Nej det är ingen specifik boxplats inskrivet i avtalet.Då är det lite knivigare. Vad säger ditt avtal? Är det specifikt boxplats som står med där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är ingen specifik boxplats inskrivet i avtalet.Då är det lite knivigare. Vad säger ditt avtal? Är det specifikt boxplats som står med där?
Nej det är ingen specifik boxplats inskrivet i avtalet.
Det står boxplats.Står det boxplats eller hur är avtalet formulerat? Jag tänker att om det står boxplats, även om det inte är en specifik box, så kan de inte hänvisa till en lösdrift.
Det står boxplats.
Jag har redan gjort det och då säger dom att dom har lösningen ovan till mig.Isf tycker jag att du ska hänvisa till kontraktet i din kontakt med hyresvärden.
Jag har redan gjort det och då säger dom att dom har lösningen ovan till mig.
Till svar fick jag att jag måste ta hänsyn till dom andra. Fet är ju knappast mitt fel att dom lånat ut boxarna och sen satt sig själva i skiten. I min värld så får dom väl säga att vill dom vara kvar få dom ta lösdriften.Men lösningen är ju inte en boxplats Det är ju som om jag går till Willys för att köpa mjölk och kommer hem med juice. Säger avtalet boxplats så är det boxplats som gäller.
Till svar fick jag att jag måste ta hänsyn till dom andra. Fet är ju knappast mitt fel att dom lånat ut boxarna och sen satt sig själva i skiten. I min värld så får dom väl säga att vill dom vara kvar få dom ta lösdriften.
Men jag kanske är självisk då.
Till svar fick jag att jag måste ta hänsyn till dom andra. Fet är ju knappast mitt fel att dom lånat ut boxarna och sen satt sig själva i skiten. I min värld så får dom väl säga att vill dom vara kvar få dom ta lösdriften.
Men jag kanske är självisk då.
Jo men då ska dom släppa in sin unghäst till mina andra två ponnyer (mina delar box normalt)Jag anser att det är helt orimligt att du, som har kontrakt gällande boxplats, ska få nöja dig med lösdriften medan de som bara är där av ren goodwill (eller finns det något bakomliggande?) får utnyttja din/-a boxplats/-er.
Jag kan ha missat något men finns det ingen annan häst som kan stå på lösdriften så kan din häst låna den boxen?
Jag får troligtvis inte heller mer än en box mitt i stallet och samma lösning med deras unghäst när min häst ska opereras så jag kanske inte kan operera henne.Jag förstår inte hur de kan göra så mot dig! Är det deras kompisar som lånar boxplatserna? Och hur fult är det inte av de som lånar att bara ta för sig på det där viset
Jag lider med dig och hoppas att det löser sig
Jo men då ska dom släppa in sin unghäst till mina andra två ponnyer (mina delar box normalt)
Jag får troligtvis inte heller mer än en box mitt i stallet och samma lösning med deras unghäst när min häst ska opereras så jag kanske inte kan operera henne.
Ja precis.Och då har vi förstås en skaderisk. Var det den hästen som kunde hoppa över staketet?
Men va tusan.. Är det så att ockupanterna är jobbiga och käftar emot och du är snäll, så de kör över dig för det är enklast? Du är VERKLIGEN inte självisk i det här läget, men de andra som fått komma in en kort period verkar uppenbarligen vara det. Jag skulle vara glad att ha plats för mina hästar i deras sits, och anpassa mig till vad som funkar för de ordinarie hyresgästerna. Men vi har en liknande sits i vårt stall, två ponnyer fick komma in samma dag för stt tanna en månad. Stallet är knökfullt men de ska inte anpassa sig och blev sura när deras flyttades till en annan, exakt likadan box, för att det skulle funka med ordinarie hästar.. FOLK!Jag får troligtvis inte heller mer än en box mitt i stallet och samma lösning med deras unghäst när min häst ska opereras så jag kanske inte kan operera henne.