Jag kan inte ens forestalla mig den totala stress och panik mina rottisar skulle fa om nagon slog in rutan i bilen nar de i all skons ro lag och vantade pa mig. Att det blir kostnader for bilen ar en sak, men den mentala stress det skulle innebara for mina hundar ar monumental.
Da vi tillbringat oandligt manga timmar att aka fram och tillbaka till Stormsholm med 'Lill-hunden' vet jag precis hur det ar att standigt ha hund i bilen. Av flera anledningar har det varit svart att lamna Miss Mandy ensam hemma ... inte minst for att det ett flertal ganger har tagit 8+ timmar fran att vi akt hemmifran innan vi kommit tillbaka hem igen.
Vid sjukhuset har det aldrig varit problem, alla parkerar under traden och inser att det ar lagom svalt i bilen aven en varm dag ... det ar varre ute pa "stan". Ibland maste arenden utrattas, om en person ar kvar med 'lillan' aterstar en att utratta arenden (med tanke pa priserna behovs, om inte annat, ett och annat bankbesok) och ta hand om hund nummer 2.
Harom dagen kom jag tillbaka till bilen dar Miss Mandy vantade, ett gang pa 4 personer vantade under hogrostad diskussion utanfor bilen bredvid min. I den bilen sag man tydligt att det satt en hund. Nar jag sa hej till Miss Mandy insag de att det var en hund i min bil med och de kom genast rusande och tittade in (2 cm fran rutan, tur hon gillar folk!) och irriterat konstaterade att de inte kunde se genom bakrutan att jag hade en hund i bilen. Jag bad dem komma och kanna hur svalt och skont det var dar under traden och papekade att det var lika dant i biled bredvid ... jag hoppas de tog mig pa allvar.