Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Persikan skrev:
Vilka fler raser än haflinger skulle visas på grevagården den dagen?

Frågan ställdes i snacktråden, men jag svarar här! Det är enligt SH:s hemsida specialraser (inkl. Irish Cob) som visas den dagen!

Tack du är en klippa:bow:
Jasså så haflinger får vara med på specialraserna... hmm..

Tack du är en klippa:bow:
Jasså så haflinger får vara med på specialraserna... hmm..

Det kan nog vilken mindra ras som helst vara!:)
Det är ju alltid lättare att arrangera nåt ihop med andra än att göra det ensam, både när det gäller tid och pengar!
Sen lockar ju specialraserna(pre, quarter, paint, morgan mm) till sig både åskådare och media, vilket gör att fler har en chans att få upp ögonen för Haflingern!:)

Sonja har ål, även om jag inte verkar ha några bra bilder på den;)

25714828.jpg

25714829.jpg

HEJ ALLIHOPA

Jag har varit väldigt väldigt off på bukefalos på sista tiden, det senaste halvåret har jag inte besökt sidan alls..

Kansas har nu 4 månader kvar, och det ska bli hur kul som helst!

var ute o hagen idag och knäppte lite kort på henne och hon har fått en fin röd lurvig vinterpäls:laugh:

en väldigt närgången charmig kansas

Éldfuxen , vet du om liz.Steiermark har blivit såld än? Vet du var han hamnade i så fall?

Hej allihopa! :D
Jag har väldigt offline härifrån nu i typ ett halvår. Jag har saknat er, så nu är jag tillbaka! Här får ni en bild på min söta Dunder (Steinbach).

I1638946W576H768V

Och så har jag en liten fråga, är det någon som vet något bra sommarbete i Skåne? Helst inte för långt från Malmö.

/Sofie

Jag har också hört om NordFjordkampen, eftersom min kompis har en nordsvensk, och jag tänkte att varför skulle inte haflinger också kunna vara med? Om vi är några stycken som är intresserade så kan väl någon kontakta de som håller i tävlingen? Bara ett förslag :)

Hej å hå - ålar hitåt :banana:

Hur ska det se ut för att räknas som en riktig ål?

Om jag jämför Romeo och Waradero så ser de ju väldigt olika ut. Romeo har absolut ingen färgskillnad.

Romeo
Romeorygg.jpg

Waradero
Waraderorygg.jpg

Det mörka på W. ser mer ospecifikt ut på bilden än i verkligheten. Är detta en ål eller bara en mörkare rygg?

Jag vet inte! :crazy: Tycker det är jättesvårt med bilden du lade in ... Jag har aldrig sett någon ål på Waradero, däremot hade hans mamma en tydlig ål! Hon var dock ljusare i pälsen, så det var lätt att se. Men du får hemskt gärna ta nya foton när han har sommarpäls, kanske blir det tydligare då?

Sonja har ål, även om jag inte verkar ha några bra bilder på den;)

25714828.jpg

Vore kul att se mer av ålen :cool:
Kan du inte klättra upp på en stol eller nåt och ta en översiktsbild? Fast den syns faktiskt när man förstorar upp bilden. Liten och smal eller hur?

Så är jag också nyfiken på vem Sonja är :confused:, trodde jag kände alla haflinger :rofl: Skämt åsido. Jag känner till alla stambokförda haffisar eftersom jag gjorde Svenska Haflingerföreningens riksstambok häromåret tillsammans med Eldfuxen och även kollat senare stambokföringar

Hur ska det se ut för att räknas som en riktig ål?

Om jag jämför Romeo och Waradero så ser de ju väldigt olika ut. Romeo har absolut ingen färgskillnad.

Romeo
Romeorygg.jpg

Waradero
Waraderorygg.jpg

Det mörka på W. ser mer ospecifikt ut på bilden än i verkligheten. Är detta en ål eller bara en mörkare rygg?

Jag vet faktiskt inte heller hur man drar gränsen mellan ål och bara en "skugga" :confused: ... Dessutom är Waradero ganska mörk och långhårig och då är det ännu svårare att avgöra.

Som Eldfuxen skrev så hade Waraderos Tyrolermamma Calzone en ål men den växte fram så småningom. Jag köpte henne första gången när hon var tre år och då hade hon inte ål. Inte heller står det ål i hennes signalement i passet.

Waraderos syster Knappekullas Cassiopeia är också mörk men har en "halvål" tydligare än Waraderos eventuella.

*k*

Fortsätter ålsnacket.

Det verkar ju finnas fler haflinger med ål än som syns i deras id-kontroller och därmed i deras pass.

Kanske beror det på att ålen utvecklas så småningom (tror detta gällde Calzone), kanske har inte ID-kontrollanterna varit nog uppmärksamma. Harfe som har ål (har visats på denna tråd) och några av Aveligneses haflinger med ål, har inte detta angivet i signalementet i stamboken. Den har jag lusläst för att hitta ålar och det fanns inte många där.

Hoppas Avelignese hittar hit. Det var länge sen hon var inne här, har väl annat att syssla med t ex sina 17 hästar - men jag vet att hon är en stor ÅLENTUSIAST :bump: liksom jag :bump:

Eldfuxen och Dailan Kifki: Tack för era svar (även om ni inte kunde svara;)).

Det blir intressant att se vad det blir av Waraderos "ål". Kanske ärver han mamma Calzones. Jag får återkomma till ålfrågan i vår när vinterpälsen trillat.

*Knapplån*

På SH:s hemsida ligger listan över anmälda specialrashingstar och program för helgen 7-8 mars på Grevagården utlagd sedan ett tag. Kommer det en lista över anmälda haflingerhingstar till 7 mars på SHF:s hemsida snart?

:banana:

*Knapplån*

På SH:s hemsida ligger listan över anmälda specialrashingstar och program för helgen 7-8 mars på Grevagården utlagd sedan ett tag. Kommer det en lista över anmälda haflingerhingstar till 7 mars på SHF:s hemsida snart?

:banana:

Självklart gör det det!
Jag lägger ut den såfort jag får klartecken!:)

Och nu har Ida lagt ut listan! :banana:

Men ... stämmer den verkligen? Är det inte fler hingstar som ska visas? Jag trodde det skulle vara mååånga fler. Eldfuxen fattar nada. :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 054
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka