Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att vi har haft 18 lägenhetsinbrott i centralområdet de senaste två månaderna, varav två på min gata senast fyra veckorna. De går in även om man bara är borta en liten stund. :nailbiting:

Och det ska man som kund bara veta?

Nej men det är aldrig någon som frågar om brödet som bakas i butiken om det är bakat idag eller igår eller förra veckan.
Exakt samma sak.
Det är nygrillad mat. Och kyckling. Så klart att den är NY från idag. Och inte från igår eller förra veckan.
Det är en väldigt underlig fråga eftersom det är grillmat som grillas i butik.
Om den är från igår så är den kall och färdigpackad.
Detta är för mig allmän kunskap. Och har inget med att jag jobbar i butik.
Trodde faktiskt att alla visste att nygrillat betyder grillat IDAG. och att man inte ska äta kyckling som legat varm i flera dagar.

Trodde faktiskt att alla visste att nygrillat betyder grillat IDAG. och att man inte ska äta kyckling som legat varm i flera dagar.
Jag har inte ens tänkt tanken att det måste vara grillat idag? Och jag hade inte den bittersta aning om hur många timmar den får ligga.

Så tagga ner din ilska mot oss okunniga kunder som vill veta saker om något vi förväntas betala för.

Nej men det är aldrig någon som frågar om brödet som bakas i butiken om det är bakat idag eller igår eller förra veckan.
Exakt samma sak.
Det är nygrillad mat. Och kyckling. Så klart att den är NY från idag. Och inte från igår eller förra veckan.

Jag förstår att du stör dig, man känner sig som en papegoja ibland när man jobbar i butik. Det har inte så mycket med kunderna att göra som att man får samma fråga typ 100 gånger per dag. Till slut fattar man inte att det finns folk kvar som inte har fått svar på den frågan minst tio gånger.

Exakt samma sak.
Förutom att om brödet är gammalt så blir det lite mögligt men om du sitter och äter gammal kyckling kan du fan bli dålig.

Kom igen nu, jag har också haft ett jobb där folk ställer samma tio frågor varenda dag och man höll på att bli tokig, men du måste ju inse att det du tycker är SÅ uppenbart uppenbarligen inte är det för kunderna.

Förutom att om brödet är gammalt så blir det lite mögligt men om du sitter och äter gammal kyckling kan du fan bli dålig.

Kom igen nu, jag har också haft ett jobb där folk ställer samma tio frågor varenda dag och man höll på att bli tokig, men du måste ju inse att det du tycker är SÅ uppenbart uppenbarligen inte är det för kunderna.

Ja just det man äter inte gammal kyckling så hur kan folk tro att vi säljer gammal kyckling?
Och det står ju nygrillat och är det gårdagens eller förra veckans så är det verkligen inte nytt.
Och bröd som är 1 dag gammalt är inte mögligt.

Ja just det man äter inte gammal kyckling så hur kan folk tro att vi säljer gammal kyckling?
Men förstår du inte att just för att det är farligt så vill man dubbelkolla? Vad är det som är så svårt att förstå?

Min poäng med brödet var att det är helt jävla ofarligt att äta lite gammalt bröd. Inte huruvida det är mögligt eller ej.

Ska du verkligen jobba i ett serviceyrke?

På besök hos föräldrarna och strömmen funkar inte
Hurra vad kul. Eller inte. Enligt hemsidan ska det vara lagat till typ ett i natt.

Exakt samma sak.

Du kanske inte har fått frågan om brödet, jag har dock hört kunder fråga om det också. Folk frågar för att de vill veta säkert oavsett om de har kunskap om saker och ting eller inte. Att kyckling inte får hållas varm innebär inte att det aldrig görs precis som att köttfärs inte får packas om men det görs ändå. Så mycket lurendrejeri som det finns så vill folk försäkra sig om att det de köper är ätbart. Det är väl inget konstigt. Visst får man tusen frågor om samma sak i ett serviceyrke men jag ser ingen anledning att ondgöra sig över det. Då får man söka sig till ett arbete utan kontakt med människor för det kommer alltid sålänge man arbetar med människor komma frågor om saker som man själv tycker är självklara. Man får liksom bara låta sådant rinna av sig istället för som min kollega som en dag fick nog och inte kunna hålla masken och på den vanliga frågan från några elever om vad de skulle göra idag svarade hon -ni kan ju prova att rida :rage: Det är helt enkelt inte okej att bete sig så utan man svarar snällt på de frågor som ställs när man jobbar med människor.

Jag stör mig på att pga en uppdatering med 'nya' featues så är wvw fullproppat och jag hinner inte äta min glass medans jag spelar

Samtidigt är även människor som jobbar inom serviceyrken mänskliga. Jag tror att jag passar inom service, jag försöker alltid vara glad och hjälpsam och jag tycker att det är kul när man kan ordna något för någon.

Men jag har också sämre dagar, som idag då jag är trött av den jäkla allergin med värk i kroppen efter långa pass i kassan och bara vill gå hem. Då svär jag tyst över kunder som väljer att storhandla precis innan stängning för det är väldigt sällan vi kan stänga och gå hem i tid nu på sommaren. En annan dag stör det mig däremot inte det minsta.

Ibland delar jag min irritation med vänner, ibland med Buke och det underlättar säkert att man inte dela den med kunderna. Allra helst de som kommer till kassan fem över och glatt utbrister: Vilken tur att jag hann. Jag, inombords, bara: Nej, klockan är 5 över och du har inte ens betalt för dina varor. Du hann inte. Men på utsidan ler jag.

Då tycker kanske att det är att dra väl stora växlar att ifrågasätta hur Sweep sköter sitt jobb bara för att hon stör sig på en fråga hon kanske fått hundra gånger.

Jag stör mig på att min telefon är har blivit spritt språngande galen.

De flesta som ringer till mig blir inte framkopplade - de får istället veta att jag är upptagen i telefon för tillfället - det är jag INTE (för det mesta). En av mina kollegor är också drabbad - vår gemensamma nämnare är att vi är dom enda med iPhone

Sen stör jag mig på folk som använder sms, jag h-a-t-a-r sms. Låt mig få använda meddelandefunktioner från en dator istället. buhu så orimligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
65 445
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 071
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844