Groteskt gravidmage?

Sv: Groteskt gravidmage?

Min mage var jättefin, tyckte jag och min sambo. Jag hade faktiskt aldrig kunnat tro att någon skulle tycka den var ful. Men nu fick jag en tankeställare.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag satt faktiskt och tänkte på det innan idag, tänk vad ledsen "Karoline" skulle bli om hon läste vad folk skrivit om hennes mage!

Jag var så himla stolt över min, och skulle bli så ledsen om någon sa att min mage var ful och äcklig.

Som jag skrev längre upp, många av bilderna ser konstiga ut, som om de är utdrgana, och det verkar ju vara något fel på hennes ljusinställning. Om man tittar på hennes tidigare bilder så har hon ju inte alls den där färgen på huden då.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Precis vad jag också tänkt från första början jag såg tråden. Varför vill man frossa i andras "fula" magar?

Någon slags faschination av något man inte vill ska drabba en själv.

Hoppas som du att denna Karoline inte behöver läsa vad som skrivs.

Jag reagerade faktiskt inte på färgen, tycker fortfarande inte den är något att förundras över, även om jag förstår att en del kan tycka den ser konstig ut. Men det är ju hundratals magar på sidan, alla fotade i olika vinklar och ljus. Och dessutom har magarna olika hudtoner.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag tycker den där magen ser råläskig ut, den ser blå ut. Det där med bristningarna är det många som får.

Men det där med blå och ja, står ut som en trubbis spets :S

Färgen beror nog på kameran, för några andra av hennes bilder är så där gråblå.

Jag tycker hennes mage var lite häftig jag. :o En annorlunda mage :) fast bristningarna såg ut att göra ont:crazy: Hon måste ju burit sin bebis helt framför sig på nåt sätt... svårt att förklara hur jag menar..men inte I kroppen, utan utanpåliggande. Nån som förstår min fina förklaring? :rofl: Hon var ju jättestor tidigt oxå, bar liksom framåt. De andra hade "långa" magar.... jämnt fördelade.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag fick ju en hel del bristningar, som tur var så "brast" inte själva huden, så det vart som en påse. Därimot gjorde det det på min syster, och hennes mage såg ut som Karolines, fast inte den där färgen. Hon har just opererat bort all hud som blev hängandes. Ändå tyckte jag att hennes mage var så fin.

Och jag tror som Krasux, att det är färgen som gör att den ser annorlunda ut. Det var det enda jag reagerade på när jag såg den första gången, för allt annat ser ju bara ut som en vanlig STOR gravidmage
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Min mage är som en påse tyvärr, jag har inte riktigt bestämt hur och om jag ska göra något åt det. Utseendemässigt gör det mig väldigt lite, däremot vill jag kunna köpa byxor som passar övriga nederdelen utan att tänka på att påsen där fram ska få plats också.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Ljusinställningen är troligtvis fel, på vissa bilder ser ju även händerna gröna ut. Jag fick jättemycket hudbrisningar när jag väntade sonen, men bara några få när jag väntade dottern. visst blir man sårad när man får höra att folk blir avskräckta för att det är fult med hudbristningar. Det är inget man kan rå för , vissa får mycket hudbristningar även fast de smörjer in magen flera gånger om dagen. Jag hadde nästan sår. Nu bryr jag mig inte om ärren längre.

Mi dotter sa något väldit sött för några dagar sedan. Hon tittade på ett skrynkligt juläpple och frågade vad det var. Jag sa att det var skrynkligt. Sedan sträckte jag mig upp och hon fick se min mage. Hon petade på ärren på den och frågade om det var skrynklor.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Haha, vad gulligt :love:

Min son älskar att peta i min mage, eller på mina höfter. Han klappar och så klämmer han och grejar, skönt att i alla fall någon uppskattar ens hull :angel:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

syrran fick vika in påsen när hon skulle ta på sig byxor.:( och fick svamp och sår under hudvecket. Men nu är hon som sagt opererad, och magen är jätte fin.

Tycker som Ameo ( tror det var hon som skrev det, inte ordagrant men) Att varendra bristning är ju värd det, med tanke på vilka mirakel man fick för dem
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Usch, ja då är det ju verkligen befogat med en operation.

Det stämmer precis, varenda litet streck är ju värt det :)

Det var liksom aldrig något som jag fann avskräckande, att jag skulle få bristningar. Jag vet att jag tänkte på det, och köpte en havandeskapsolja, men den luktade så illa så jag avstod den :crazy:

Och visst blev det bristningar, men jag tänkte bara "jaha, jag kommer få en randig mage" sedan var det ingenting mer mer det.

Att ge bristningarna en så stor roll att man kan tänka sig att avstå barn just då, det handlar nog väldigt mycket om mognad. Kan man avstå ett barn för att man inte vill ha de eventuella bristningarna ska man nog inte ha barn alls. Inte just då i alla fall.
 
Senast ändrad:
Sv: Groteskt gravidmage?

Ja, det är ju sådant man tycker att man skulle få hjälp med. När det är av andra skäl än kosmetiska.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Ja, håller med. Men hon tyckte det var värt det, trots att hon var tvungen att ta ett lån för det. Och jag förstår henne, jag skäms när jag gnäller över hur min mage ser ut med bristningar, när jag vet hur hennes såg ut.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Ja, ibland kan man behöva tänka ett steg till innan man gnäller.

Jag brukar tänka på att jag i alla fall fick barn, hade jag varit barnlös hade jag nog offrat många kroppsdelar utan att gnälla bara jag kunde få ett barn. Nu har jag två, och har väl fått offra magen då :crazy:, men det gör ju ingenting. Jag är ändå ingen bikinimänniska :D
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag är en därimot, men jag får väl stoltsera med mitt mega bröst brevid mitt lilla, och min randiga mage istället, med Arvid på höften!:D
 
Sv: Groteskt gravidmage?

syrran fick vika in påsen när hon skulle ta på sig byxor.:( och fick svamp och sår under hudvecket. Men nu är hon som sagt opererad, och magen är jätte fin.
Så har jag nu efter min viktminskning, så jag vet hur jobbigt det är. Men jag vill inte göra nåt åt den förrän jag fått barn. För tänk om det blir så där uttöjt o påsigt igen efter graviditeten, så måste man göra två operationer... som man får bekosta själv. Nä, jag väntar. Men jag är glad för din systers skull, det måste vara härligt att få en "ny" mage! :)
Jag lägger bomullstyg i vecket när det är som värst, o smörjer med idomin. Men jobbigt är det :(
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag håller med! Särskilt som alla håller på och gullar med varandra om hur fina alla magar ser ut i en annan tråd. Nu vet jag att jag inte ska lägga ut bilder om jag blir gravid nån gång.

I vanliga fall är ju inte vi tjejer (upplever jag iaf) så himla öppna med att lägga ut bilder på våra kroppar, men så fort man blir gravid ska man minsann lägga ut bilder på nätet där man kanske bara täcker brösten något eller underlivet. Visserligen kanske ansiktet också, men ändå... Och det är ju ganska modigt. Säger inte att det är fel att lägga ut bilder på sin mage. Tycker det är rätt kul att se skillnaden på alla magar och hur de ändras i olika veckor. Tycker dock det är lite ledsamt att se vissas kommentarer om henne bara för att hon inte är med här på forumet. Hade hon varit medlem här hade flera av er aldrig formulerat er så.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Hon har redan två barn, så hon ska nog inte ha fler.

Ja, jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det skulle vara att ha det så.

Lycka till med din mage! :)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Man kan ju aldrig veta hur magen blir, men man kan ju tänka sig.

Jag kan också tänka mig att ju mer underhudsfett man har från början, desto svårare får magen att dra ihop sig. För man har redan en påse under magen, på ett sätt. Sedan blir det ännu större under en graviditet, och då får magen svårt att dra ihop sig bara efter graviditeten. Att sedan minska i vikt, som jag gjort, gör det hela ännu svårare.

Om magen redan är platt/relativt fettfri, och man inte går upp speciellt mycket i fett, så tror jag magen drar ihop sig lättare efteråt.

Mina teorier dock :)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Ah en till med olika stora bröst. Sonen ratade mitt ena bröst så jag hadde ett stort mjölkfyllt och ett litet tunnt. detta hängde med en tid efter men det har faktiskt börjat jämna till sig nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Barret
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 739
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp