Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mejlar med min bankkontakt, måste lösa problemet att mamma inte kommer åt pengarna på pappas kontot för att betala räkningarna. Min plan är att skaffa internetbank och att jag åker över med datorn och hjälper henne flytta pengar när det behövs.
Kan du få som pappa att skriva på en fullmakt? Det är oftast det allra enklaste sättet.

Jag ligger och försöker gå igång kroppen efter gårdagen. 13h på fötterna, ständig koll på allt som händer, allt från att säga åt barn att plocka upp skräp de "tappade" till att diskutera överåriga spelare, skriva tabeller osv. Men samtidigt väldigt roligt, tyngsta delen är att jaga föräldrar som inte behagar ha koll på sina arbetspass. Sen finns det fantastiska föräldrar som jobbade både två och tre arbetspass istället.

Jag gick upp i tid imorse efter tre timmars sömn. Har en bra placering på jobbet och bra kollegor. Hoppas helt enkelt få en fin dag. Dessutom tog jag lite extra semester nästa vecka så jag jobbar bara måndag innan jag är ledig i drygt två veckor :banana:

Jag har panik.

Det var sagt att jag skulle få tillbaka mina boxar till jul. Dom är tillfälligt uthyrda till en annan grannes två hästar för deras stall var inte riktigt klart. Mina går på en tillfällig lösdrift nu.
Nu vägrar grannen flytta för deras stall är ännu inte klart. Dom vägrar dessutom låta sina gå på lösdrift.
Så jag har ingen box till nyår till min skotträdda häst. Eller jag har till den ena och dom andra vill HV ska släppas ihop med deras unghäst och sen bo ihop på nyår. Dom har aldrig gått ihop. Den unghäst är känd för att hoppa över staket och bryta sig loss. Hon är dessutom livrädd för grisarna som går brevid mina. Att dessutom stänga in dom i lösdriften när dom knappt känner varandra känns som skaderisk deluxe.
Jag ser skaderisker och onödigt chansande. HV säger att jag är negativ och bara ser problem samtidigt som dom hänvisar till att dom aldrig skulle ta ut sin unghäst och göra detta om det inte var för att jag behöver en box till min skotträdda häst. Jag måste ta hänsyn till andra. Jag vet det så klart men det här var inte vad vi var överens om!
Så jag sa rakt ut att jag borde aldrig ha gått med på att dom fått låna ut mina boxar.
HV ska nu fråga "grannen" en gång till men tror inte dom släpper boxarna.

Vad i helvete gör jag nu?

Jag har panik.

Det var sagt att jag skulle få tillbaka mina boxar till jul. Dom är tillfälligt uthyrda till en annan grannes två hästar för deras stall var inte riktigt klart. Mina går på en tillfällig lösdrift nu.
Nu vägrar grannen flytta för deras stall är ännu inte klart. Dom vägrar dessutom låta sina gå på lösdrift.
Så jag har ingen box till nyår till min skotträdda häst. Eller jag har till den ena och dom andra vill HV ska släppas ihop med deras unghäst och sen bo ihop på nyår. Dom har aldrig gått ihop. Den unghäst är känd för att hoppa över staket och bryta sig loss. Hon är dessutom livrädd för grisarna som går brevid mina. Att dessutom stänga in dom i lösdriften när dom knappt känner varandra känns som skaderisk deluxe.
Jag ser skaderisker och onödigt chansande. HV säger att jag är negativ och bara ser problem samtidigt som dom hänvisar till att dom aldrig skulle ta ut sin unghäst och göra detta om det inte var för att jag behöver en box till min skotträdda häst. Jag måste ta hänsyn till andra. Jag vet det så klart men det här var inte vad vi var överens om!
Så jag sa rakt ut att jag borde aldrig ha gått med på att dom fått låna ut mina boxar.
HV ska nu fråga "grannen" en gång till men tror inte dom släpper boxarna.

Vad i helvete gör jag nu?

Finns det skriftligt avtal på hur lång den tillfälliga placeringen av grannes hästar skulle vara?

Jag gick upp i tid imorse efter tre timmars sömn. Har en bra placering på jobbet och bra kollegor. Hoppas helt enkelt få en fin dag. Dessutom tog jag lite extra semester nästa vecka så jag jobbar bara måndag innan jag är ledig i drygt två veckor :banana:

Jag får revidera. Idag är sista dagen innan min semester :D Skönt med ledigt en hel vecka innan resan. Ska bara ta en jobblunch med en av de HR-ansvariga på regionen nästa vecka, i övrigt ledigt :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar