Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag får Laukur vinterskor så då ska jag tömköra honom ikväll! :) Det blev ju minusgrader här så han har fått hålla sig i hagen i en vecka men idag kommer hovslagaren!

Härligt! Jag vinterskodde förra veckan i värsta geggan, och valde att brodda runt om men hoppade över snösulor.. Hoppas att snön dröjer. :p Någon som testat polarpads?
 
Rigel hängde läpp efter klinikbesöket, två vargtänder fattigare.
[
IMG_5760.jpg
[/URL]
IMG_5757.jpg
[/URL]
Och kabinhagen gick sönder när vi skulle lasta O_o

En riktigt pälsboll utan skor, nu ska han få vila 2 månader till innan vi drar igång på riktigt igen.

Men jäklar vad han börjat bredda sig! Växt 2 cm på bara några månader och han skjuter iväg ännu mer bak nu.
Perfekt timing för vilan, och semester/Thailand för matte :D
 
Rigel hängde läpp efter klinikbesöket, två vargtänder fattigare.
[
IMG_5760.jpg
[/URL]
IMG_5757.jpg
[/URL]
Och kabinhagen gick sönder när vi skulle lasta O_o

En riktigt pälsboll utan skor, nu ska han få vila 2 månader till innan vi drar igång på riktigt igen.

Men jäklar vad han börjat bredda sig! Växt 2 cm på bara några månader och han skjuter iväg ännu mer bak nu.
Perfekt timing för vilan, och semester/Thailand för matte :D
Men ha det så himla bra då ;) :love:
 
Rigel hängde läpp efter klinikbesöket, två vargtänder fattigare.
[
IMG_5760.jpg
[/URL]
IMG_5757.jpg
[/URL]
Och kabinhagen gick sönder när vi skulle lasta O_o

En riktigt pälsboll utan skor, nu ska han få vila 2 månader till innan vi drar igång på riktigt igen.

Men jäklar vad han börjat bredda sig! Växt 2 cm på bara några månader och han skjuter iväg ännu mer bak nu.
Perfekt timing för vilan, och semester/Thailand för matte :D

Vilken sötnos :love:
 
Jag ska troligen sätta skor på min för första gången när hovis kommer nästa gång. Rider såpass mycket nu att han sliter ner tårna väldigt. Orkar inte böka med ridbootsen nu när det blir kallt. Men smidigt med barfota. Liten risk för trampskador vid transport eller fastna i ett hönät som trillat ner eller tappskor.

Hur gör ni när ni transporterar hästen vintertid, broddar ni av?
Tänker att mattan slits så annars men besvärligt att brodda på när man kommer fram..

Är det dumt att sätta på skor, brodd o snösulor första gången? (tappsko/trampskada)
 
Hur skulle ni göra? Är i valet å kvalet att köpa häst igen! Fick ta bort min i augusti pga spatt..:(
Har fått erbjudande av att köpa en -11 som är på inridning just nu, verkar lovande. ELLER ska man leta en mer färdig häst? Jag vill rida träningar och målet är att komma ut på tävling! Svårt då jag egentligen inte borde köpa häst nu men om jag köper -11an så blir det vila nu fram till våren.. Svammel svammel! Men om man räknar på vad -11an kommer kosta mig i pengar och tid fram tills jag kommer ha en "färdig" ridhäst så skulle jag egentligen kunna vänta och köpa en rätt flott äldre häst?!? Hm hjärnan går på högvarv, haha!!:confused:
 
Jag ska troligen sätta skor på min för första gången när hovis kommer nästa gång. Rider såpass mycket nu att han sliter ner tårna väldigt. Orkar inte böka med ridbootsen nu när det blir kallt. Men smidigt med barfota. Liten risk för trampskador vid transport eller fastna i ett hönät som trillat ner eller tappskor.

Hur gör ni när ni transporterar hästen vintertid, broddar ni av?
Tänker att mattan slits så annars men besvärligt att brodda på när man kommer fram..

Är det dumt att sätta på skor, brodd o snösulor första gången? (tappsko/trampskada)
Jag kör med brodd på och boots. Däremot hade jag skott på utan varken det ena eller det andra än så länge.
 
Vad är motivet till att köpa -11:an?
Är en lovande femgångare som jag haft ögonen på ett tag, har inte varit till salu förens nu när det visat sig att han är för hingstig för att behålla som hingst, tar inte åt sig av träningen... Plus att han skulle få vila fram till sommaren vilket skulle passa mig nu... Dock finns det en himla massa fina hästar om man skulle vänta till att köpa i sommar ist?!
 
Jag ska troligen sätta skor på min för första gången när hovis kommer nästa gång. Rider såpass mycket nu att han sliter ner tårna väldigt. Orkar inte böka med ridbootsen nu när det blir kallt. Men smidigt med barfota. Liten risk för trampskador vid transport eller fastna i ett hönät som trillat ner eller tappskor.

Hur gör ni när ni transporterar hästen vintertid, broddar ni av?
Tänker att mattan slits så annars men besvärligt att brodda på när man kommer fram..

Är det dumt att sätta på skor, brodd o snösulor första gången? (tappsko/trampskada)

Vid transport så hade jag transportskydd och boots på när det var brodd i!
Du kanske kan sätta i blindbrodd eller liknande sålänge tills brodden behövs? Känns trist att behöva sko om igen om det blir vinter?
 
Är en lovande femgångare som jag haft ögonen på ett tag, har inte varit till salu förens nu när det visat sig att han är för hingstig för att behålla som hingst, tar inte åt sig av träningen... Plus att han skulle få vila fram till sommaren vilket skulle passa mig nu... Dock finns det en himla massa fina hästar om man skulle vänta till att köpa i sommar ist?!
Jag hade köpt!
Jag skulle absolut inte ha en till häst, men erbjudandet om Snappe kom och "titta kan man ju alltid".
30 december 2013 åkte vi och tittade, 31 december 2013 stod han i transporten hem. Har aldrig ångrat mig och han är utan tvekan det bästa som hänt :love:
Så köp säger jag ;)
 
Är en lovande femgångare som jag haft ögonen på ett tag, har inte varit till salu förens nu när det visat sig att han är för hingstig för att behålla som hingst, tar inte åt sig av träningen... Plus att han skulle få vila fram till sommaren vilket skulle passa mig nu... Dock finns det en himla massa fina hästar om man skulle vänta till att köpa i sommar ist?!
Du låter ju inte superpeppad men känns det rätt i magen så köp!
 
Jag hade köpt!
Jag skulle absolut inte ha en till häst, men erbjudandet om Snappe kom och "titta kan man ju alltid".
30 december 2013 åkte vi och tittade, 31 december 2013 stod han i transporten hem. Har aldrig ångrat mig och han är utan tvekan det bästa som hänt :love:
Så köp säger jag ;)

Låter inte som ett dumt köp!!!;) Ser verkligen fin ut!!
Tanken som snurrar är om jag köper -11an han kommer stå till sommaren å sen iväg på träning igen... Då är jag uppe i rätt mycket pengar å kollar man marknaden så får man en rätt fin häst för dom pengarna?! Hoppas få en film på -11an i veckan!!:bump:
 
Hur gör ni när ni transporterar hästen vintertid, broddar ni av?
Tänker att mattan slits så annars men besvärligt att brodda på när man kommer fram..

Det beror helt på underlaget, är det inte barmark alternativt ordentligt grusat där jag ska lasta av så får broddarna vara kvar och då packas benen in ordentligt för att undvika trampskador.
 
Hur skulle ni göra? Är i valet å kvalet att köpa häst igen! Fick ta bort min i augusti pga spatt..:(
Har fått erbjudande av att köpa en -11 som är på inridning just nu, verkar lovande. ELLER ska man leta en mer färdig häst? Jag vill rida träningar och målet är att komma ut på tävling! Svårt då jag egentligen inte borde köpa häst nu men om jag köper -11an så blir det vila nu fram till våren.. Svammel svammel! Men om man räknar på vad -11an kommer kosta mig i pengar och tid fram tills jag kommer ha en "färdig" ridhäst så skulle jag egentligen kunna vänta och köpa en rätt flott äldre häst?!? Hm hjärnan går på högvarv, haha!!:confused:

Vad säger magkänslan?
Pengar är pengar - en häst är en häst! Min nuvarande köpte jag på magkänslan och han har slagit alla andra hästar jag haft i min ägo med hästlängder! Har aldrig ångrat det beslutet trots mina tävling och träningsambitioner! Tiden går fort. Trodde aldrig ens att han skulle bli soppas gammal att ens börja hantera och nu sitter jag förberedd på att propparna skall komma ut! KÖP!
 
Låter inte som ett dumt köp!!!;) Ser verkligen fin ut!!
Tanken som snurrar är om jag köper -11an han kommer stå till sommaren å sen iväg på träning igen... Då är jag uppe i rätt mycket pengar å kollar man marknaden så får man en rätt fin häst för dom pengarna?! Hoppas få en film på -11an i veckan!!:bump:
Varför skicka iväg på träning och inte rida själv?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
293
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 567
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 773
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp