Ja precis.
Det hade jag inte accepterat som en hållbar lösning. Isf får de förbättra staketet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis.
Jag bor på gården oxåI ditt läge hade jag kollat efter ny stallplats. Det verkar ju helt orimligt deras resonemang.
Jag bor på gården oxå
Så hade jag det med, men sen 1 dec har jga flyttat hästarna till annat stall. T är otroligt skönt faktiskt, jag känner inte längre att jag står i stallet på nåder, vilket det blev till slut här hemma. Kolla runt på annonser iaf, kanske kommer det ett bra tillfälle. Jag känner det som att jag uppskattas mer som hyresgäst när jag är där på "vanliga" villkor och inte ses som att jag är någon som förväntas gå med på allt för privilegiet att få ha hästarna hemma.Jag bor på gården oxå
Dom hyr bara ut huset om man hyr boxplats här.Så hade jag det med, men sen 1 dec har jga flyttat hästarna till annat stall. T är otroligt skönt faktiskt, jag känner inte längre att jag står i stallet på nåder, vilket det blev till slut här hemma. Kolla runt på annonser iaf, kanske kommer det ett bra tillfälle. Jag känner det som att jag uppskattas mer som hyresgäst när jag är där på "vanliga" villkor och inte ses som att jag är någon som förväntas gå med på allt för privilegiet att få ha hästarna hemma.
Men fy så tristDom hyr bara ut huset om man hyr boxplats här.
I så fall hade jag inte velat betala för stallplatsen eftersom de inte levererar vad som står i kontraktet.Det står boxplats.
De tillfälliga hyresgästerna är dock grannar till hv (väl?), och det är bra att vara på god fot med sina grannar. Förstår delvis hvs knepiga sits, men vet inte hur avtalssituationen ser ut. Har de tillfälliga hyresgästerna fått ett tillfälligt kontrakt t.ex.? Vad står i deras kontrakt? Har hv gjort en dundertabbe och gett båda parterna kontrakt för "samma boxar"? Isåfall så är det hvs hästar som får stå utan boxar tycker jag.Men fy så trist
Men då kanske det är läge att fråga dem om de verkligen prioriterar ett pqr tillfälliga hyresgäster så mycket över någon som betalar dem för både boende och boxplatser att de vill stöta bort dig och förhindra att din häst får en operation den behöver
Glöm inte att andasDom vill att jag ska avvakta nu tills dom har pratat med "kärringen" till dom andra hästarna.
Och jag går här hemma och är har panik och känner mig helt jävla låst.
Jag vill prata med HV men dom vill inte förrän dom pratat med "kärringen". Jag måste dessutom åka vid 12.
Men jag kan ju alltid flytta hästen varpå jag sa var ska jag få tag i en box på ett dygn?
Precis. HV får stå för sina egna missar. Och sjukbox ska ju alltid finnas för lösdriftshästar, där är det lagkrav, så HV ska fasen inte kunna smita undan sitt ansvar.De tillfälliga hyresgästerna är dock grannar till hv (väl?), och det är bra att vara på god fot med sina grannar. Förstår delvis hvs knepiga sits, men vet inte hur avtalssituationen ser ut. Har de tillfälliga hyresgästerna fått ett tillfälligt kontrakt t.ex.? Vad står i deras kontrakt? Har hv gjort en dundertabbe och gett båda parterna kontrakt för "samma boxar"? Isåfall så är det hvs hästar som får stå utan boxar tycker jag.
Det är såklart lätt att säga såhär utifrån men jag hade aldrig kunnat stå kvar efter en sån här grej även om de löser den akuta situationen som är nu. Jag skulle aldrig känna mig tillräckligt trygg med tanke på operation och vad den kräver. Men att hitta både boende och stallplats pronto är kanske inte så lätt.Dom vill att jag ska avvakta nu tills dom har pratat med "kärringen" till dom andra hästarna.
Och jag går här hemma och är har panik och känner mig helt jävla låst.
Jag vill prata med HV men dom vill inte förrän dom pratat med "kärringen". Jag måste dessutom åka vid 12.
Men jag kan ju alltid flytta hästen varpå jag sa var ska jag få tag i en box på ett dygn?
@Ceta tack för tipset! Så då borde det jag funderade på fungera (en fin röd klänning)
Taggar @Alexandra_W för att se om hon kan bidra med någotJag har panik.
Det var sagt att jag skulle få tillbaka mina boxar till jul. Dom är tillfälligt uthyrda till en annan grannes två hästar för deras stall var inte riktigt klart. Mina går på en tillfällig lösdrift nu.
Nu vägrar grannen flytta för deras stall är ännu inte klart. Dom vägrar dessutom låta sina gå på lösdrift.
Så jag har ingen box till nyår till min skotträdda häst. Eller jag har till den ena och dom andra vill HV ska släppas ihop med deras unghäst och sen bo ihop på nyår. Dom har aldrig gått ihop. Den unghäst är känd för att hoppa över staket och bryta sig loss. Hon är dessutom livrädd för grisarna som går brevid mina. Att dessutom stänga in dom i lösdriften när dom knappt känner varandra känns som skaderisk deluxe.
Jag ser skaderisker och onödigt chansande. HV säger att jag är negativ och bara ser problem samtidigt som dom hänvisar till att dom aldrig skulle ta ut sin unghäst och göra detta om det inte var för att jag behöver en box till min skotträdda häst. Jag måste ta hänsyn till andra. Jag vet det så klart men det här var inte vad vi var överens om!
Så jag sa rakt ut att jag borde aldrig ha gått med på att dom fått låna ut mina boxar.
HV ska nu fråga "grannen" en gång till men tror inte dom släpper boxarna.
Vad i helvete gör jag nu?