Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Nej tyvär är det tunnare än man kan vänta sig!:crazy:

det är ju bara dom här tre som är anmälda!
och av dom är ju nachtmann redan godkänd, och ska bara göra bruksprov!

Alpia van de Leeuwerik e. liz.Allacher u.Pia II 30.016 ue. Nabucco

Wilborn e. Wirbelwind u.Angie ue. Seemann

liz.Nachtmann e. liz.Nordtirol u Astra ue. Afghan II

lakrits skrev:
Men...bara 3 :eek:.

Var det inte bra många fler som behövde visa sig i år för att kunna fortsätta i avel :confused:

Frågan ställdes i gnägg-tråden, men jag tycker nog den hör mer hemma här ... ;)

Ja, jag hade väl väntat mig en 6-8 fler anmälda hingstar. Det var ju 6 stycken som inte kom till generalmönstringen, plus att en ny hingst importerats också. Interimistiskt godkänd förra sommaren.

Som sagt, Eldfuxen fattar nada. :confused:

Nej tyvär är det tunnare än man kan vänta sig!:crazy:

det är ju bara dom här tre som är anmälda!

Alpia van de Leeuwerik e. liz.Allacher u.Pia II 30.016 ue. Nabucco

Wilborn e. Wirbelwind u.Angie ue. Seemann

liz.Nachtmann e. liz.Nordtirol u Astra ue. Afghan II

Nej men titta så roligt SHF har fått en ny renavlad tyrolerstammad hingst!

liz.Nachtmann 32 en trevlig hingst med tyrolerstam:laugh: Bara att gratulera och hoppas att ni får riktigt stor glädje av honom i raskod 32 och hans hingsthållare, också förståds. Bra jobbat!:laugh: jag önskar er all lycka i framtiden med ert nya kap det var på tiden att SHF fick en tyrolerstammad hingst på sin lista igen.:D Fast helt nytt är det visst inte....... :p

liz.301/T Alpkogel tar time out i betäckningen år 2009. Han skall tränas inför sitt bruksprov på Fohlenhof till hösten och reser tidigt ner till Tyrol. Vi hoppas på en ny leasinghingst som kan sköta jobbet för tyrolerstona nu när liz. Nachtmann 32 lämmnar oss för SHF och liz.301/T Alpkogel tar time out. Om inte, får vi allt snällt börja snegla över sundet igen. I Danmark hoppas vi på en godkänd Tyrolerhingst efter liz.301/T Alpkogel i år vid DTH kåringarna.:bump:

Senast ändrad:

det var på tiden att SHF fick en tyrolerstammad hingst på sin lista igen.:D Fast helt nytt är det visst inte....... :p

Nej verkligen inte! :D

Hittade följande tyrolerstammade hingstar som verkat i SHF:

* Wildhüter 3 - förvisso född i Tyskland, men e. 1218 Waldprinz u. 11640/T Matia, alltså tyrolerstammad.

* liz. Klodskovgaards Steinbock 5 - inte bara tyrolerstammad (e. 901 Steinadler u. 13588/T Greta) utan även tyrolergodkänd på den tiden det begav sig.

* Knappekullas Winterson (Winterson) 6 :love: - svenskfödd men absolut tyrolerstammad! e. 1406 Winterstein :love: u. 13570/T Marcella :love:

* 1287 Alex (med svenskt nummer 17) e. liz. Afghan u. 10189/T Herrin. 100 % tyrolerstam! Och född i Nordtyrolen dessutom.

* liz. 135/T Wildkogel (med svenskt nummer 18 i databasen) - även han tyrolergokänd, som numret visar. e. 1473 Wildspitz u. 13831/T Tamella.

* Skovlygårdens Watzespitz - inte tyrolergodkänd, men 100 % tyrolerstam! e. liz. 135/T Wildkogel u. 14409/T Doloris.

Icke att förglömma: Seminhingstarna liz. Almwind :love:, liz. Wirbelwind och liz. Sturmwind!

Oj, det blev en lång lista ju! :banana:

Senast ändrad:

Nej verkligen inte! :D

Hittade följande tyrolerstammade hingstar som verkat i SHF:

* Wildhüter 3 - förvisso född i Tyskland, men e. 1218 Waldprinz u. 11640/T Matia, alltså tyrolerstammad.

* liz. Klodskovgaards Steinbock 5 - inte bara tyrolerstammad (e. 901 Steinadler u. 13588/T Greta) utan även tyrolergodkänd på den tiden det begav sig.

* Knappekullas Winterson (Winterson) 6 :love: - svenskfödd men absolut tyrolerstammad! e. 1406 Winterstein :love: u. 13570/T Marcella :love:

* 1287 Alex (med svenskt nummer 17) e. liz. Afghan u. 10189/T Herrin. 100 % tyrolerstam! Och född i Nordtyrolen dessutom.

* liz. 135/T Wildkogel (med svenskt nummer 18 i databasen) - även han tyrolergokänd, som numret visar. e. 1473 Wildspitz u. 13831/T Tamella.

* Skovlygårdens Watzespitz - inte tyrolergodkänd, men 100 % tyrolerstam! e. liz. 135/T Wildkogel u. 14409/T Doloris.

Icke att förglömma: Seminhingstarna liz. Almwind :love:, liz. Wirbelwind och liz. Sturmwind!

