Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet det.... egentligen.

Bra. Så låt bli att dricka det du köpte.
Att dricka är värdelöst som hantering av ledsna känslor, det förstärker. Ta en promenad eller ring en kompis iställlet. Häng på buke. Häll ut flaskan om du måste. Men att köpa alkohol för att döva känslor oavsett slag är ett säkert tecken på alkoholproblem.
Själv hade jag troligen köpt choklad.

Bra. Så låt bli att dricka det du köpte.
Att dricka är värdelöst som hantering av ledsna känslor, det förstärker. Ta en promenad eller ring en kompis iställlet. Häng på buke. Häll ut flaskan om du måste. Men att köpa alkohol för att döva känslor oavsett slag är ett säkert tecken på alkoholproblem.
Själv hade jag troligen köpt choklad.
Jag vet. Du får det att låta så enkelt och egentligen är det väl det. Men likfan är det inte det.

Jag vet. Du får det att låta så enkelt och egentligen är det väl det. Men likfan är det inte det.

Om det inte är det, har du ett problem.

Kan du starta med att äta mat? Läsa en bok samtidigt eller se en film. Ge dig själv lite bättre förutsättningar. Vad blir konkret bättre av att bli full?

Finns det någon du kan prata med? Sen bör du kanske kontakta vården eller företagshälsovården och få hjälp innan du är en heltidsalkoholist.

Vad har folk för nyårsplaner här då? :bump:

Imorgon ska jag ut till medryttarhästen, sedan hem och och laga efterrätt (vegansk mjuk pepparkaka med lingonfrosting:d). Därefter åker jag och min man samt hans syskon med respektive ut till landstället för en trerättersmiddag, bubbel och skräckfilmer. Hoppas på en mysig lugn kväll utan fyrverkerier!

Dagen blir nog lugn. Kvällen spenderas med middag med @Killaloe och Svansson. Sem blir nog tolvslaget i stallet tillsammans med en vän och hennes nyårssällskap :)

Låter som att du har en bra plan du med!

Det är inte enkelt men att dränka sorgerna löser inget, dom simmar alldeles för bra, tro mig jag vet, jag har provat :cautious:
Jag har inga problem med alkohol däremot löser rörelse mycket i stället. Städa, ta en promenad med lilla vovven, eller varför inte en runda själv med musik i lurarna?

Det är inte enkelt men att dränka sorgerna löser inget, dom simmar alldeles för bra, tro mig jag vet, jag har provat :cautious:
Jag har inga problem med alkohol däremot löser rörelse mycket i stället. Städa, ta en promenad med lilla vovven, eller varför inte en runda själv med musik i lurarna?
Jag vet. Ni är jättegulliga att ni bryr er, men oroa er inte. Än funkar bromsen.

Har ätit middag - Hemmagjord pizza
Nu lite slösurfing innan det är dags för dumburken och kvällsfika. Vet ej dock vad det är på tv i kväll?
I morgon blir det sovmorgon iaf. Sen får jag se vad jag hittar på. Brukar för det mesta somna runt halv 23, även på nyårsafton.
Nästa vecka blir konstig för mig:
Mån - Gyn, Magläkaren ska ringa, Sjukgymnasten, har fått ledigt
Tis - har tagit semesterdag, ska gå och simma tror jag
Ons - Psykläkaren, har fått ledigt
Tors - Jobba, ska gå upp till 4 timmar/dag då
Fre - ledig pga trettondagen

Och så har de lurat på mig ett abonnemang jag inte ens vet vad det är till för:mad: Har inte ens fått något SIM-kort. Och betalar 799 kr i mån...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar