Händelserna i Köln

Vilken annan seriös media skulle våga smälla upp dylika rubriker. Och anklaga stackars ensamkommande flyktingbarn som ju kommit med nallen under armen och tummen i munnen?

Oj hoppsan. Så du länkar till oseriös media för att seriös media "inte vågar".

Vem har du sett tala om ensamma barn med nallar?
I de här landet är man barn tills man fyllt 19. Få 17-åringar suger på tummen och bär omkring på nallar.

Tycker du är utanför ämnet nu.

Inte första gången det diskuteras här och det visar sig att vi tydligen har olika erfarenheter. Det gör dock inte att vi som erfar att tafs och ofredande är vardagsmat har fel. Kul för dig att du slipper sådan skit men vad är poängen med att försöka framställa det som att jag och @Mammas har fel?

och Thaliaste. När jag gick ut på krogen mer när jag var yngre så var det verkligen "vardagsmat" för mig. På krogen då, så "helgmat" får man väl kalla det om "vardagsmat" vad problematiskt. Men ja, så gott som varenda gång var det män som tafsade på mig. Och det som upprörde mig allra mest var att det här var helt normaliserat i mitt umgänge, de flesta tyckte inte ens att jag borde bli upprörd utan mer att jag borde uppskatta uppmärksamheten. :wtf::banghead:

Nej, era upplevelser är inte mer fel än mina, men det ger er ju inte rätten att tala om att det är vardagsmat för andra än er? Jag har ju simmat i flera år på Erikdalsbadet, jag har åkt i flera år både buss och tunnelbana alla tider på dygnet, varit på krogen och vinglat hem i högklackat utan att någon tafsat eller försökt ta sig friheter.

Trevligt för dig att du undgått det. Men MÅNGA av mina kvinnliga vänner har varit utsatta på krogen, på jobbet, i kollektivtrafiken. T o m här i tråden är det ju flera som uttrycker i stil med "nej, jag har jag inte varit så utsatt, jag har bara varit med om xxx...och xxx...och xxx". Jag ser inte uttrycket "vardagsmat" så mycket som att något händer varenda dag, som att det är något som är så pass normaliserat att det inte väcker någon stor uppståndelse när det händer.

Så jävla mycket fel kan det inte vara på män/killar i gemen eller Kölnbor i synnerhet att det är vardagsmat att tafsa på okända kvinnor.

Eller i alla de stora/medelstora svenska städer jag bott i, där det varit hyfsat vanligt med tafsande. Återigen, principen i att det är normaliserat att det är okej att ta på en kvinnas kropp om du som man känner för det. Omfattningen i trakasserierna var i en helt annan liga i Köln (och det har jag inte sett någon ifrågasätta).

Då måste jag fråga dig och ni andra som tycker det är vardagsmat, hur reagerar ni? Är det så vanligt att ni inte gör någon affär ut av det? Det är ju helt fruktansvärt att så många anser det vara helt vardagligt och inget att höja på ögonbrynen för att bli tafsad på för det händer ju hela tiden.

Vanligtvis tar jag mig ifrån situationen bara, jag vet ju att annat inte leder nånstans och att bli irriterad varenda gång förstör ju bara mina utekvällar istället för deras eftersom det är jag som bryr mig och inte de. Ibland har jag fräst något surt men ofta ser man bara en grupp flinande grabbar när man vänder sig om och vet inte vem det var. Ibland när jag fräst ifrån får jag själv höra att jag överreagerat. Några gånger när det varit i jobb-/affärssammanhang har jag inte vågat säga ifrån för att inte vara den som skapar "dålig stämning", och det är faktiskt de värsta gångerna. Att först känna sig trampad på och sedan shama sig själv för att man inte ens hade stake att säga ifrån :(

Fast just "Nyheteridag" är en sajt som anses vara klart rasistisk. Domänen registrerades av Kent Ekroth.
Vill du dela något så håll dig undan från rena nassesidor kanske?

Jag far val dela med mig vad jag vill sa lange det inte uppmanar till brott eller bryter mot reglerna. Om du har svart att lasa saker kritiskt for att nagot har en specifik stampel sa kan jag hjalpa dig lite grand pa traven

http://www.dn.se/nyheter/sverige/overgreppen-pa-festivalen-i-stockholm-rapporterades-aldrig-vidare/

Har har du en till lank som dock publicerades senare an den forra. Jag kan ocksa passa pa att forklara for dig att jag lankade till nyheteridag for att det inte fanns nagra andra artiklar om saken vid den tidpunkten. Ar det nagot mer du behover forklarat?

Har inte inte läst hela tråden MEN situationen för kvinnor var inte bra förr och det har tyvärr inte blivit bättre. Här är ett axplock från när jag inte bara var snygg utan också ung - på 70/80 talet : tafsande svensk universitetslärare, killar i England som var övertygade om att svenska tjejer ville ha sex med alla och hela tiden, killar som stod i buskarna och onanerade på stranden i Marocko, man som klättrade upp i min säng i en sovvagnskupe' i dåvarande Jugoslavien och började kyssa mig, amerikanska män som blev upprörda när de bjudit på dyr middag och det inte blev något mer ....osv Jag blev aldrig skadad, bara arg och luttrad och övertygad om att detta i grunden handlar om vissa mäns makt och bristande respekt f kvinnor - oavsett bakgrund och kultur.

Problemet med det många nu beskriver är just bevisfrågan,
Hur bevisa att killen bakom dig inte verkligen gungade till och tog tag där han inte fick och om detta berodde på bussens rörelser eller om det var medvetet.

För vi har en klar lagstiftning, man kommer att skärpa lagstiftningen i Tyskland också.

Men hur ställa en anklagelse som denna i bevis.
Ord står mot ord och så som det ska vara i en demokrati är det den anklagande/åklagaren som ska bevisa skuld inte motparten som ska bevisa oskuld.

Hur bevisa att killen bakom dig inte verkligen gungade till och tog tag där han inte fick och om detta berodde på bussens rörelser eller om det var medvetet.

För vi har en klar lagstiftning, man kommer att skärpa lagstiftningen i Tyskland också.

Ord står mot ord och så som det ska vara i en demokrati är det den anklagande/åklagaren som ska bevisa skuld inte motparten som ska bevisa oskuld.

Skrev du inte några inlägg tidigare att vi skulle släppa domstolstråden? Vi vet vad du tycker, du har kört det spåret i sexualbrott många gånger förut.

och Thaliaste. När jag gick ut på krogen mer när jag var yngre så var det verkligen "vardagsmat" för mig. På krogen då, så "helgmat" får man väl kalla det om "vardagsmat" vad problematiskt. Men ja, så gott som varenda gång var det män som tafsade på mig. Och det som upprörde mig allra mest var att det här var helt normaliserat i mitt umgänge, de flesta tyckte inte ens att jag borde bli upprörd utan mer att jag borde uppskatta uppmärksamheten. :wtf::banghead:

Trevligt för dig att du undgått det. Men MÅNGA av mina kvinnliga vänner har varit utsatta på krogen, på jobbet, i kollektivtrafiken. T o m här i tråden är det ju flera som uttrycker i stil med "nej, jag har jag inte varit så utsatt, jag har bara varit med om xxx...och xxx...och xxx". Jag ser inte uttrycket "vardagsmat" så mycket som att något händer varenda dag, som att det är något som är så pass normaliserat att det inte väcker någon stor uppståndelse när det händer.

Eller i alla de stora/medelstora svenska städer jag bott i, där det varit hyfsat vanligt med tafsande. Återigen, principen i att det är normaliserat att det är okej att ta på en kvinnas kropp om du som man känner för det. Omfattningen i trakasserierna var i en helt annan liga i Köln (och det har jag inte sett någon ifrågasätta).

Vanligtvis tar jag mig ifrån situationen bara, jag vet ju att annat inte leder nånstans och att bli irriterad varenda gång förstör ju bara mina utekvällar istället för deras eftersom det är jag som bryr mig och inte de. Ibland har jag fräst något surt men ofta ser man bara en grupp flinande grabbar när man vänder sig om och vet inte vem det var. Ibland när jag fräst ifrån får jag själv höra att jag överreagerat. Några gånger när det varit i jobb-/affärssammanhang har jag inte vågat säga ifrån för att inte vara den som skapar "dålig stämning", och det är faktiskt de värsta gångerna. Att först känna sig trampad på och sedan shama sig själv för att man inte ens hade stake att säga ifrån :(
Jag har som redan tidigare sagt inte förnekat att andras upplevelser är lika sanna som mina, men från det till att påstå att det är kvinnors erfarenhet att bli tafsade på är vardagsmat kan jag inte läsa annat än som att någon generaliserar och talar för alla och det vänder jag mig skarpt emot. Det är fan inte vardagsmat och det ska aldrig vara vardagsmat att sexuellt trakassera någon! :rage:

