Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jo, det är ju wintec Wide så järnen är extra vida. Men sätter jag i ett vidare järn kommer den ju ännu närmare manken och glappar därför ännu mer. Sätter jag i ett smalare blir det för smalt och trycker ännu mer i fram och ruggar. Så den är helt fel sadel för Nirre. Förhoppningsvis blir hoppen bättre med padden och då kan jag kanske det går att fylla på stoppningen så den blir lagom. Är inte så förtjust i fårskinnspad för sadlarna hamnar så långt över hästen.

Nej gillar inte heller fårskinns paddar, hade de på första hästen men han var ju lätt att hitta sadel till. Nej funderade mest för såg att de var nån som hade haft en sån sadel på en ardenner :)

Jo, fast det är ju så mycket mer än vidden som ska stämma dessvärre . Nirre är lätt svängd, men spikrak vid rörelse och dessutom överbyggd :S. Vi får väl se om det kan fungera. Annars får jag väl köpa en vagn istället eller sälja henne och hitta en häst som passar sadlarna :D

KL

Igår bar det iväg på premiering på Henån med Havanna och Nardus. Resultatet blev; Havanna 88887 = 39 p. Nardus; 88888 40 p med fina omdömen, bla ett ämne för framtiden! Det var ju väldigt roligt att få höra så mycket fina ord om sin egna uppfödning :D Hoppas han utvecklas rätt.

Lite trötta var dom allt båda två efter visningen och allt ståhej. Då var det skönt att äta lite hö i lugn och ro innan det bar iväg hemåt igen.

603330_10151799661292112_1232646197_n.jpg

999516_10151799679227112_933517314_n.jpg

Tack för tipset! (gjorde det idag)
Vilken fin bild på er :)

*tove* + bettysmatte Tack, ja han växer inte ojämt eller så och har kommit ihop sig mycket bra.

Fina flingor!!:love:

Idag ska jag äntligen ut och rida med min Wilgot <3 dock med turridningsgruppen, ska bli spännande och se hur han är och om han blivit tryggare redan! :) Har inte sett honom på 2 veckor nu och det känns i hjärtat.

*kl*
Idag skötte sig Nirre jättebra och vi fick en härlig ridtur i sommarvärmen :).

Här syns det hur stickelhårig hon är.
DSC_0930_zpsc375cef6.jpg

Och det här var vi nu på morgonen :):

Liiiiiiite trögt och segt idag, men så var det också stekhett redan kl 9...

Vilken fluff man :D. Finaste utsikten som finns, våra guldhästar med blond man :). Jag som hade tänkt rida idag med får nog tänka om, här börjar det åska och hålla på. Tyskt.

Haflinger finns även med rosa man om ni inte visste, lite punkstil sådär (nej jag har inte fifflat med färgerna i kortet :D )

Kl
Vart på semester en vecka, kom hem
I förrgår och var väldigt taggad på att åka till stallet, slutade med att jag låg på soffan i magsjuka :crazy:
Måste prata med pappa för ska ringa ut ny hovslagare och boka tandläkare åt damen' men först kanske bli frisk ;)

Idag var de ett kärt återseende med min tant! De är alltid lika kul att träffa henne när man vart borta ;) Hon kom med ett ill gnägg genom hagen :D
Har uppfattat henne som "sne" i ridningen på nått mysko sätt, men de har nog sin förklaring då hennes ena bakhov har vuxit mera på insidan :O
Aja hon måste i vilket fall som helst sko nu då de är dags igen!
009_zps6ddb4d48.jpg

Vilken fin bild :)!

Men tror du inte att det kan vara någon snedhet i hästen som har gjort att ena hoven har vuxit mer på insidan än den andra? Det låter lite konstigt att ena hoven bara skulle få fart och växa mer än den andra utan att det beror på något annat, som t.ex. ojämn belastning.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
43 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?