Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kul att jag typ har någon slags ryggskottshistoria och har tid hos sjukgymnasten på TORSDAG. :( Får halta mig iväg till bussen och longera min häst.
 
@Michis Bor du nära stallet också? Måste vara guld att ha nära till människor med sån kunskap!

*kl*

Jag har smått satt igång lilla Bylting efter att hon började hoppa på väggarna i stallet. Får se om vi åker på vintermästerskapen. Vill visa henne i sommar så skulle nog vara nyttigt med miljöträning...

10802538_1564870060411773_1088422533_n.jpg


Sumargjöf är en fantastisk liten (Stor :D ) pålle också, fortfarande styv o stel i början av ett ridpass, men så samarbetsvillig, och börjar nu komma ner lite i vikt också, även om det är en bit kvar till matchvikt:

10817574_199028846934212_352183530_n.jpg
 
Har sett den isländska filmen Hross i oss (Of horses and men) ikväll. Är helt tagen, vilken film. Otroligt foto, musik och känsla.. och hästar så klart. Annorlunda och inte en film man glömmer i första taget. Har ni sett den?
När jag var på Island i somras hade den inte kommit ut till försäljning ännu, nu hoppas jag att jultomten kommer med den.:)
 
Beror kanske pa att jag sag den pa islandska och bor sjalv har pa Island och kan verkligen relatera till de olika handelserna ;)
Jag har bara sett några trailers för den men det känns som en film man får ut mest av på orginalspråk och med kännedom om land och kultur.
 
Jag har bara sett några trailers för den men det känns som en film man får ut mest av på orginalspråk och med kännedom om land och kultur.
Fast det tycker nog inte jag behövs. Jag såg den på isländska med engelsk text och det fungerade hur bra som helst. Den komiska undertonen framgick ändå blandat med en tyngd som satte sig i magen. Med tanke på vilket fint foto, musik och regi det var i filmen också så var det en topp-filmupplevelse för mig. Väldigt speciell!
Hade det bara varit folk som känner väl till den isländska kulturen från hemmaplan som hade kunnat uppskatta filmen hade den knappast fått filmpris för bästa nordiska film osv. Men visst, det är ju ingen tillrättalagd Hollywoodrulle direkt ;)
 
Jag har tänkt köpa en ny sadelgjord till Tyra i julklapp men jag KAN inte bestämma mig. ELT är ju poppis men också absolut dyrast! Är mer inne på Top Reiter avlastningsgjord, men så såg jag en slags gel-gjord som också såg trevlig ut? http://www.djurdesign.se/sadlar-til...deltillbehor/var-basta-sadeljord-med-gel.html

Hjäääälp mä!
Jag har också varit inne på att köpa Top Reiters avlastningsgjord. Tror dock inte att det blir någon då jag inte riktigt fått höra något direkt "Wow" ifrån någon som köpt och använt den. (Ja, jag är väl lite för den där mirakel-utrustningen). Däremot lutar det åt en Gel-Pad från Top Reiter. Testade den utav min stallchefs dotter och där blev det minsann skillnad. :love:
 
@Reykur
Elt är dyrast av en anledning ;) Den är grymt bra! Stallkompisen har nån av de andra (tror det är Topreiter) o den känns inte alls som samma sak. Elt är ju väldigt flexibelt gummi på insidan, medan den andra är slätt läder. Den känns lixom stum om man jämför dom.

Jag har köpt på mig två elt, o kommer på sikt köpa en tredje. Så bra är dom!
 
Jag har också varit inne på att köpa Top Reiters avlastningsgjord. Tror dock inte att det blir någon då jag inte riktigt fått höra något direkt "Wow" ifrån någon som köpt och använt den. (Ja, jag är väl lite för den där mirakel-utrustningen). Däremot lutar det åt en Gel-Pad från Top Reiter. Testade den utav min stallchefs dotter och där blev det minsann skillnad. :love:

Jag har en gelpad från top reiter med frontlyft för att sadeln ligger bättre med den :) Mirakelutrustning vet jag väl inte, men funktionell och bra kvalité! :D
 
Jag har en top reiter, en tölthestar och en ELT. den sistnämnda är flexibel och dom andra känns som Kvandi säger stumma i jämförelse. :) tycker helt klart den var värd några hundralappar mer.
 
Jag har en ELT och säger wow om den! Det är verkligen skillnad och den är värd varenda krona! (Finns något billigare på ett par av webbshopparna också)
 
Fick en akuttid hos sjukgymnasten, diagnosen blev inflammation i SI-leden på grund av felläge som kommit av min överrörlighet. Astrist och dessutom är jag belagd med ridförbud tills smärtan släpper. WTF! Idag motionerade vi såhär.

20141209_142227_85163_zps2bqbccow.jpg


Tycker hon börjar se så jäkla snygg ut i kroppen, eller vad tycker ni? :)
 
Jag har också varit inne på att köpa Top Reiters avlastningsgjord. Tror dock inte att det blir någon då jag inte riktigt fått höra något direkt "Wow" ifrån någon som köpt och använt den. (Ja, jag är väl lite för den där mirakel-utrustningen). Däremot lutar det åt en Gel-Pad från Top Reiter. Testade den utav min stallchefs dotter och där blev det minsann skillnad. :love:

Jag köpte mig den "nya" gjorden från TR och både jag & min häst är jättenöjd med den. Sadeln ligger still och jag får spänna gjorden utan att hon irriterar sig som hon gjorde innan. Har läst många trådar, här & på Fb och många bara älskar ELT.... Så nu är jag också sugen på att prova en. Har också TR gelpad med frontreiser och den funkar bra.
Man får nig prova sig fram....
 
Jag köpte mig den "nya" gjorden från TR och både jag & min häst är jättenöjd med den. Sadeln ligger still och jag får spänna gjorden utan att hon irriterar sig som hon gjorde innan. Har läst många trådar, här & på Fb och många bara älskar ELT.... Så nu är jag också sugen på att prova en. Har också TR gelpad med frontreiser och den funkar bra.
Man får nig prova sig fram....

När jag tittar på jordarna känner jag spontant att TR-jorden liksom ser bekvämare ut, bred anläggningsyta. Men ELT är ju mer flexibel och uppbyggd på ett annat sätt.. Hmmmm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
295
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 581
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 773
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp