Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var vaken fram till 4 imorse, så nästan 21 timmar vaken. Så det blev sovmorgon till kl 14 idag :) Nu har jag ätit lite frukost, hade velat ha en kopp te till men mjölken tog slut :cautious:
Nu ska jag inviga dom nysydda trosorna, får se om dom funkar. Sen ska jag gå till frisören :bump:

Å vad jag gör förutom att lösa sonens gåtor på hans mobilspel? Sitter i bilen i värmen medans maken slänger skräp på tippen :p

Man får ju bara åka hit ett ex antal ggr per år nu så vi körde en sista gång nu innan året är slut och tömde släpet som stod fullt och väntade. Hans vattkoppor är borta nu så första dagen i frihet spenderar han här :D
Ska till stan en sväng med och kika lite och så hade jag egentligen hoppas på att optikern hört av sig om att mina nya brillor var klara men icke då :(
Får väl vänta tills nästa år då ;)

Jag har nu haft ett långt samtal med HV mannen(kvinnan har åkt till jobbet)
Jag har sagt att jag tagit illa upp om att hon sagt att jag kan flytta hästen. Han höll med om att det var dumt saft och har sagt det till kvinnan.
Jag frågade rakt ut om dom vill bli av med mig för jag känner mig inte längre välkommen. Och det vill dom inte.
Min skotträdda häst ska få en plats i stallet i nyår. Mina ponnys får bo i lösdriftsboxen själva. Dom ska inte släppa in sin unghäst till mina.

Jag kommer få en box till hästens op.
Dom garanterar mig det.
Jag ska har sagt att jag vill ha tillbaka mina boxar när "grannen" flyttat.

Känns både jobbigt och lite lugnande.

Snyggt! Du stod upp för dig själv igen! Drottningen av England skulle vara stolt!

Nästan mörkt ute redan, men vi har hunnit gå en långpromenad i alla fall.
Nu dricker jag kaffe i väntan på att börja laga mat om en stund.

Vad har folk för nyårsplaner här då? :bump:

Imorgon ska jag ut till medryttarhästen, sedan hem och och laga efterrätt (vegansk mjuk pepparkaka med lingonfrosting:d). Därefter åker jag och min man samt hans syskon med respektive ut till landstället för en trerättersmiddag, bubbel och skräckfilmer. Hoppas på en mysig lugn kväll utan fyrverkerier!

@EmmaW Fasen så bra du är! Förstår precis hur jobbigt det måste vara, speciellt när man är mer än slutkörd som du ju är, men du stod upp för dig själv och dina hästar på ett snyggt sätt!
Du är stark, även om du inte lännre det så just nu. Och även när man är stwrk får man lägga sig och dra täcket över huvudet och samla nya krafter, särskilt efter en jobbig sak som detta.

Vad har folk för nyårsplaner här då? :bump:

Imorgon ska jag ut till medryttarhästen, sedan hem och och laga efterrätt (vegansk mjuk pepparkaka med lingonfrosting:d). Därefter åker jag och min man samt hans syskon med respektive ut till landstället för en trerättersmiddag, bubbel och skräckfilmer. Hoppas på en mysig lugn kväll utan fyrverkerier!

Jag jobbar 13-17 så ridning på fm, jobba, ta in hästarna och sova. Börjar jobba halv sju på nyårsdagsmorgonen. Jag brukar jobba nyår så jag sover oftast över tolvslaget ;)

@Heulwen Sovmorgon, fixa stallet inklusive rida en eller två ponnyer, hämta vår förbeställda mat (räkcocktail - balsamicomarinerad fläskfilé med vitlöksdoftande potatisgratäng, ugnsrostade grönsaker och örtsås - vaniljpannacotta med bärsymfoni och chokladmousse med passionsfrukt och hyvlad vit choklad), hämta @Wingates hund som ska fira nyår med mig, dottern och katten, se på Tour de Ski, äta upp den införskaffade maten, se på lite mer TV inklusive Grevinnan och betjänten samt kolla på fyrverkerier :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar