Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute på tur med hästarna. Granndottern mådde inte helt bra efter att ha varit ute och ridit igår så det blev jag och grannen. Försökte trava lite men Annie ville absolut inte, jag tror hon fortfarande har lite ont av sparken så skritt får det bli. Där trampar hon bra och är helt avslappnad.

Nu ska jag iväg för att köpa spån så att boxarna är lite extra mysiga imorgon när hästarna ska sova inne. Ska även skicka iväg ett paket med Back on Track-skydd så de kommer fram i tid :)

Har en plan att röja upp i mitt syrum under helgen. Har nu lagt en halvtimma på att plocka lite i röran. Och blir saligt irriterad på att andra slänger in grejer där som inte ska vara där bara för att de inte vet vart det ska vara. :rage:

Har läst lite svenska 2.
Sedan ringde sambon med en LÅNG lista som behövde ordnas idag. Har fixat det jag kan. Kvar är lönerapportering till FORA men jag har inte behörighet dit ännu, den ligger på posten så det kommer väl om någon vecka.
Nu väntar jag på att han ska komma hem sedan ska vi slänga skräp, har två släp fulla så det blir två bilar. Ska se om han orkar med morgondagens planer idag så slipper vi åka till Gävle imorgon :)

Jag har nu haft ett långt samtal med HV mannen(kvinnan har åkt till jobbet)
Jag har sagt att jag tagit illa upp om att hon sagt att jag kan flytta hästen. Han höll med om att det var dumt saft och har sagt det till kvinnan.
Jag frågade rakt ut om dom vill bli av med mig för jag känner mig inte längre välkommen. Och det vill dom inte.
Min skotträdda häst ska få en plats i stallet i nyår. Mina ponnys får bo i lösdriftsboxen själva. Dom ska inte släppa in sin unghäst till mina.

Jag kommer få en box till hästens op.
Dom garanterar mig det.
Jag ska har sagt att jag vill ha tillbaka mina boxar när "grannen" flyttat.

Känns både jobbigt och lite lugnande.

Vad tuff du är som våga ta konversationen och så bra det löste sig! Tycker du ska känna dig stolt nu.

Jag sitter på jobbet och tar en kort rast. Det är galet mycket att göra men måste rensa skallen lite. Fick i morse oförhappandes besked om att jag ska ha en hel mottagning nästa vecka med remiss- och posthantering, förbereda 5 olika konferenser, serva läkare och skriva deras diktat. Bra om man kunde få lite framförhållning. :devil: Men chefen trodde hon hade sagt det till mig ...

Denna vecka har jag "bara" haft hand om slutenvården och skrivit epikriser och intagningsanteckningar för cancersjuka. Och så hoppat runt på en annan sektion där det inte händer ett skit hur mycket man än hjälper till.

Har det hänt något nytt? :(
S betedde sig illa och jag sa ifrån att han inte får hålla på och nervärdera mig hela tiden. Jag råkade kanske kalla honom träskalle i samband med det lite skämtsamt men han blev väldigt otrevlig och hotade mig ganska ordentligt ....det blev rätt obehagligt så jag gick därifrån. :(

Nu ska jag försöka ombesikta bilen men med min tur kommer jag knappast härifrån på blankt papper trots att bilen är lagad :banghead:

Jag orkar verkligen inte med den här dagen, känner mig inte stark någonstans, bara trasig och misslyckad!

S betedde sig illa och jag sa ifrån att han inte får hålla på och nervärdera mig hela tiden. Jag råkade kanske kalla honom träskalle i samband med det lite skämtsamt men han blev väldigt otrevlig och hotade mig ganska ordentligt ....det blev rätt obehagligt så jag gick därifrån. :(

Nu ska jag försöka ombesikta bilen men med min tur kommer jag knappast härifrån på blankt papper trots att bilen är lagad :banghead:

Jag orkar verkligen inte med den här dagen, känner mig inte stark någonstans, bara trasig och misslyckad!

Aha, det verkar inte helt hundra :( Jag håller iaf tummarna för att bilen går igenom besiktningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar