Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL.

Livet har kommit emellan mig och mitt hästeri.
Jag har de senaste veckorna kämpat med en c-uppsats och när jag inte har gjort det har jag försökt jobba så mycket jag orkat. Detta har gjort att jag lagt minimalt med tid på min älskade häst. I slutet av januari slutar jag min utbildning och det innebär att jag då är arbetslös. Att ha häst är dyrt och jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska låna ut honom eller skaffa en fodervärd. Jag kommer aldrig att kunna sälja. Jag har även ställt in alla vårens träningar och träningar vilket gör att jag knappt har nån motivation till att rida öht.

Innan allt kändes det som att vi var påväg uppåt efter att ha hittat en tränare som är oslagbar. Nu känns allt bara så jäkla trist..
 
@katharina känner igen det där :( Så himla tråkigt när allting annat "måste" prioriteras och hästarna kommer i skymundan!

Update från mig som inte har skrivit här på 100 år känns det som! Har haft ett turbulent år, 2014 skulle bli mitt tävlingsår, tre hästar som skulle ut och satsas på. Den ena fick en sparkskada på framknäet, den andra fick ett avsparkad griffelben med dålig läkningsprocess som sedan blev op, och efter det åkte hon på betäckning. Den tredje lyckades kvala A-klass i fyrgång innan han också lyckades skada sig. Om motivationen var på topp då? Nej inte direkt. Men det var bara att kämpa igen. Sistnämda h'sten åkte hem till sin ägare. Den första hästen blev frisk, vi va på G, hon töltade för sjuor innan ptja, hon var en bitch och fick en spricka i bakknät. Suck dessa hästar. Nu har hon stått i 6 månader och ska snart röntgas. Men hon är inte min och jag ska flytta härifrån. :( Hur gör man för att behålla motivationen i såna här tider ?

Vad skulle ni förresten ge för en häst, som när ni började rida den var fet och bara hade grisepass i ihopkrullad form, som sen har blivit sjukt fin, vart skadad två ggr under ett år, men innan dess töltade för sjuor och travade för 6,5or osv? Nu igen oigångsatt och inte röntgad igen? :) Hon är min drömhäst, jag vet bara inte hur man får loss pengarna för henne :O (Pengar överhuvudtaget)
 
Två bilder från imorse!
Tycker faktiskt att min buse är rätt snygg! :o

image_54a132b82a6b223e59e83120.jpg


image_54a132c4ddf2b33488eaeddf.jpg
 
Från juldagen:
10853142_1387878454843775_206613023_n.jpg


Första riktiga ridturen sedan i somras, min häst är en sån pärla! Följde med hela stallgänget ut på en jultur och jag var så lycklig att jag nästan började tjuta när jag satt på hans rygg igen! :o:D

Ser fram emot att få komma igång med ridningen på allvar nu!
 
I dessa kalla tider blir det lite mer datagloende så tittat på lite bilder för att hästmotivera.
DSC01293.JPG

Liten knubbig söting -12 när jag började hans andra inridnings-period.

DSC02123.JPG

Här om veckan, före och efter klippning.
DSC_0576.jpg

Tycker han är rätt snygg, bättre hållning:love:
 
I onsdags sadlade jag på två av hästarna och släpade ut mamma på ridtur.
Vissa stunder, som den här, kommer jag på varför jag älskar att träna hästar.
Att min åsna till häst sedan beslöt sig för en skentur hem till stallet kan jag bortse från, eftersom att pappas min när vi sladdade in på stallplan var så otroligt rolig ;)

10906385_10203319064443662_7129778383459799163_n.jpg


10882230_10203319063883648_3373871897502500515_n.jpg
 
Nu äntligen kan jag börja uppdatera här igen.
Acke-bus har vilat i närmare 1,5 månad och i söndags satt jag upp igen.
Blir några veckor i skritt med mycket markarbete kombinerat med klättring i skogen för att komma igång igen. :)
 
I Tisdags (lite sen uppdatering, i know :angel:) busade vi till det lite extra.
Tyckte att han gick allmänt orent och var allmänt slö så jag slängde av sadeln och hoppade upp - Barbacka, för första gången! Balansen är väl sådär men åh så mysigt det var. :love: Alldeles varmt och fluffigt under rumpan och Askur tyckte nog att det var så mysigt! Frust, frust hela tiden. Bästa ponnybus

2015-01-08-0233_54adde72ddf2b31cca628ad6.jpg
 
I Tisdags (lite sen uppdatering, i know :angel:) busade vi till det lite extra.
Tyckte att han gick allmänt orent och var allmänt slö så jag slängde av sadeln och hoppade upp - Barbacka, för första gången! Balansen är väl sådär men åh så mysigt det var. :love: Alldeles varmt och fluffigt under rumpan och Askur tyckte nog att det var så mysigt! Frust, frust hela tiden. Bästa ponnybus

2015-01-08-0233_54adde72ddf2b31cca628ad6.jpg
Visst är det underbart!!!
Här lägger vi undan sadlarna i slutet av november, sen rider vi barbacka hela vintern fram till början på mars! Glada hästar, varmt om rumpan... , bra balans, ja det är bara roligt och säkert väldigt nyttigt också!
(Undantag ev kurs. Dessutom har vi hästarna bara för hobby, vi tävlar inte, vilket gör att vi kan "leka" hela vintern :) )
 
Visst är det underbart!!!
Här lägger vi undan sadlarna i slutet av november, sen rider vi barbacka hela vintern fram till början på mars! Glada hästar, varmt om rumpan... , bra balans, ja det är bara roligt och säkert väldigt nyttigt också!
(Undantag ev kurs. Dessutom har vi hästarna bara för hobby, vi tävlar inte, vilket gör att vi kan "leka" hela vintern :) )
Underbart! Är lite sugen på en barbackagjord som man kan vänja in sig lite på ;)
 
Visst är det underbart!!!
Här lägger vi undan sadlarna i slutet av november, sen rider vi barbacka hela vintern fram till början på mars! Glada hästar, varmt om rumpan... , bra balans, ja det är bara roligt och säkert väldigt nyttigt också!
(Undantag ev kurs. Dessutom har vi hästarna bara för hobby, vi tävlar inte, vilket gör att vi kan "leka" hela vintern :) )

Fast jag leker alltid med mina hästar, även tävlingshästarna. En bra häst är en glad häst. :) under vintern leker vi mycket i snön, stärkande och roligt. När min Skuggi var fräsch hade vi ofta galopprace i snön barbacka. Även om vi såklart rider en del dressyr och lydnadsträning så leker vi fram det. Det bästa han visste var våra töltrace på halvlånga tyglar på grusvägarna :)
 
Appropå bus - Jag var på säsongens första Johan-träning igår. Var lite nervös innan för om Tyra skulle sköta sig.. i december har vi mest bara lekt och busat i skogen. ^^
Hon var bättre än någonsin och jag fick mycket beröm för hur fin hon var och hur snygg hon blivit i kroppen. Det var bra med jullov och snöbus. :D
 
Nu börjar vårens träningar inför årets tävlingssäsong. I morgon i snöstormen såklart skall jag och Jorunn ge oss iväg till ridhuset och träna lite kornkörning.
Dags att bli kompisar med dom där sablans bollarna haha:D:crazy:
Så jäkla svårt å INTE titta ner på konerna när man kör förbi..
Sedan skall vi ta tag i dressyren igen här är tanken och träna 1 gång i månaden för tränare, kombinera körning med dressyr är som handen i handsken.:D

En liten bonusbild på min ulltuss/isbjörn/sötnöt.. kärt barn har många namn:D:D

10915208_10153474032313998_1547125284426094627_n_zps1d2bfe8a.jpg
 
Så här hittade jag Odinn igår när vi tänkte tagit oss en tur ut.... Blev ingen ridning på den hästen inte.
Hur lyckas han med allt? :p
Jaja, de behövdes inte sys, utan bara tvättad å hållas rent. Idag ser de redan mycket bättre ut och de har gått ihop fint. Skönt att han missat ögat, precis på millimetern, för såret börjar precis i vänstra ögonvrån.

Men ögat är intakt :heart





 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
299
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 598
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 773
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp