Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom är aldrig någonsin vita hopplöst.. Och jag har tittat på en till skäck, som jag fastnat för.. Fast han har inte lika mkt vitt som Nadun har. Puh, somrarna går ju bra men dessa vintrar med lera blä!
Min var en skitgris av värsta sort dessutom. Det blev täcke på till slut.
 
Haha känner igen skimmel-problemet:p

DSC_0630.jpg

(Ha aldrig torv till blöt ponny...)
 
Hon är lagd max 5-7ggr så hon är väldigt grön på det ännu, just i det ögonblicket fick hon syn på min syster och hennes häst som stod vid sidan så hon spände sig ganska mkt.
Vi skall till Vignir om en vecka så det skall bli kul och se vad han säger om det. Jag själv är lika grön på pass jag som hon.
När syrran vad med förra gången och hade lite draghjälp, då fick hon fram näsan ohej vad det gick, då svävade hon fram vill jag lova =P

Draghjälp är grymt! :)
 
Byter lösdriftsplats i månadsskiftet. Ett ställe med bara islänningar i stort sett. Granne med ridhus :D Hälsade på igår och stallägaren och jag klickade perfekt!

Några inackorderade och några medryttare finns. Alla vuxna fritidsryttare som tränar för tränare när andan faller på - precis som jag :) Känns TOPPEN!
 
Hej! Nu behöver jag tips :-) har varit medlem tidigare men de senaste åren mest läst. Har två hästar, ett 19 årigt sto och så mitt nya sto som jag köpte i somras, 6 år, Dufa från Östra Greda. Nu har jag sadelproblem....Har en Drupnir som jag verkligen gillat i flera år. Den passar nu inte min nya häst så jag måste tyvärr sälja den och köpa en ny....Vad tycker ni Childeric och Equipe?? Vill ha bra stöd och sitta "still". Dressyrryttare i grunden. Vill också att hästen ska ha mycket bogfrihet och kunna röra sig mycket under sadeln. Jag är 160 cm låg och ca 60 kg. Hästen har en ganska lång och rak rygg, bra sadelläge för att va islänning, men är omusklad vid manken och vid ryggraden. Snälla ge mig tips :-) Har varit i kontakt med återförsäljare av både Childeric, Equipe och Bates innova (lufstoppad) och alla talar ju gott om "sin" sadel...
 
Hej! Nu behöver jag tips :-) har varit medlem tidigare men de senaste åren mest läst. Har två hästar, ett 19 årigt sto och så mitt nya sto som jag köpte i somras, 6 år, Dufa från Östra Greda. Nu har jag sadelproblem....Har en Drupnir som jag verkligen gillat i flera år. Den passar nu inte min nya häst så jag måste tyvärr sälja den och köpa en ny....Vad tycker ni Childeric och Equipe?? Vill ha bra stöd och sitta "still". Dressyrryttare i grunden. Vill också att hästen ska ha mycket bogfrihet och kunna röra sig mycket under sadeln. Jag är 160 cm låg och ca 60 kg. Hästen har en ganska lång och rak rygg, bra sadelläge för att va islänning, men är omusklad vid manken och vid ryggraden. Snälla ge mig tips :-) Har varit i kontakt med återförsäljare av både Childeric, Equipe och Bates innova (lufstoppad) och alla talar ju gott om "sin" sadel...

Det är väl bara att prova vilken som passar er bäst?

Förutom rena kvalitets/hållbarhetsproblem så spelar det ju ingen roll vilken sadel andra gillar.

Själv har jag en Equipe ice mono och är nöjd med den. :)
 
Jo Elina8 så är det ju såklart, alla gillar olika :-) Men jag tycker det är intressant att höra andras synpunkter vad de tycker om sadlarna de rider i. Det är en djungel det här me sadlar och jag har tyvärr ingen möjlighet att åka runt och pröva många olika märken/modeller utan försöker sålla ut några som jag vill prova :-)
 
Idag blev vi filmade en kort stund...

Skulle bara värma upp utan träns men hon var på sitt bästa humör o gjorde allt jag bad om så det blev hela passet.

Har även ridit en kort sväng på Rá o hon sätter ribban högt! Får bara mer o mer ego-kick för varje ridtur! Klockren tölt o hon känns som om hon växer 5cm när hon startar. Ökar vi farten blir det pass o idag har vi flugit fram! Vi hade med oss en annan -11 och Andi som draghjälp. Andi var inge vidare draghjälp, han låg sist hela tiden... När vi som bäst flög fram i pass (o kompisen i galopp) tänkte vi en kort stund att vi nog borde haft en bromskloss-häst istället. Men båda småttingarna saktade ner så fint när vi bad om det. Rá dessutom på lång tygel i grimman, fattar inte vem som lärt henne allt? Hon bara gör rätt lixom?

Här bild "bakom öronen på min häst" -i tölt...
wpid-wp-1418911675673.jpeg
 
Idag fick lille pållen skor runt om. Han hade jätte små hovar, 4x0:p
Hoppas de sitter kvar i geggan nu bara.
 
Jag tror jag ska ta och tävla 31 januari? :p v5 och t7! Lokal.

Min lilla häst har vilat ett tag nu pga att jag själv har varit lite konvalecent pga skadad rygg. Nu har jag fått OK att börja rida igen och idag var vi ut på skogstur. Supertaggad häst, men så lydig och fin! Tränade galoppfattningar och hon saktade av och gjorde halt bara jag rätade upp mig och kramade lite i tygeln. Tölten är stark och fin, börjar bli reglerbar i tempo och hon har börjat söka en bättre form. Så jäkla kul att rida min häst, känns som om hon liksom bara kan bli bättre och bättre, att det inte riktigt finns något tak. :p Man får ta henne pingpongbollar mellan öronen ibland när hon är en sån jäkla pärla! :D

Under tiden jag inte fick rida longerade jag henne emellanåt, när energin liksom sputade ur öronen.. Hon är inte sådär hårt inspänd, men hon var taggad som tusan och travade omkring sådär mellan skutten.

20141214_145412_8518_zpsajb7ghbd.jpg
 
Provade de nya fötterna i dag :p Bidde longering. Såg bra ut så långt.. Ska testköra tölten på uteritten i morgon ;)

Tror jag gått och fått en 5-gångare:D Galoppen är inte så stark att han orkar hålla hela varvet på en typ 10m volt + att han gasar rätt friskt. Plötsligt slirar han i en fattning och drar några meter i pass! Visst det behöver ju inte betyda att det blir riktigt flygand pass men finns nåt där iaf!
 
Vist är han fyra eller? Riktig fin, är han fyr eller femgångare. Håller på med våra med alla har fått sko på igen. Limbo, Mambo är ju bara tre dock och Oskar är fyra men inte mycket riden än då han hade så många ston i sommar.
 
Vist är han fyra eller? Riktig fin, är han fyr eller femgångare. Håller på med våra med alla har fått sko på igen. Limbo, Mambo är ju bara tre dock och Oskar är fyra men inte mycket riden än då han hade så många ston i sommar.
Ja det stämmer, han är född 2010.
Han är fyrgångare.
Oskar och mambo är ruskigt fina!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
295
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 587
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 773
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp