F
flashlight
Sv: Handens påverkan på samling
Ja, så är det, det ena samverkar med det andra, sitter man i det läget inaktiv och åker med hjälper ju ingen halvhalt men om man samtidigt använder säte och skänkel (vilket jag förutsatte att man gör...) så har handen en del också. Det var precis vad jag försökte säga tidigare också. Det går inte helt utan handen, (eller om det gör det, är de som är i rätt viktklass välkomna att visa direkt på hästen)
Håller med om att om inte manken är uppe och hästen rund, då går inga halvhalter eller tydligare tygeltag igenom. Men tillsammans, om den följer tygeln framåt och blir rundare framifrån, och man möter med att aktivera med sitsen och/eller skänkeln, då kan ju manken komma upp och halvhalten gå igenom.
Ridning är ju ögonblicksverk och inget är ju beständigt.
Ja, så är det, det ena samverkar med det andra, sitter man i det läget inaktiv och åker med hjälper ju ingen halvhalt men om man samtidigt använder säte och skänkel (vilket jag förutsatte att man gör...) så har handen en del också. Det var precis vad jag försökte säga tidigare också. Det går inte helt utan handen, (eller om det gör det, är de som är i rätt viktklass välkomna att visa direkt på hästen)