Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska någon flingfantast mer än jag dit och kika?
Det hade varit kul, men jag vet inte. Det tar ju några timmar från Växjö dit.
Men det hade varit kul med tanke på att specialraserna skulle visas också.
STH skulle ju ha kåring runt Gränna i år. Någon som vet när det är?
LP, misstänker du är inblandat i detta?
G_T Då måste du fota massor!
Självklart!
Ska bli kul har ju aldrig vart på en kåring innan, men det kanske inte skiljer sig så mkt från utställningarna på fohlenhof!?
Just i år blir det antagligen fler hingstar än vanligt som visas, skulle jag tro. Det var ju en hel hög med hingstar som inte kom till generalmönstringen 2007, och de måste visas i vår för att få verka i avel 2009 och framåt. Det rör sig om 8 hingstar bara det! Förutom dessa känner jag till åtminstone en, kanske två, haflingerhingstar som ägaren planerar att visa. Sen om alla dessa visas, det är ju en annan sak!
Du borde kunna hitta info om vilka hingstar som är anmälda på SH:s hemsida www.svehast.se eller genom att kontakta SH (alla kontaktuppgifter finns på hemsidan).
Jag vet inte om jag kan ta mig till Grevagården, men om inte annat så kommer min mamma (Dailan Kifki) förstås att vara där och bevaka tillställningen för sin tidning!
Självklart! den 7 mars är bokad sen länge!
Ska bli kul att se både haflinger och dom andra raser som kommer visas!
tänkte även ta mig till STH´s kåring om det inte är nåt annat samma dag!
Dailan Kifki är jag nästan bombis på kommer kanske fler från Buke, vem vet.........
Men.....då ses vi jue
Gott Nytt År alla haflingeruppfödare och haflingervänner!
Jag är på spaning efter haflinger med ål. Detta vackra gamla tecken är ganska sällsynt hos svenska haflinger, verkar det. När man läser den svenska riksstamboken hittar man bara några stycken haflinger med ål, bl a Aveligneses hingstar som ju är släkt med varandra. De verkar också förärva ålen till sina avkommor.
En av dem, Mira aus dem Salzburgerland är efter Andi, som också hade ål, träffade jag på Strömsholm 2007. Hon hade en läcker ål som jag förevigade, se fotot nedan.
Jag skulle vilja se eller få se foton av fler haflinger med ålar!
Satt och tittade på bilder från riks...visst ser det ut som om Harfe har ål.
http://picasaweb.google.com/s.rutgersson/SHFSRiksutstLlning2008#5245806970605998482