Ja, det är jättebra att jag sluppit dagliga trakasserier på jobben, gymmet, badet, kollektivtrafiken, i kön på affären, i tvättstugan, på sjukhuset, i stallet, i mitt eget hus, av mina grannar osv osv, glömde jag något ställe? :mad: Är det någonting jag ska behöva be om ursäkt för, att jag inte vill bli ihopklumpad med alla andra, att jag har lika stor rätt som andra att tala om mina erfarenheter, mina vänners och min systers erfarenheter? För mig och mina vänner är det inte vardagsmat och det är inte ok att trakassera andra människor oavsett kön, nationalitet, hudfärg eller läggning! :banghead:

Enligt mig ska personer som trakasserar andra anmälas och de ska dömas oavsett nationalitet eller status, det spelar ingen roll om någon är svensk eller asylansökande, de ska dömas oavsett och det gäller såväl kvinnor som män. Eller har du en annan åsikt? O_o

Men vad sägs om debatt och utökade föreläsningar i skolor och upplysning och diskusssion på SFI? OCH att pappor tar sitt ansvar och är goda förebilder för sina barn?
gulan

Skrev du inte några inlägg tidigare att vi skulle släppa domstolstråden? Vi vet vad du tycker, du har kört det spåret i sexualbrott många gånger förut.
Då återgår jag till verkligheten i Köln. Misstankar väcks nu att det hela handlar om en organiserad aktion i flera Tyska städer.

Killen som begick självmord genom att angripa fransk polis med blankvapen o en bombatrapp hade bott ett tag i Recklinghausen, hade bla varit aktiv på Tyska diskotek där han greppat unga kvinnor mellan benen.

Så jag misstänker att vi inte sett slutet på den historien

Men vad sägs om debatt och utökade föreläsningar i skolor och upplysning och diskusssion på SFI? OCH att pappor tar sitt ansvar och är goda förebilder för sina barn?
gulan
Skulle kanske inte skada men jag tror det hela handlar om ngt annat.
Utanförskap och genom det en diskvalifikation att själva skaffa sig sunda förhållande
+ att det finns en skillnad i sättet att se på andra människors agerande.

Nu misstänker ju en del att händelserna i Tyskland är ngn missriktad offensiv mot det västerländska samhället...

Oj hoppsan. Så du länkar till oseriös media för att seriös media "inte vågar".

Vem har du sett tala om ensamma barn med nallar?
I de här landet är man barn tills man fyllt 19. Få 17-åringar suger på tummen och bär omkring på nallar.

Tycker du är utanför ämnet nu.

Nu skriver Aftonbladet om det också.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22067442.ab

Sedan trodde jag att man var barn till man fyllt 18 och inte 19?

"–  Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren till DN."
Den pendeln, den pendeln ;)

Snubbe i kö som nyper mig i rumpan.
Snubbe på tunnelbanevagn som ställer sig rakt framför mig och blottar sig.
Snubbe i konsertpublik som ställer sig bakom och tar mig på brösten (ooooops, synd att jag råkade sätta en armbåge i magen på honom)
Snubbe på jobb som klappar mig på rumpan (synd för honom att mina träskor råkade träffa hans smalben).
Snubbar som skriker efter en, som råkar ställa sig för nära, som inte orkar lyfta blicken till mitt ansikte när de pratar med mig.

Och så vidare.

Obehag och ta sig därifrån när jag var yngre, nu blir jag förbannad och högljudd.

gulan
håller med med tilläget att även kvinnor måste ställa krav på sina söner och stå upp för sina döttrars rättigheter - oavsett kulturell bakgrund

Snubbe i kö som nyper mig i rumpan.
Snubbe på tunnelbanevagn som ställer sig rakt framför mig och blottar sig.
Snubbe i konsertpublik som ställer sig bakom och tar mig på brösten (ooooops, synd att jag råkade sätta en armbåge i magen på honom)
Snubbe på jobb som klappar mig på rumpan (synd för honom att mina träskor råkade träffa hans smalben).
Snubbar som skriker efter en, som råkar ställa sig för nära, som inte orkar lyfta blicken till mitt ansikte när de pratar med mig.

Och så vidare.

Obehag och ta sig därifrån när jag var yngre, nu blir jag förbannad och högljudd.

Såna där små händelser som inte känns så små när man råkar ut för dem, som är ruskigt svåra att bevisa. Jag känner igen mig så väl!

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 692
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka