Håll mig sysselsatt!

En vacker dag räcker det inte med blåmärken, då hamnar du tre alnar under jorden och han hamnar i fängelse. Missbrukare fungerar inte som andra, det behövs inte mycket för att dom ska tippa över och göra nåt som inte går att få ogjort så håll dig borta!

Jag vet. Jag vet. Men detta med teori och praktik. Så svårt!

Men vad gräsligt! :crazy: Din stackare! :heart
Starkt av dig att ställa in med så kort varsel. Ett oerhört klokt beslut. Det måste varit jättesvårt. :heart
Du gjorde helt rätt beslut även om det känns tungt. Ett liv tillsammans med en aktiv missbrukare kan aldrig bli något annat än destruktivt.

Håller för övrigt med i allt som @TinyWiny skriver. Mycket klokt sagt! :bow:

Det är fruktansvärt! Mitt förra förhållande tog slut efter nio år och det var en räkmacka jämfört med detta. Just eftersom kärleken där bara hade dött ut. Här finns det däremot massor med kärlek men det går inte ändå. Så otroligt frustrerande. Som att livet hånar en och skratttar en rätt i ansiktet :cry:
Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att inte såra dig men du har säkert kärlek i massor men jag tror inte det är ömsesidigt. Du kommer aldrig ha en chans mot drogen. Den är hans största kärlek och den kommer alltid eller i varje fall under mycket, mycket lång tid vara det centrala i hans liv. Jag tror du kanske blir hjälpt av att se det! Annars har jag bara en stor kram att erbjuda och du är inte ensam om att hamna där du är just nu.

Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att inte såra dig men du har säkert kärlek i massor men jag tror inte det är ömsesidigt. Du kommer aldrig ha en chans mot drogen. Den är hans största kärlek och den kommer alltid eller i varje fall under mycket, mycket lång tid vara det centrala i hans liv. Jag tror du kanske blir hjälpt av att se det! Annars har jag bara en stor kram att erbjuda och du är inte ensam om att hamna där du är just nu.

Jag vet. Jag arbetar dessutom med missbrukare så jag vet både av egen erfarenhet och genom bokkunskap. Han var ju ren länge och jag trodde (uppenbarligen helt naivt) att kärleken till drogen lagt sig lite, men jag hade fel. Han har själv sagt att han väljer drogen framför både sina barn och mig.
Det känns bara så pissigt att han trillat dit igen för han kämpade röven av sig med NA-möten och annat för att bli ren. Det är också en sorg. Att han inte klarade det. Nu kommer han vara fast tills han dör :cry:

Ja, det är sorgligt, jävligt sorgligt att människor går under i missbruk. Men som du vet så kan du inte genom din vilja förändra hans val. Han drogar, slåss och är en jäkla :turd: Dessutom har han talat om för dig att drogen är allt. Du har tagit ett klokt beslut som är smärtsamt. Men den andra vägen fanns aldrig mer än i din önskan. Orkar du inse att förhållandet inte var kärleksfullt från båda håll?

Ja, det är sorgligt, jävligt sorgligt att människor går under i missbruk. Men som du vet så kan du inte genom din vilja förändra hans val. Han drogar, slåss och är en jäkla :turd: Dessutom har han talat om för dig att drogen är allt. Du har tagit ett klokt beslut som är smärtsamt. Men den andra vägen fanns aldrig mer än i din önskan. Orkar du inse att förhållandet inte var kärleksfullt från båda håll?

Han har också visat mycket kärlek. Det kan jag inte ta ifrån honom. Han är otroligt kärleksfull och omtänksam, och har älskat mig oändligt mycket. Men när han varit i abstinens är han som en annan person. Och det är ju det han är också. Han blir ett riktigt jävla monster när han har abstinens och då gör han vad som helst. Då finns bara drogen i hans huvud och han skulle sälja sina barn för att få tag i mer. Det var i abstinens vi slogs.

Han har också visat mycket kärlek. Det kan jag inte ta ifrån honom. Han är otroligt kärleksfull och omtänksam, och har älskat mig oändligt mycket. Men när han varit i abstinens är han som en annan person. Och det är ju det han är också. Han blir ett riktigt jävla monster när han har abstinens och då gör han vad som helst. Då finns bara drogen i hans huvud och han skulle sälja sina barn för att få tag i mer. Det var i abstinens vi slogs.
Ber om ursäkt om jag är för krass men du tar inte något från honom om du känslomässigt omvärderar ert förhållande utan det tas från dig och det är smärtsamt. Det är samma person som slogs som uttryckt kärleksfulla saker. Kärleken var inte det du trodde, det var inte viktigt för honom. Så smärtsamt och så sorgligt!

Men vad gräsligt! :crazy: Din stackare! :heart
Starkt av dig att ställa in med så kort varsel. Ett oerhört klokt beslut. Det måste varit jättesvårt. :heart
Du gjorde helt rätt beslut även om det känns tungt. Ett liv tillsammans med en aktiv missbrukare kan aldrig bli något annat än destruktivt.

Håller för övrigt med i allt som @TinyWiny skriver. Mycket klokt sagt! :bow:

Tack :heart

Ber om ursäkt om jag är för krass men du tar inte något från honom om du känslomässigt omvärderar ert förhållande utan det tas från dig och det är smärtsamt. Det är samma person som slogs som uttryckt kärleksfulla saker. Kärleken var inte det du trodde, det var inte viktigt för honom. Så smärtsamt och så sorgligt!

Vad jag menar är att det också fanns mycket kärlek, och det faktum att det var åt helvete med hans missbruk inte tar bort det. Jag vet att han älskade, och älskar, mig. Jag vet att jag var och är viktig för honom och att han känner stor frustration. Det måste vara fruktansvärt att älska någon och ändå välja bort den personen, att älska någon men inte klara av sig själv och då ta ut det över en annan. Det ursäktar ingenting, det är inte det jag menar, hans beteende har varit helt jävla :turd:, men han är också en människa som verkligen verkligen har försökt. Och misslyckats. Och nu ska han bära det resten av sitt liv. Vilket antagligen kommer leda till att han kommer droga ännu mer.

Det här är inte menat som ett försvar för hans agerande, men är det någonting mitt arbete med missbrukare lärt mig så är det att ingenting är svart eller vitt. Den förståelsen är väl kanske det som gjort att jag stannat och kämpat så länge som jag gjort. Men no more! No more!

Det där, och många andra av dina inlägg, det är mönsterkaskaden av signalsubstanser som är ditt riskbruk/missbruk: trilla inte dit! Du vet att det är förrädiskt lockande, men en lögn. Säg nej!

Jag vet. Det är precis det det är. Jag är ju van vid, och beroende av, att skriva och prata med honom "hela tiden". Så jag försöker säga nej till mig själv, tex genom att starta den här tråden som nu hållt mig sysselsatt hela kvällen och således hindrat mig från att skriva till honom. Vilseledning i sin renaste form :D

Han är en rövhatt!!

Skriv här, ring en vän, spela wordfeud, sticka, träna vad som helst som får dig att ta ett steg längre ifrån honom.
Du fixar det. Du har buke med dig!

Jag vet. Det är precis det det är. Jag är ju van vid, och beroende av, att skriva och prata med honom "hela tiden". Så jag försöker säga nej till mig själv, tex genom att starta den här tråden som nu hållt mig sysselsatt hela kvällen och således hindrat mig från att skriva till honom. Vilseledning i sin renaste form :D

Om det funkar så funkar det! :up:

Jag är ju van vid, och beroende av, att skriva och prata med honom "hela tiden
Det där är ju så enormt svårt att detoxa sig från dessutom. Man är så van att det sitter i ryggmärgen. Men du gör helt rätt när du har den kontakten med någon annan istället för du vill inte leva det livet.

Om du tänker bort denna mannen, vad för liv vill du leva då? Hur ska det se ut? Och sen lägger du till honom och funderar på om han någonsin ens i närheten kommer att komma i närheten av att klara av att ha ett sådant liv. Svaret på det är nej och det vet du.

Vi slogs båda två. Jag är inte mycket bättre tyvärr :(
Men han började, och han hade stålhättor (var påväg ut). Jag har PTSD och blev helt blockad och slogs för mitt liv. Det är ingen ursäkt, för som du säger är nävar aldrig okej, men det är en förklaring. Det var enda gången vi har slagits.

Jag sa inget om att slå i självförsvar (det har jag gjort, dock inte mot en partner/pök). Oavsett, han är bevisligen inte bra för dig plus att du har ju dina barn att tänka på också :heart

Det är fruktansvärt! Mitt förra förhållande tog slut efter nio år och det var en räkmacka jämfört med detta. Just eftersom kärleken där bara hade dött ut. Här finns det däremot massor med kärlek men det går inte ändå. Så otroligt frustrerande. Som att livet hånar en och skratttar en rätt i ansiktet :cry:

Ja det är märkligt. Kanske känns det så just för att det blir ett så abrupt slut. Ett stormigt förhållande gör också att man hela tiden känner mer men inte på ett positivt sätt. Allt blir överkänsligt som ett sår man ständigt petar i och som till slut gör jätteont. Destruktiva förhållanden har förmågan att överleva just av den anledningen. Man gör kopplingar mellan mängden kärlek och hur stormigt det är vilket såklart inte varken är sant eller sunt och det är helt ohållbart i längden. Mängden kärlek går såklart aldrig att mäta men jag tror att ens reaktion beror på att hela förhållandet blivit så överkänsligt.

Du behöver vila nu. Hitta nya mönster och nya vanor och framförallt behöver du känna att det är okej nu. Du har tagit ett steg som du i framtiden kommer att tacka dig själv för. Det gör vidrigt ont nu men du kommer tacka dig själv för att du trots allt avslutade i tid.

Nu är jag bara på sidan 1 här så jag kanske upprepar det någon annan sagt.
Du är inte mer än människa! Klart du slog tillbaka och bra gjort av dig! Han har ju brustit i ditt förtroende med att välja missbruk istället för dig och ett bröllop som du sett fram mot.
Och han gav sig på dig! Man gör inte så :rage:
Vilken besvikelse! Vilken sorg!
Så anklaga inte dig själv utan se det som att man kan inte vara kontrollerande i varje enda sekund.
Nu blickar du framåt och ja vad skall vi hitta på åt dig så du får annat att tänka på;)
Jag har ju min trädgård och häst. Här får man koppla bort alla andra tankar. Pussel kan jag bli beroende av.
Kram

Det där är ju så enormt svårt att detoxa sig från dessutom. Man är så van att det sitter i ryggmärgen. Men du gör helt rätt när du har den kontakten med någon annan istället för du vill inte leva det livet.

Om du tänker bort denna mannen, vad för liv vill du leva då? Hur ska det se ut? Och sen lägger du till honom och funderar på om han någonsin ens i närheten kommer att komma i närheten av att klara av att ha ett sådant liv. Svaret på det är nej och det vet du.

Är han ren kan han det men det är han ju inte. Och jag vägrar leva tillsammans med någon som har en annan nummer ett än mig. Jag vägrar att hela mitt liv ska kretsa kring hans tabletter och hans "cykel" (hög-abstinens-jakten på nästa rus). Och jag vägrar kasta mer tid och energi i sjön i hopp om att han ska bli ren. Han kommer aldrig bli det, hur mycket jag än vill :cry:

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 918
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 749
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka