Händelserna i Köln

Det finns inte tillräckligt arga och upprörda smileys för att uttrycka vad jag känner inför det där!
Alltså, sexuella trakasserier har alltid förekommit.
Att en kille eller "gubbe" inte kan hålla sig på bussen utan fixar extra närkontakt kan väl knappast jämföras med vad den tyska polisen kallar ett gatlopp mellan dessa unga män.

Det finns inte tillräckligt arga och upprörda smileys för att uttrycka vad jag känner inför det där!
Det finns inte tillräckligt grova ord i mitt vokabulär för att uttrycka vad jag känner inför det där, och då är jag ofta grövre i munnen än de flesta jag känner. Lär bli avstängd om jag försöker sätta ord på vad jag tycker om hennes uttalande.

Det finns inte tillräckligt grova ord i mitt vokabulär för att uttrycka vad jag känner inför det där, och då är jag ofta grövre i munnen än de flesta jag känner. Lär bli avstängd om jag försöker sätta ord på vad jag tycker om hennes uttalande.
Jag undrar dessutom hur hon hade tänkt sig att kvinnorna skall lyckas med det? Elpistoler?

Så nej, jag blev inte förvånad av övergreppen i Köln. Jag vet att många män, om de får tillfälle, ägnar sig åt dylikt. Varför skulle jag då bli chockad av detta? De hade tillfälle, alltså gjorde de det. Vardagsmat really.
Jag håller inte med. Eller ja, jag är medveten om att många män beter sig som as men att det skulle vara vardagsmat vad de här tjejerna råkade ut för - nä det köper jag inte. Det handlade inte om att de, en enormt stor grupp män, "hade tillfälle" utan att de organiserat och systematiskt attackerade kvinnorna. Det här sker knappast dagligen, då hade det inte blivit jätterubriker av det. Vi har inte massövergrepp på tunnelbanan eller ens på konserter där du också har många män. Ja, det sker övergrepp, ja det sker våldtäkter. Men knappast i den här omfattningen.

Jag blev chockad när jag läste om det. Stackars stackars kvinnor.

Jag läste på DN att samma typ av händelser sedan en tid även sker i Sverige men att det varit för känsligt att skriva om. DN är heller inte precis SD-vänlig så det går inte att avfärda som politisk propaganda och man undrar ju vad media hållit på med.

• Gilla
Reactions: Sar
Alltså, sexuella trakasserier har alltid förekommit.
Att en kille eller "gubbe" inte kan hålla sig på bussen utan fixar extra närkontakt kan väl knappast jämföras med vad den tyska polisen kallar ett gatlopp mellan dessa unga män.

Alltså, ditt ordval förmildrar det brott som begås av män i kollektivtrafik varje dag och banaliserar det äckel och den vanmakt och förnedring man som kvinna känner när man råkar ut för tafsande, tryckande, flåsande av främmande män.
Att "inte kunna hålla sig" "fixa extra närkontakt". Är de dagisbarn i kudddrummet eller?

Jag vet inte om det kommit fram i Sverige än men det var inte bara i Köln. Det var även i Berlin, Düsseldorf, Bremen mfl ställen som 1000-tals (ja tusentals inte hundratals) unga män som framförallt (enligt alla anmälningar som trillar in nu) kom från nordafrika och arabländerna (eller såg ut att komma därifrån, ingen vet ju säkert). Det var väldigt organiserat. När polisen (som fått mycket kritik från politikerna) försökte ingripa sköt man raketer (nyårsraketer alltså) mot dom. Dessutom har polisen i Tyskland sedan länge (precis vad som nu sker i Sverige och som kommer eskalera stort) varnat och varnat för att de är för få. Med Sveriges nya polisorganistation där hundratals säger upp sig nu och ansökningarna till polishögskolan minskat kommer detta blir ett mycket stort problem i framtiden för detta kommer ju satt sprida sig. Detta kommer inte vara ett isolerat tyskt problem.

Här har ökningen av försäljningen av pepperspray (som är tillåten här) exploderat.

Jag håller inte med. Eller ja, jag är medveten om att många män beter sig som as men att det skulle vara vardagsmat vad de här tjejerna råkade ut för - nä det köper jag inte. Det handlade inte om att de, en enormt stor grupp män, "hade tillfälle" utan att de organiserat och systematiskt attackerade kvinnorna. Det här sker knappast dagligen, då hade det inte blivit jätterubriker av det. Vi har inte massövergrepp på tunnelbanan eller ens på konserter där du också har många män. Ja, det sker övergrepp, ja det sker våldtäkter. Men knappast i den här omfattningen.

Jag blev chockad när jag läste om det. Stackars stackars kvinnor.

Inte omfattningen nej, men att många verkar ta tillfället i akt. Iom att det är såpass vanligt med "vanliga" sexuella trakasserier som det är. Så är detta något som kanske borde förvåna mig men tyvärr inte gör det. Och jag håller med, stackars kvinnor som blev utsatta. De trakasserier jag blivit utsatt för har jag åtminstone haft en möjlighet att komma undan ifrån, eftersom det inte skett i så stor omfattning som där, då måste vanmakten bli betydligt större. :(

När jag läser en del kommentarer kan jag inte låta bli att undra, vad gör ni när främmande män tafsar på er titt som tätt och överallt? Jag menar inte att bagatellisera, utan jag är verkligen nyfiken.
Jag delar erfarenhet @Mia_R eller rättare brist på erfarenhet.

När jag läser en del kommentarer kan jag inte låta bli att undra, vad gör ni när främmande män tafsar på er titt som tätt och överallt? Jag menar inte att bagatellisera, utan jag är verkligen nyfiken.
Jag har aldrig blivit tafsad på utav okända, däremot kissekatt ropad på (catcalls), visslad och kommenterad om diverse fantasier hos kåta män, både på gata och krog samt raggad på utav folk som inte ger sig. Då ignorerar jag helt enkelt och när det inte fungerar så blir jag riktigt jävlig i mun och där backar dom alltid.

Sen har jag som jag tidigare skrivit blivit förföljd och riktigt skrämd av en äcklig jävla gubbe i flera dagar och till sist när han blockerade min väög så skrek jag rakt ut att han var en jävla pedofil (jag var 14-15) och att jag skulle polisanmäla (tog upp mobilen ur väskan och ringde). Efter det försvann aset fort från platsen.

Alltså, ditt ordval förmildrar det brott som begås av män i kollektivtrafik varje dag och banaliserar det äckel och den vanmakt och förnedring man som kvinna känner när man råkar ut för tafsande, tryckande, flåsande av främmande män.
Att "inte kunna hålla sig" "fixa extra närkontakt". Är de dagisbarn i kudddrummet eller?
Jag banaliserar inte det ena, jag vägrar att banalisera det andra. Vad som hände i Köln var mer än det du beskriver från den svenska kollektivtrafiken.

Jag vet inte om det kommit fram i Sverige än men det var inte bara i Köln. Det var även i Berlin, Düsseldorf, Bremen mfl ställen som 1000-tals (ja tusentals inte hundratals) unga män som framförallt (enligt alla anmälningar som trillar in nu) kom från nordafrika och arabländerna (eller såg ut att komma därifrån, ingen vet ju säkert). Det var väldigt organiserat. När polisen (som fått mycket kritik från politikerna) försökte ingripa sköt man raketer (nyårsraketer alltså) mot dom. Dessutom har polisen i Tyskland sedan länge (precis vad som nu sker i Sverige och som kommer eskalera stort) varnat och varnat för att de är för få. Med Sveriges nya polisorganistation där hundratals säger upp sig nu och ansökningarna till polishögskolan minskat kommer detta blir ett mycket stort problem i framtiden för detta kommer ju satt sprida sig. Detta kommer inte vara ett isolerat tyskt problem.

Här har ökningen av försäljningen av pepperspray (som är tillåten här) exploderat.
Ja det kanske var tusentals, totalt sett över hela Tyskland, ett land med kanske 10 ggr fler människor än Sverige , men i Köln så säger polisen att ca 1000 män rörde sig i området runt Domen , men långt i från alla var inblandade.

Jag har slagits, anmält (aldrig lett någon vart), ignorerat.

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 692
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka