Ha kvar eller ta bort?

Sv: Ha kvar eller ta bort?

Haha, jasså dom passar inte in?
Tror en viss millus skulle förpassa mig till dom sälla jaktmarkena om jag gav bort den grå till nån annan än henne. Och den svartvita vet jag inte om du skulle orka med. Hon är som en grinig märr. Jämt :D

Prova att ta bort gardinerna, kanske behövs inga alls när du ändå har så mycket framför fönstret.

Borden är fina.

Jag tycker det ser lite "ofärdigt" ut utan gardiner? Men jag ska testa lite andra upphängningar och med dom vita som jag hade i sovrummet. Kan ta lite bilder också, så ni får se.

Om du skulle vilja ta bort borden framför fönstrena så har jag ett tips. Vi har ganska smala fönsterbräden där katter inte får plats, så jag har "förlängt" fönsterbrädet utåt med ett mindre hyllplan där en konsoll är fastskruad undertill, sedan stack jag bara ned konsollen bakom elementet som är under fönstret.
Kan det funka hos dig tro?
Jag har lagt en mjuk dyna (stolsdyna från Ikea, vit 40 spänn) ovanpå så att fönsterbräde och hylla flyter ihop och där äääälskar katterna att sitta eller ligga. Ena damen ligger där precis just nu och tittar ut :D

Däremot inga panelgardiner i ett sånt här hus :p Dessutom finns det inga färdiga att köpa när man har 2.90 i takhöjd och just panelgardiner vågar jag inte sy själv.
Hemtex har en del gardinlängder resp panelgardiner som är 3.00 långa. Fritt fram alltså att lägga upp i egen längd genom att sy en ny kanal/fåll. För övrigt finns panel att köpa som metervara, men jag är också tveksam till panelgardiner till de fönstren.

Vad fina dina fönster i sovrummet var!:love:

Jag skulle försöka dra hela sofferiet mer mot lampan och dörröppningen för att ge lite plats mot fönstren.
Ett nytt soffbord (vitt, ovalt).

Jag skulle ha kvar halvmånefönstrena (annars skickar du dem till mig!:p) men välja att ha tunna, skira vita längder (tunn spets?) som hängde rakt ner för att ge halvmåneborden och själva fönstret fokus istället för gardinerna.

Blomman skulle jag kanske kunna skippa men jag tror den kan vara kvar om du kan flytta soffgruppen längre ifrån fönstersidan. Den bruna puffen under halvmånebordet måste bort:devil:, även om den inte fysiskt tar så mycket plats så stör den.

Skulle du kunna vända kattträdet så att den står mot fönsterväggen och ser ut att ta lika mycket plats?

Nu har jag fått upp 2 bilder. pust, mitt vanliga fotoalbum på nätet har fått bugg, så jag fick starta ett helt nytt, suck.

Iaf, så här ser det ut.

Framifrån:
Tildehyllafram.jpg

Från sidan:
Tildephyllan.jpg

Om det inte blir helt jämnt, eller om elementet sitter längre ned än mitt så kan kan fylla ut med något under konsollen, men denna konstruktion funkar kanon för oss. Vissa utav mina innekatter har gått på sig lite för mkt i sommar också, men hyllan sitter stadigt, trots att den egentligen inte sitter fast. Dynan är bra, den dammsuger jag av när den blir för hårig eller slänger in den i tvättmaskinen, perfekt.

Är du med på hur det ser ut undertill? har tyvärr inget bra kort på det...

Katträdet är för brett, det får inte plats åt det hållet. Att flytta soffan är svårt, det står ett bord mot andra kortväggen som tar plats.

Andra kortväggen, mittemot fönstren:
20671763.jpg

Visst är det ett underbart fönster i sovrummet :love:

Aha!!
Dock tror jag det kan ställa till vissa problem här. Jag har inte fönsterbrädan "inne" i väggen liksom, utan utanpå. Du har alltså en tjockare vägg än vad jag har. Så mina fönsterbrädor hamnar ungefär där du har kattens bräda. Blir svårt att sätta nått utanpå den sen. Eller?

Ja det har du rätt i, då blir det nog knepigare..
Fast jag tycker dina bord är rätt fina! :D Annars får du väl riva ner fönsterbrädena helt och köpa nya, bredare :angel:

Jag tycker att du ska behandla vardagsrumsfönstren som om de vore ett fönster. Rama in med rejäla linnegardiner (vita). Himla har färdiga som är gott och väl 2.90 långa.

Kanske det sedan skulle räcka med ett av halvmåneborden under fönsterparet (dvs. placerat mellan fönstrena)?

Panelgardiner ska du givetvis inte ha. Det är (i de flesta fall) ett otyg, liksom fondväggar.

Ett annat förslag är ju hissgardiner. T.ex. Åhléns har superfina vita hissgardiner i linne, så de ser lite ju inte direkt hypermoderna och stela ut som panelgardiner lätt gör.

Jag vet, men Ikea har inga jag gillar och Hemtex har varit för dyra. Kvittar i vilket fall, panelgardiner kommer inte upp här så länge jag bor här och jag köper inga nya förrän jag vet hur jag vill ha det.

Drar man upp mina hissgardiner högst upp så är de bara 1,5 dm (max) och då smiter fönstrena lätt förbi (mina fönster öppnas också inåt). :)

Jag brukar passa på att handla på hemtex när de har 50%... Det brukar ju vara varannan månad ungefär...

Måla soffbordet vitt! Det sticker ut onödigt mycket och stör liksom ögat, i alla fall mitt. ;)

Håller med!!

Och om gardinerna med. Tre vita panellängder kanske?

Jag älskar dina två bord!!!:love: Kommer ihåg när du målad dem, kunde inte bestämma mig om de var finast bruna eller vita!!:D Men jag tror på vita!!;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 891
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 388
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat