I dag akte Maken och jag forbi ICA pa vagen hem fran "Lillan's" lakarbesok. Vi parkerade i total skugga under nagra stora hoga och mycket tata trad, med backluckan pa vid gavel, en bakdorr helt oppen och alla fonster fullt nere. Nar Maken gick in i affaren tog jag ut lill-hunden for en lite promenad, hon ar iford pyjamas och kon pa huvudet.
Det kom en ny bil med tva kvinnor som parkerade bredvid efter en stund. Jag var en 5-6 meter bort och lat Diva nosa pa alla underligheter i graset. Kvinnorna tittade pa mig, pa Mandy som satt bak i var bil, tillbaka pa mig (vi hade ogonkontakt bada gangerna) och den ena snaser ... med mycket hog rost sa att jag inte kunde undga att hora vad hon sa ... "Titta pa den stackarn, men den har atminstone fatt vatten" foljt av en sur blick pa mig.
Det var inte alls varmt i bilen. Precis som Red_Chili berattade var det svalt och skont dar i skuggan Mandy satt, i och for sig, med lite oppen mun och tungan ute. Hon var inte alls glad att kvinnorna stod mellan mig och Diva och henne. Hon var mycket gladare sa fort kvinnorna gick darifran och la sig lugnt ner och vantade pa att vi skulle komma tillbaka.