Oj, det blev en lång lista ju! :banana:

Ha..ha....:D men kanske ska man säga nytt ungt blod då...he....he.....
det smakar ju alltid lite Tyrol trots allt. Ja, suck........ så det kan bli och SHF har verkligen jobbat för att få sin nya hingst in i fållan. Fråga är hur länge den stannar där?:D

Men det var inte många som kommer till Grevagården, jag är också förvånad!! Ingen idé att åka dit då, heller vänta till nästa år..........

Senast ändrad:

Frågan ställdes i gnägg-tråden, men jag tycker nog den hör mer hemma här ... ;)

Ja, jag hade väl väntat mig en 6-8 fler anmälda hingstar. Det var ju 6 stycken som inte kom till generalmönstringen, plus att en ny hingst importerats också. Interimistiskt godkänd förra sommaren.

Som sagt, Eldfuxen fattar nada. :confused:

Ja. det är sant...hör mer hemma här.

Ja..lite besviken blev jag allt men givetvis kommer jag åka ändå :D

Spänningen är oliiiiiidlig skulle man kunna säga! :D

Nä, jag fattar fortfarande nada. Den enda hingst jag gissat rätt på är Wilborn ...

Men det är onekligen både spännande och underhållande det här. Man kanske skulle ta och poppa lite popcorn? :rofl:

givetvis kommer jag åka ändå :D

Fast det här är faktiskt lite orättvist. Du har MYCKET närmare än jag ju! :mad: :D

Frågan är om jag är en sån nörd att jag reser c:a 40 mil enkel väg för att titta på tre hingstar, varav jag redan har sett två? Hm, tål att tänkas på.

Spänningen är oliiiiiidlig skulle man kunna säga! :D

Nä, jag fattar fortfarande nada. Den enda hingst jag gissat rätt på är Wilborn ...

Men det är onekligen både spännande och underhållande det här. Man kanske skulle ta och poppa lite popcorn? :rofl:

Ja, dela med dig av dina popcorn är du snäll känner att det är dags för lite snabba kolhydrater, det här kan bli en riktig rysare.:banana: Speciellt om några timmar on line Tyrol..........:crazy:

lakris bra att du åker trots att det bara är tre som kommer.:) Då blir det lite publik i alla fall.
Får nog erkänna att jag tappade lusten till att åka. Det känns inte helt rätt efter detta men va f-n that´s life! Obotad optimist som jag är så tror jag att detta var meningen, rensa ut i leden och in med något bättre:banana: En St eller W kanske eller en ny läcker N kille ???????? Natti måste sova innan "storsmällen" om några timmar... he..he...

Senast ändrad:

*Sätter fram en stooor skål med popcorn, så att det räcker även åt Lineá peaSnefnugg*

Du, förresten, jag funderade på en sak ... eller - jag tar det per mail när jag sovit på saken! (Nu blev du allt bra nyfiken va?) :p :D

Den hingstägare som har många hingstar har brytit fotleden och kommer därför inte att visa sina hingstar.

Nej men oj vilken otur. På generalmönstringen hade han väl skadat knäet?

Men de är ju två som äger hingstarna. Båda har väl inte brutit fotleden? Konstigt att de inte har någon som kan hjälpa dem att visa hingstarna. Det hade nog varit lite jobbigt hur som helst att visa 6 hingstar alldeles själv.

Visst är det konstigt, men det är den förklaringen som vi fått. Vi kan ju inte tivinga dit honom. Den som blir lidande i slut enden är ju han själv, för han få ju inte lov att använda dem i avel detta året.

... bara ... tre som är anmälda!

Vad är det här för nyordning? :confused:

Bara bruksprov? :confused:

Treårshingstar (tidigare 2½ år) bedöms bara exteriört och sen får de återkomma och göra bruksprov och få en ny exteriörbedömning.

Så har det varit i "alla" tider, "alla" raser.

Titta i Svenska Haflingerföreningens Riksstambok! Där framgår detta klart och tydligt.

När har dessa regler ändrats i SHF? Och av vem?

Så har det varit i "alla" tider och så är det fortfarande!
Det är bara jag som babblar i nattmössan, får skylla på att jag tillbringade 10h i bil i lördags för att ta mig till kråksmåla och hem igen, vilket gjort att jag inte fått nån ordentlig sömn!:)

Vad är det här för nyordning? :confused:

Bara bruksprov? :confused:

Treårshingstar (tidigare 2½ år) bedöms bara exteriört och sen får de återkomma och göra bruksprov och få en ny exteriörbedömning.

Så har det varit i "alla" tider, "alla" raser.

Titta i Svenska Haflingerföreningens Riksstambok! Där framgår detta klart och tydligt.

När har dessa regler ändrats i SHF? Och av vem?

Alpia är förresten också visad, samtidigt som Nachtmann, men A blev ej godkänd. Om jag minns rätt gick han sist.

Jag har också för mig han gick sist med 37poäng, däremot minns jag tydligt att ha hade en underbar guldskimmrande färg!:love:

ska bli intressant att se om han utvecklat sig!

likaså hur Nachtmann har utvecklat sig!
tror inte riktigt han ser ut som en tanig 3-åring längre!:angel:

Jag har också för mig han gick sist med 37poäng, däremot minns jag tydligt att ha hade en underbar guldskimmrande färg!:love:

ska bli intressant att se om han utvecklat sig!

likaså hur Nachtmann har utvecklat sig!
tror inte riktigt han ser ut som en tanig 3-åring längre!:angel:

Klart att den nya SHF hingsten liz. Nachtmann 32 har utvecklat sig sedan sept 07!
Nu kommer vi inte till Grevagården, har lite annat spännande på G men jag är säker på att det är stor skillnad på då och nu.:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 054
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka