Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Haha det var en rolig måttstock:rofl: Men det stämmer nog rätt bra:laugh: iaf på de som e avundsjuka.

Shit vilken fin bild dailan:o ok hingsten e skitsnygg men fatta om man kunde få en sån där bakgrund på sina egna bilder:love:

*k*

:confused: Läser på SHs hemsida, svehast.se, tider och platser för avelsvärdering av hingstar 2010, men ser inga haflinger någonstans :confused:

Pratade nyss med en haflingerägare som berättade att SHFs ordförande sagt att haflingerhingstar skall premieras

på Grevagården den 26 mars 2010.

DET KAN VÄL ÄNDÅ INTE VARA SANT?

*k*

:confused: Läser på SHs hemsida, svehast.se, tider och platser för avelsvärdering av hingstar 2010, men ser inga haflinger någonstans :confused:

Pratade nyss med en haflingerägare som berättade att SHFs ordförande sagt att haflingerhingstar skall premieras

på Grevagården den 26 mars 2010.

DET KAN VÄL ÄNDÅ INTE VARA SANT?

Sorry............. Mr W togs bort.......... någon gillade inte att han inte skall vara med på SHFs hingstpremiering utan var upptagen med annat just den dagen.........:D så då fick hans foto inte visas!:laugh:

Menar du att det är konstigt att det är samma dag som STH eller?:confused:
Det är ju lite klantigt i alla fall om det är någon som vill visa sin hingst på båda ställena!

Haaha så sant! Lyckligtvis då så är jag inte äkta blondin ;) Men jag har nog tappat en del hjärnceller under blekningarna :D

Menar du att det är konstigt att det är samma dag som STH eller?:confused:
Det är ju lite klantigt i alla fall om det är någon som vill visa sin hingst på båda ställena!

Jag menar att det är dåligt av SHF att lägga sin hingstpremiering på samma dag som STH skall ha sin premiering. Det senare datumet har ju varit känt en bra tid.

Och om SHF ordnar en intressant aktivitet under våren 2010 och STH en intressant aktivitet under våren 2010 så är det klantigt av SHF att lägga sin premiering på samma dag som STH redan valt. Då kan ju alla de haflingerintresserade som vill besöka båda premieringarna (och jag kan tänka mig att det är många) inte göra det. Både besökarna och premieringarna förlorar på det. Som publik kan man ju inte dela på sig :cry: och publiken blir mindre på båda ställena.

Nej, jag tror inte att någon vill visa sin hingst på båda ställena :rofl:

MEN GUD!!!:eek:
Förlåt datumet hade jag inte i huvet:angel:

Hur F*n kan de vara så klantiga:devil:
Va trött ja blir:confused:

*k*

Nu övergår vi till nåt roligare.

2009liz339TWellenbrecherankomst010.jpg

2009liz339TWellenbrecherankomst011.jpg

2009liz339TWellenbrecherankomst017.jpg

2009liz339TWellenbrecherankomst023.jpg

Precis så här snälla ska hingstar vara! Och det är de ju :love: Gå ut ur transporten på ett nytt ställe i bara grimman.

*k*

Och så bjuder jag på en bonusbild av en annan W-hingst. Wildhüter 3.

Wildhterntversion.jpg

Dett foto togs för 20 år sedan.

Släktskapet med Wellenbrecher vill ni väl ha :banana::
Wildhüters farfarsfarfarsfar Wagrein är också Wellenbrechers farfarsfarfarsfar och dessutom är Wildhüters farfar 1223/liz. Wintersturm också morfarsfarmorsfar och morfarsmormorfarfar till liz. Wellenbrecher. Wildhüters morfarsfar 253 Adler är också morfarsfarmorsmorfarsfarfar till liz. Wellenbrecher och dessetom hans morfarsmorfarsfarfarsfarfarsfar samt morfarsmormorsmorfarsfarfar.

(Källa: Eldfuxen, något bättre informerad än Blå :devil: Basen)

Och innan de la Isla kommer in och säger att 1223/liz. Wintersturm är Marquesas pappa ska jag säga att 1223/liz. Wintersturm är Knappekullas Waqueros morfar.

Trevlig helg!

Jag skulle kanske tala om vem det är.

Han heter liz 339/T Wellenbrecher :laugh:

Skitsnygg HINGSTHÅLLARE........:love: Du talar väl inte om vad han heter???... he...he..... ;) tror nog jag känner honom:banana:

Dailan... tack för en fantastisk familje information på hingsten! Man stukar ju tungan........

Senast ändrad:

Jag menar att det är dåligt av SHF att lägga sin hingstpremiering på samma dag som STH skall ha sin premiering. Det senare datumet har ju varit känt en bra tid.

Och om SHF ordnar en intressant aktivitet under våren 2010 och STH en intressant aktivitet under våren 2010 så är det klantigt av SHF att lägga sin premiering på samma dag som STH redan valt. Då kan ju alla de haflingerintresserade som vill besöka båda premieringarna (och jag kan tänka mig att det är många) inte göra det. Både besökarna och premieringarna förlorar på det. Som publik kan man ju inte dela på sig :cry: och publiken blir mindre på båda ställena.

Nej, jag tror inte att någon vill visa sin hingst på båda ställena :rofl:

Men! Vilken sandlådenivå! Snacka om att bara vilja jävlas. Jag tror ju knappast de kommer tjäna på att vara såhär barnsliga i längden.

*k*

Och så bjuder jag på en bonusbild av en annan W-hingst. Wildhüter 3.

Wildhterntversion.jpg

Dett foto togs för 20 år sedan.

Släktskapet med Wellenbrecher vill ni väl ha :banana::
Wildhüters farfarsfarfarsfar Wagrein är också Wellenbrechers farfarsfarfarsfar och dessutom är Wildhüters farfar 1223/liz. Wintersturm också morfarsfarmorsfar och morfarsmormorfarfar till liz. Wellenbrecher. Wildhüters morfarsfar 253 Adler är också morfarsfarmorsmorfarsfarfar till liz. Wellenbrecher och dessetom hans morfarsmorfarsfarfarsfarfarsfar samt morfarsmormorsmorfarsfarfar.

(Källa: Eldfuxen, något bättre informerad än Blå :devil: Basen)

Och innan de la Isla kommer in och säger att 1223/liz. Wintersturm är Marquesas pappa ska jag säga att 1223/liz. Wintersturm är Knappekullas Waqueros morfar.

Trevlig helg!

Wildhüter:love::love::love: Även Willes pappa! Då är även herr Wildkönig nära släkt med herr Wellenbrecher :idea:

*knapplån*

Kan bara bekräfta att SHFs avelsvärdering är den 26 Mars, men det datumet är INTE valt för att på nåt sätt ""jävlas"" med STH, utan för att det helt enkelt sedan tidigare var bestämt att den skulle hållas i samband med Kallblodens avelsvärdering!

Trevlig helg!

Meh, du glömde ju att Wintersturm är Waraderos morfarsmorfar också! ;)
Vi är ju en enda stor familj här på buke vetja! :banana: :D

*knapplån*

Kan bara bekräfta att SHFs avelsvärdering är den 26 Mars, men det datumet är INTE valt för att på nåt sätt ""jävlas"" med STH, utan för att det helt enkelt sedan tidigare var bestämt att den skulle hållas i samband med Kallblodens avelsvärdering!

Åh! Samtidigt som nordsvenskarna!:laugh:
Nee:( det är ju på fredan såg jag nu.. dan innan..:( måste jag åka dit 2 dar i rad. Kommer det ens KOMMA några haflingerhingstar? Nån som vet någon självskriven? Känns ju lite trist att åka dit om ingen kommer..

*knapplån*

Vill tona ner detta snack om "att jävlas" och fastslå en sak :
STH anser inte att SHF "jävlas"
Det är publiken som tycker det är tråkigt att måste välja mellan två haflingeraktiviteter!!:bow:

Vad som kunde vara tråkig är förståds om någon av tyrolerhingstarnas ägare/lising skulle ha planerat att avelsvärdera ÄVEN hos SHF efter att ha läste de nya SHFs PoR.:crazy:

Nu är det så att STHs kåring/premiering vänder sig till uppfödare och ägare av tyrolerhaflinger som är intresserade av att premiera sina haflinger i raskod 47 och titta på hingstarna inom Tyrols avelsinriktning/område. Då spelar det mindre roll om det är andra raser/avelsinriktningar som har ett arrangemang samtidigt! Det är nästan oundvikligt då tidig vår är betydelsfull för just hingstvisning och premieringen inför kommande betäckningsässong.

Intresserade och publik är de som får välja........ deltagarna har säkert inget problem med att det sker på samma dag, de har redan gjort sitt val för länge sedan.:D när de valde att ägna sig åt tyrolerhaflinger!:love:

Att STH "valde" den 26 mars beror på våra internationella domare just då även dömmer tyrolerhaflinger under helgen i Danmark och då var ju valet redan avgjort oavsett vad STH tyckte (vi hade faktiskt en anna favoritdag:D)
Kanske blir livet lättare för publiken 2011.....:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 889
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
408
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka