Dock så är inte alla unga män idioter http://www.metro.se/nyheter/azamjon...i-overfallen-av-killgang/EVHpai!X4Ktu2PUjcys/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej inte varför men väl vilka...Jag t
Nja, det ger väl inte svaret på VAD som får unga män att agera på det viset. Kan vara en kombination utav alla delar. Film:
Jag vet inte hur många mil jag simmat på Eriksdalsbadet men det är många, det var det enda badhuset jag brukade besöka medan jag bodde i stan under 16 år då det är det enda med 50 m bassäng. Aldrig något problem. Jag har även åkt oräkneliga turer med buss och tunnelbana utan problem, enda gången någon ev gjort något är en gubbe som jag tycker stod väl nära i vagnen men jag vred mig ett kvarts varv så han inte kunde trycka sig mot mig varesig med vilja eller slump.Att vingla hem från krogen i kortkort har jag inte heller upplevt som ett problem. Att åka tunnelbana i rusningstrafik i jeans däremot - värre. Eller catcalls om en har korta shorts en sommardag. Eller sitta bredvid någon på buss/tåg. Eller PÅ krogen, miljöer där det är tätt med folk. Och framförallt när jag var från 16 och några år förbi tjugo.
Jag upplevde Eriksdalshallen, där de nu infört delade bubbelpoolar, som ett ställe en inte åkte till om en inte ville bli utsatt för taffsande pojkar, för en femton år sedan. Det var liksom allmänt känt att det existerade där.
Det jag vill komma åt är alltså att detta inte är ett nytt problem. Sedan är det kanske på en annan nivå nu, och detta får vi ju jobba emot - men att säga att detta är något nytt/okänt är BS. Och det är väl ur denna vinkel vi diskuterar eftersom tråden utgick från en artikel som behandlade ämnet, hade diskussionen velat diskutera ur "buhu, asylsökande är så duuumma"-vinkel hade väl en annan artikel valts?
Inte första gången det diskuteras här och det visar sig att vi tydligen har olika erfarenheter. Det gör dock inte att vi som erfar att tafs och ofredande är vardagsmat har fel. Kul för dig att du slipper sådan skit men vad är poängen med att försöka framställa det som att jag och @Mammas har fel?Senast nån jävel klappade mig i rumpan var på en pub i Luleå, men även det är många år sedan så nej, det är fortfarande inte vardagsmat och inget jag hört från kollegor eller vänner heller.
Nej, era upplevelser är inte mer fel än mina, men det ger er ju inte rätten att tala om att det är vardagsmat för andra än er? Jag har ju simmat i flera år på Erikdalsbadet, jag har åkt i flera år både buss och tunnelbana alla tider på dygnet, varit på krogen och vinglat hem i högklackat utan att någon tafsat eller försökt ta sig friheter.Inte första gången det diskuteras här och det visar sig att vi tydligen har olika erfarenheter. Det gör dock inte att vi som erfar att tafs och ofredande är vardagsmat har fel. Kul för dig att du slipper sådan skit men vad är poängen med att försöka framställa det som att jag och @Mammas har fel?
Jag vet inte hur många mil jag simmat på Eriksdalsbadet men det är många, det var det enda badhuset jag brukade besöka medan jag bodde i stan under 16 år då det är det enda med 50 m bassäng. Aldrig något problem. Jag har även åkt oräkneliga turer med buss och tunnelbana utan problem, enda gången någon ev gjort något är en gubbe som jag tycker stod väl nära i vagnen men jag vred mig ett kvarts varv så han inte kunde trycka sig mot mig varesig med vilja eller slump.
Senast nån jävel klappade mig i rumpan var på en pub i Luleå, men även det är många år sedan så nej, det är fortfarande inte vardagsmat och inget jag hört från kollegor eller vänner heller.
Sedan när är du talesperson för alla andra om det är vardagsmat för alla att bli tafsade på?! Om inte, så är det inte vardagsmat annat för dig och inte kvinnor i gemen. Gör inte problemet till en bubbla genom att överdriva.Men alltså, jösses. Man kan inte enbart utgå från sig själv hela tiden, hur skulle diskussioner se ut då egentligen? "Det händer inte mig, så det tror jag inte på". Ut ur bubblan, herregud.
