inte vad Spirit skrev. Hon skrev i allmänhet att många kvinnor vet bäst hur de vill ha det och då kan det vara lättare att utföra jobbet själv än att försöka förklara för männen hur det ska göras.
Dvs, exakt det som är fällan när kvinnan blir projektledare i familjen. Det är hennes normer som styr hur det ska vara i hemmet, hon leder och fördelar arbetet så att det blir gjort som hon vill.
Jösses, du har ju lämnat huset till den andra vuxne liksom....jag skulle aldrig orka försöka uppfostra en vuxen man eller behöva jobba med mig själv för att kunna släppa taget, inte när det gäller den andra vuxne i hushållet. Men med ungarna är det faktiskt annorlunda på något vis.
Jag har precis varit borta 4 dagar och blev glad när jag kom hem för det var hyffsat lika städat som när jag åkte, den enda som varit hemma är min 16 årige son (och så förstås de 3 katterna) . Nånstans måste ju den eventuella städuppfostran ha lyckats för det såg helt okej ut.
Jag hade ett resonemang med mig själv om att ringa och påminna honom om att fixa till. Men jag bestämde mig för att strunta i det för egen sinnesfrids skull. Om jag påmint så hade jag blivit irriterad om han inte städat. Om jag inte påmint och han har städat så blir jag glad för att han faktiskt tog eget ansvar, om han glömt att städa utan att jag påminnt så hade det varit ungeför som förväntat (orättvist låga förväntningar inser jag i efterhand). Men nu blev det ju så bra det kunde bli
Vi måste våga släppa på våra krav & låta männen ta ansvar.
Hur ska vi annars kunna åka hemifrån?
Jag har fått jobba mycket med mig själv, förr har jag haft ångest & haft huset fläckfritt när jag åkt för det inte ska vara allt för hemskt när jag kommer tillbaka.
Nu dör jag lite av lycka igen. Du är fortfarande lika fenomenal på att lösa det för er
Din dotter kommer att växa upp med den bästa förebild hon kan ha: en fullständigt kapabel mamma.