Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag tycker hans hand är som sig bör, inget fantastiskt
Så frågan är då. Vad är handen och bettet till för vid ridning? Varför inte bara rida med halsring?
Vad har tygeltag, bett och hand för funktion i min ridning?
Det blir den bara om ryttaren inte blir kvar i handen.En känd sanning är att (så fort vi kommit bort från grunden att hästen söker handen) - ju mer hästen samlar sig ju lättare blir den i handen.
Jag tycker inte att videon visar på alldeles speciellt bra "tygelhållning"/handkänslighet.
Det är ju inte dåligt alls ! Men jag tycker inte att man ser mycket skilnad på han och andra dressyrryttare på samma nivå.
jag skulle ju själv aldrig kunna rida hälften så bra så egentligen är jag kanske inte rätt person att kritisera så, men om jag ser utifrån mitt perspektiv på olika ryttare så tycker inte jag att det var nån skillnad..
En fråga:
Vad tror ni andra? Att det är lättare eller svårare för en annan ryttare att rida en häst som är så på sätet som Hubertus hästar? Bara för att diskutera en annan synpunkt på handens påverkan på samling.
Det blir den bara om ryttaren inte blir kvar i handen.
Man ska ju kunna lätta bort "ramen" o den går kvar.
En fråga:
Vad tror ni andra? Att det är lättare eller svårare för en annan ryttare att rida en häst som är så på sätet som Hubertus hästar? Bara för att diskutera en annan synpunkt på handens påverkan på samling.
Det hade du kunnat om manken var uppe
Jamen precis.
HADE halvhalten gått igenom så kan man lätta.
Gör den inte det- kvar i handen
Hon är söt som en karamell
En fråga:
Det hade du kunnat om manken var uppe
Nu är hon rätt ordentligt överbyggd så, visst ska den upp mer, det är ju en del i bristen men det lär aldrig bli samma uppförsbacke som en del kan ha.
Som sagt halvhalten var inte där nej.