Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad säger magkänslan?
Pengar är pengar - en häst är en häst! Min nuvarande köpte jag på magkänslan och han har slagit alla andra hästar jag haft i min ägo med hästlängder! Har aldrig ångrat det beslutet trots mina tävling och träningsambitioner! Tiden går fort. Trodde aldrig ens att han skulle bli soppas gammal att ens börja hantera och nu sitter jag förberedd på att propparna skall komma ut! KÖP!
Härligt att höra!!!:bow:
Antar att tiden går fortare än vad man tror!!:) Kanske är mest min egna förmåga jag tvivlar på, men som sagt tränare finns att tillgå! Och bråttom har jag inte, vill verkligen hitta rätt! Det blir lååång väntan till jul när jag ska kolla på -11an! Hoppas på film den här veckan!
 
Härligt! Jag vinterskodde förra veckan i värsta geggan, och valde att brodda runt om men hoppade över snösulor.. Hoppas att snön dröjer. :p Någon som testat polarpads?

Det fick bli rubbet direkt här! Nästa gång hovslagaren kommer är det slutet av januari och på två månader kan det komma massa snö :D

Det var riktigt kul att tömköra igår! Laukur strävar alltid och gör sitt bästa :love:
 
Jag vet egentlig inte mest att det ska bli rätt från början... Självförtroendet sviktar..:meh: Alternativet är att ta hjälp av instruktör med jämna mellanrum och det finns det möjlighet till.
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig. :o
 
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig. :o

Det går om man vill! Klart det tar lite längre tid än för proffsen men det går :) Jag är långt ifrån proffs men har ändå ridit in några hästar och jag har lärt mig otroligt mycket så jag känner mig säker på att jag fixar att rida in mina hästar och göra dom till bra ridhästar med hjälp av ridlektioner :) Har fått mycket beröm från nya tränare att jag gjort ett jättebra jobb med Laukur som jag tränat helt själv från start. Ridit en hel del lektioner för att checka av och oftast är jag inne på rätt spår redan och instruktörerna bekräftar att jag gör och tänker rätt. Det är både roligt och lärorikt! Har som sagt lärt mig OTROLIGT mycket och det underlättar väl att jag sen innan haft en "plan" på hur jag vill att saker ska bli. Känner mig trygg i att börja med Ljómi nästa vinter! Tillbaka till femgångare kommer bli en omställning, men nu vet jag mer hur jag ska göra från början för att det ska bli mer rätt och mer enkelt resten av vägen :)

Det är kul med unghästar! :D
 
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig. :o

Tack för pepp!!+ fengurlaugur:bow:
Ja det känns stort med unghäst! Men det skulle samtidigt vara kul att vara med från början! Har bra hjälp i stallet och tränare i närheten!
Vad tycker ni är ett rimligt pris på en -11, exteriörbedömd över 8, femgångare verkar lovande! Dock för hingstig för att satsa vidare på!
 
Tack för pepp!!+ fengurlaugur:bow:
Ja det känns stort med unghäst! Men det skulle samtidigt vara kul att vara med från början! Har bra hjälp i stallet och tränare i närheten!
Vad tycker ni är ett rimligt pris på en -11, exteriörbedömd över 8, femgångare verkar lovande! Dock för hingstig för att satsa vidare på!
Svårt att säga.. Beror på hur pass lovande. Eftersom den är inriden så stiger ju priset jämfört med om den inte vore inriden. Betalar du kastrering eller gör nuvarande ägaren det?
Allt från 50' och uppåt kan jag känna .. Beroende på såklart!
 
10690160_10203239140526279_4960973390927072571_n.jpg
Bild på Laukur innan vi tömkörde lite på åkern :) Detta är så härligt med honom (och många andra islandshästar), dom ser halvt menlösa och slappa ut när man pysslar med dom men så fort man sitter upp/påbörjar arbetet så är det fart under hovarna :D
 
Tack för pepp!!+ fengurlaugur:bow:
Ja det känns stort med unghäst! Men det skulle samtidigt vara kul att vara med från början! Har bra hjälp i stallet och tränare i närheten!
Vad tycker ni är ett rimligt pris på en -11, exteriörbedömd över 8, femgångare verkar lovande! Dock för hingstig för att satsa vidare på!

Om han INTE ska fortsätta vara hingst (att nuvarande ägaren säljer honom som okastererad vallack om du förstår) så tycker jag personligen att det drar ner priset lite. Men det är vad jag tycker. :D
 
10690160_10203239140526279_4960973390927072571_n.jpg
Bild på Laukur innan vi tömkörde lite på åkern :) Detta är så härligt med honom (och många andra islandshästar), dom ser halvt menlösa och slappa ut när man pysslar med dom men så fort man sitter upp/påbörjar arbetet så är det fart under hovarna :D
Åh.. Han ser ut som min första islandshäst. (Har fortfarande lite förkärlek för honom). :angel:
 
Åh.. Han ser ut som min första islandshäst. (Har fortfarande lite förkärlek för honom). :angel:

Haha han ser mest ut som en slapp, fluffboll när man ser honom såhär :D Man kan inte tro att han faktiskt har riktigt stora och fina gångarter! Han lurade Nina B (som hade kurs i Exteriör och gångarter med oss för ett par år sedan). Hon höjde hans "poäng" när hon fick se hur han rörde sig sen ;)
 
Svårt att säga.. Beror på hur pass lovande. Eftersom den är inriden så stiger ju priset jämfört med om den inte vore inriden. Betalar du kastrering eller gör nuvarande ägaren det?
Allt från 50' och uppåt kan jag känna .. Beroende på såklart!
Ja det är svårt men då har jag ett hum iaf!:) Pratade precis med han som har honom på träning och nu är jag verkligen sugen!!:D Skulle få en film idag oxå!!
Det skulle läggas på priset så det får jag stå för dock var det ingen stor summa...
 
Om han INTE ska fortsätta vara hingst (att nuvarande ägaren säljer honom som okastererad vallack om du förstår) så tycker jag personligen att det drar ner priset lite. Men det är vad jag tycker. :D
Ja jag tror det;) Om du menar att jag ska stå för kostnaden? Det var inte så stor kostnad så vi skulle lägga det på priset... Svårt när man får ett erbjudande vid helt fel tillfälle i livet...:nailbiting:
 
Filipus, snart 24 år gammal under dagens pass!



Vad tycks om hans hull? (Och dessutom, efter att ha haft "fångnacke" i flera år så börjar den försvinna nu!)


Enorm skillnad på hull mot tidigare, bra jobbat! Går inte att säg på bild om det är lagom hull utifrån bilden, men oavsett så är det ju jättestor skillnad. :)
 
Idag var min häst en riktig BUSPONNY!

Första gången i min ägo som hon bockat och stuckit iväg i galoppen. Var så totalt oförberedd på bockningen att jag tappade stigbyglarna, satt kvar ändå men fick inte stopp på säkert 50 meter.
Hon var jäkligt taggad och innan hon drog iväg höll hon på och bytte mellan galopp och korsgalopp hela tiden. Vilket hon kan göra nån enstaka gång om hon får lite bråttom och inte håller reda på benen. Men sen blev det precis som att det blev för mycket för henne och hon sprang om kompisen (som hon tyckte hade för lågt tempo, därav småskutten mellan korsgalopp). När jag försökte sakta av tyckte hon nog jag var skittråkig, vi var ju faktiskt på bästa galoppåkern! Så hon gjorde ett rejält bock och galopperade sen vidare tills jag fick stannat.

Som tur är så skötte sig kompisens nya unghäst exemplariskt. Man kan ju fundera på vem som är yngst egentligen. Sol som alltid varit så cool tidigare.

Jaja, det har inte varit så högt tempo på länge och det var längesen vi var ute och galopperade med sällskap. Men ändå!

Grattis Sol, du har gjort dig förtjänt av 500 övergångar per ridtur de närmsta veckorna. :devil::sneaky:
 
Ett år med denna lilla fröken idag! :love::love:

Vi firade med räcerklippning och en lektion direkt efter, vilket kanske var något osmart såhär i efterhand, när pålle var totalt superbusig efter klippningen. :p Men vi hade en bra lektion, och jag är imponerad över hur mycket bärigheten i tölten har utvecklats. Så jäkla kul!

Tyraklipp_zps1b96c12e.jpg


Min fantastiska lilla tjej som alltid ser ut att le, som får MIG att le! Som är en källa till massor av glädje, och lite huvudvärk sådär ibland. :angel:

Att jag föll för henne där förra hösten är nog bland det bästa som hänt mig. Mitt livs bästa spontanköp! :love:
 
Har fått ett riktigt bra erbjudande/möjlighet. Nämligen att byta stall!
Men jag är så kluven. :nailbiting: Fullkomligt älskar stallet jag står i men det andra stallet har ännu bättre rid och träningsmöjligheter, bland annat ridhus. Lite dyrare än i dagsläget men annars samma och avstånd är heller ingen skillnad. Vad ska jag göra? :arghh:
 
Har fått ett riktigt bra erbjudande/möjlighet. Nämligen att byta stall!
Men jag är så kluven. :nailbiting: Fullkomligt älskar stallet jag står i men det andra stallet har ännu bättre rid och träningsmöjligheter, bland annat ridhus. Lite dyrare än i dagsläget men annars samma och avstånd är heller ingen skillnad. Vad ska jag göra? :arghh:
Ridhus!!:love: Förbättrar möjligheterna och då har man inga ursäkter!;) Men sen är stallkompisarna lika viktiga!! Svårt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
293
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 567
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 773
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp