Sv: Handens påverkan på samling
Oj då då har inte flashen så långt kvar då mao
men det är ju inte det det handlar om?
Sitta emot en stark häst, menar jag?
Den här hästen är stark för att den ridits av en enormt noggrann ryttare som har en sjujäkla kroppskontroll. Den är inte stark i den mening du verkar åsyfta?
En karl tror jag också, har några fördelar jämfört med oss andra. De har annan anatomisk utformning (nähä?! ), som jag tror är ger fördelar i ridningen.
Jag vänder nog på tankesättet jag - med den sitsen/kroppskontrollen som Schmidt har följer en sådan hand han har.
Handen i sig kan man inte "lära" sig förrän sitsen sitter. Det är därför så få kommer till den nivå Hubertus är på.
Fio> jag vet att du lärt dig om Atlaskotan och jag håller med dig, för så har jag också fått lära mig. Men du, ett litet tips - det finns fler intressanta saker som är avgörande för samlingen. Du kan mekaniskt utan ridning få atlaskotan smörig, och ändå uppnås inte mer samling. Du måste först skola hästen att ta vikten bak, känna efter stopp i bakdelens mekanism, efter stopp i länden, efter stopp i ryggen, efter stopp i manken, efter stopp i halsen. Har du inte ett enda stopp på hela vägen OCH lägger till atlaskotan - DÅ är du på yttersta världsnivå.
Oj då då har inte flashen så långt kvar då mao