Tafs, catcalls och sexuella anspelningar är vardagsmat för många tjejer och kvinnor runt om i landet. Grattis att du har sluppit, men försök inte få det att låta som att problemet inte existerar för att du inte råkat ut för det tillräckligt ofta.
Sedan när är du talesperson för alla andra om det är vardagsmat för alla att bli tafsade på?! Om inte, så är det inte vardagsmat annat för dig och inte kvinnor i gemen. Gör inte problemet till en bubbla genom att överdriva.
Tack, men jag behöver inte googla för att veta skillnaden mellan vardagsmat och sexuella trakasserier, testa att följa ditt eget råd innan du lägger orden i mun på andra? Framförallt, gör dig inte till talesperson för en majoritet utifrån dina egna personliga erfarenheter.Men snälla nån. Är du alltid så extremt bokstavlig?
Sexuella trakasserier sker varje dag i Sverige. Det är mao "vardagsmat". Kvinnor som får dickpicks skickade till sig, olämpliga förslag, blir tafsade på, sexuella anspelningar, blir våldtagna. Du är en av dom, även om det bara har hänt dig ett fåtal gånger. Det är inte att "överdriva" att påpeka det uppenbara problemet. Googla gärna kvinnohat och upplys dig själv.
Tack, men jag behöver inte googla för att veta skillnaden mellan vardagsmat och sexuella trakasserier, testa att följa ditt eget råd innan du lägger orden i mun på andra? Framförallt, gör dig inte till talesperson för en majoritet utifrån dina egna personliga erfarenheter.
Nej men det är vardagsmat att bli tafsad på rumpan av någon som går förbi dig på en nattklubb, eller att snubben bakom dig på en konsert tar tag om ditt bröst när du trycks bakåt av publiken framför. Så vardagligt att det aldrig har föresvävat mig att polisanmäla dylikt.
Nu skedde det i stor omfattning, på ett sätt som kan misstänkas vara organiserat på något sätt och dessutom kombinerat med stöld. De sexuella ofredandena i sig hade knappast anmälts annars.
Fast Eriksdalsbadet säger själva att de vill ha två olika bubbelpooler utifrån kön pga mkt taffsande.Nej, era upplevelser är inte mer fel än mina, men det ger er ju inte rätten att tala om att det är vardagsmat för andra än er? Jag har ju simmat i flera år på Erikdalsbadet, jag har åkt i flera år både buss och tunnelbana alla tider på dygnet, varit på krogen och vinglat hem i högklackat utan att någon tafsat eller försökt ta sig friheter.
Jag har varit förföljd och det är ett helvete, men det är definitivt inte vardagsmat, det var en sjuk idiot. Lika lite är det vardagsmat att karlar saktar ner bilen och försöker vinka till sig mig även om det också har hänt, men att kalla det för vardagsmat och att majoriteten av kvinnorna i Köln skulle vara vana att bli tafsade på tycker jag är både övermaga och förringande!
Så jävla mycket fel kan det inte vara på män/killar i gemen eller Kölnbor i synnerhet att det är vardagsmat att tafsa på okända kvinnor.
Ja Jösses, när skedde ngt liknande i Sverige, på en kväll på en plats.Men snälla nån. Är du alltid så extremt bokstavlig?
Sexuella trakasserier sker varje dag i Sverige. Det är mao "vardagsmat". Kvinnor som får dickpicks skickade till sig, olämpliga förslag, blir tafsade på, sexuella anspelningar, blir våldtagna. Du är en av dom, även om det bara har hänt dig ett fåtal gånger. Det är inte att "överdriva" att påpeka det uppenbara problemet. Googla gärna kvinnohat och upplys dig själv.
Att Sverige toppar statistiken för anmälda trakasserier, kan vä ha att göra med den lagstiftning vi har.Nu hänger jag inte med här. Är det inte du själv som gör dig till en talesperson för Sveriges kvinnor genom att förminska problemet med argument som "jag har minsann inte blivit utsatt, åtminstone inte så många gånger"?
Sverige toppar statistiken över sexuella trakasserier över 15 års ålder, med mig veterligen en mycket hög procent.
Jag kan för övrigt inte se att någon annan än du har använt ordet "alla", faktiskt.