Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom vill att jag ska avvakta nu tills dom har pratat med "kärringen" till dom andra hästarna.
Och jag går här hemma och är har panik och känner mig helt jävla låst.
Jag vill prata med HV men dom vill inte förrän dom pratat med "kärringen". Jag måste dessutom åka vid 12.
Men jag kan ju alltid flytta hästen varpå jag sa var ska jag få tag i en box på ett dygn?

Sitt lugnt och andas så länge. Avvakta deras samtal med den andra hästägaren. Agera därefter beroende på resultatet.

Funderar på att ha köpstopp hela 2017 :) Med ett undantag: behöver köpa vagn och sele till hästarna. Klarade åtta månader senast.

Edit: Och kurslitteratur såklart! Men det köper jag alltid begagnat.

Jag har nu haft ett långt samtal med HV mannen(kvinnan har åkt till jobbet)
Jag har sagt att jag tagit illa upp om att hon sagt att jag kan flytta hästen. Han höll med om att det var dumt saft och har sagt det till kvinnan.
Jag frågade rakt ut om dom vill bli av med mig för jag känner mig inte längre välkommen. Och det vill dom inte.
Min skotträdda häst ska få en plats i stallet i nyår. Mina ponnys får bo i lösdriftsboxen själva. Dom ska inte släppa in sin unghäst till mina.

Jag kommer få en box till hästens op.
Dom garanterar mig det.
Jag ska har sagt att jag vill ha tillbaka mina boxar när "grannen" flyttat.

Känns både jobbigt och lite lugnande.

Tack alla fina som kommit med input , jag är så tacksam över att ni finns :heart

Jag avskyr verkligen sånt här! Känner mig helt färdig och alldeles rödgråten. Och så måste jag gå ett bankärende, besikta bilen och åka och jobba.
Ligger så totalt på bristningsgränsen för vad jag orkar just nu känner jag. :(

Tack alla fina som kommit med input :heart

Jag avskyr verkligen sånt här! Känner mig helt färdig och alldeles rödgråten. Och så måste jag gå ett bankärende, besikta bilen och åka och jobba.
:heart:heart:heart

Gjort en klädesinventering inför mitt eventuella köpstopp. Var rädd att jag inte skulle ha nog med tröjor att ha på jobb, hittade typ tio stycken :P Byxor är dock ett litet orosmoment, eventuellt måste jag beställa det senast imorgon.

Sen frukost intagen. Lång lista på saker att göra idag, många småsaker dock.
Ikväll ska jag försöka ta mig iväg på träning med hunden. Det är han värd - och jag vet ju hur bra jag själv mår efteråt också.

Kom hem från gymmet och innanför dörren stod ett blomsterpaket som innehöll denna fina bukett och en jul/nyårshälsning från en av mina exiljämtar i skåne :love: (nope, dörren är inte alltid låst när jag är borta)
blomster_zpsc6symc0k.jpg

Och nu tänker jag mig med gott samvete slappa en liten stund i soffan innan jag ska göra lite nytta här på hemmaplan.

Åka bil många mil... ;) Lämnat sonen på badhuset med kompisen och hans familj, handlat, hann stanna på gården när maken ringde och undrade om jag kunde komma med lunch eftersom de skulle jobba längre än vad han hade räknat med. Nu sitter jag och väntar på att sonen ska ringa och vilja bli hämtat igen. :D

Hahaha, jag gillar ju att provocera med glimten i ögat, så nu lär grabbarna på fastighetsbolaget få sig ett gott skratt av min felanmälan!:rofl:

Tack alla fina som kommit med input , jag är så tacksam över att ni finns :heart

:heart :heart :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar