Sv: Haflingertråden del V!!!
Jag är helt enig med dig i aaaaaaallllllttttttt!!!
Apropå auktion och att vara disciplinerad........ det är jag inte!!!
Var faktiskt med och bjöd på 52.000 fölet ja, inte klokt sett så här i efterhand måste haft någon form av black out! Tur min man upptäckte vad jag höll på med och helt sonika tog ifrån mig "budpinnen" till auktionarius (Hannes) och våra vänners stora förtjusning. Hur högt jag bjöd innan jag blev avbruten...... nej, det vågar jag inte avslöja, men "minst en volvo" som Hannes sa efteråt......
Så jag är INTE disciplinerad
Såg fölet senare i Luxemburg på Europautställningen och visst var hon fin men tur att jag har en handfast man som stoppade mig!! Ha...ha....
Jag föredrar att dela in både hingstlinjer och stofamiljer i lite mindre "enheter". Hellre än att prata om "hur A-linjen är" funderar jag över "hur Afgan II:s linje är" eller "hur liz. Alphas linje är". Därav att jag kallade familjen för "F-familjen".
Och WINTERSTEIN!
Fast den linjeaveln/inaveln tyckte jag inte såg så farlig ut. Ganska så långt bak i stammen, bara två gånger som samma häst återkommer, bara en häst OCH en mycket bra häst. Jag tror ju att om Frühlingstraum hade haft någon "svaghet" i sina gener så hade det varit upptäckt vid det här laget. Flicka är ju också linjeavlad ... På Winterstein! Som är hennes farfars far och morfars morfar. Men jag har inte tänkt betäcka henne med en Winterstein-son sen.
Jag är helt enig med dig i aaaaaaallllllttttttt!!!
Apropå auktion och att vara disciplinerad........ det är jag inte!!!
Var faktiskt med och bjöd på 52.000 fölet ja, inte klokt sett så här i efterhand måste haft någon form av black out! Tur min man upptäckte vad jag höll på med och helt sonika tog ifrån mig "budpinnen" till auktionarius (Hannes) och våra vänners stora förtjusning. Hur högt jag bjöd innan jag blev avbruten...... nej, det vågar jag inte avslöja, men "minst en volvo" som Hannes sa efteråt......
Så jag är INTE disciplinerad
Såg fölet senare i Luxemburg på Europautställningen och visst var hon fin men tur att jag har en handfast man som stoppade mig!! Ha...ha....