Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men lösningen är ju inte en boxplats :confused: Det är ju som om jag går till Willys för att köpa mjölk och kommer hem med juice. Säger avtalet boxplats så är det boxplats som gäller.
Till svar fick jag att jag måste ta hänsyn till dom andra. Fet är ju knappast mitt fel att dom lånat ut boxarna och sen satt sig själva i skiten. I min värld så får dom väl säga att vill dom vara kvar få dom ta lösdriften.
Men jag kanske är självisk då.

Till svar fick jag att jag måste ta hänsyn till dom andra. Fet är ju knappast mitt fel att dom lånat ut boxarna och sen satt sig själva i skiten. I min värld så får dom väl säga att vill dom vara kvar få dom ta lösdriften.

Jag anser att det är helt orimligt att du, som har kontrakt gällande boxplats, ska få nöja dig med lösdriften medan de som bara är där av ren goodwill (eller finns det något bakomliggande?) får utnyttja din/-a boxplats/-er.
Jag kan ha missat något men finns det ingen annan häst som kan stå på lösdriften så kan din häst låna den boxen?

Jag förstår inte hur de kan göra så mot dig! Är det deras kompisar som lånar boxplatserna? Och hur fult är det inte av de som lånar att bara ta för sig på det där viset :rage:
Jag lider med dig och hoppas att det löser sig :heart

Jag anser att det är helt orimligt att du, som har kontrakt gällande boxplats, ska få nöja dig med lösdriften medan de som bara är där av ren goodwill (eller finns det något bakomliggande?) får utnyttja din/-a boxplats/-er.
Jag kan ha missat något men finns det ingen annan häst som kan stå på lösdriften så kan din häst låna den boxen?
Jo men då ska dom släppa in sin unghäst till mina andra två ponnyer (mina delar box normalt)

Jag förstår inte hur de kan göra så mot dig! Är det deras kompisar som lånar boxplatserna? Och hur fult är det inte av de som lånar att bara ta för sig på det där viset :rage:
Jag lider med dig och hoppas att det löser sig :heart
Jag får troligtvis inte heller mer än en box mitt i stallet och samma lösning med deras unghäst när min häst ska opereras så jag kanske inte kan operera henne. :(

Jag får troligtvis inte heller mer än en box mitt i stallet och samma lösning med deras unghäst när min häst ska opereras så jag kanske inte kan operera henne. :(
Men va tusan.. Är det så att ockupanterna är jobbiga och käftar emot och du är snäll, så de kör över dig för det är enklast? Du är VERKLIGEN inte självisk i det här läget, men de andra som fått komma in en kort period verkar uppenbarligen vara det. Jag skulle vara glad att ha plats för mina hästar i deras sits, och anpassa mig till vad som funkar för de ordinarie hyresgästerna. Men vi har en liknande sits i vårt stall, två ponnyer fick komma in samma dag för stt tanna en månad. Stallet är knökfullt men de ska inte anpassa sig och blev sura när deras flyttades till en annan, exakt likadan box, för att det skulle funka med ordinarie hästar.. FOLK!

Behöver du stöd att ta diskussionen med stallägaren? Finns det någon bukefalist i närheten som kan hjälpa dig kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
383
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar