Groteskt gravidmage?

Sv: Groteskt gravidmage?

Precis så ser det ut här med, och min ena bröstvårta är dubbelt så stor också. Fast det kanske drar ihop sig! :)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Precis!

Hade hon lagt ut sin mage i mag-tråden här kan jag lova att hon aldrig hade fått följande kommentarer:

:eek::eek: *svimmar*

Örk fy och blä... :eek: Den är ju missformad också... Min mage såg aldrig ut sådär till formen.

Herregud!! :eek:

Nu blev jag avskräckt för mycket lååååång tid...

Gör inte att jag är direkt sugen på att bli gravid...

Jattefula bristningar jag har aldrig sett nagot liknande

Jag tycker den där magen ser råläskig ut, den ser blå ut

Sedan är det väl upp till var och en vad man lägger ut för bilder, och hur avklädda man vill stoltsera med. Men lägger man dom på publika forum bör man tänka på att de kanske inte stannar där det är tänkt..
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Min mage var platt och relativt fettfri innan första barnet (21,5 i BMI) Den tänjdes ut så mycket att huden inte räckte till trotts att magen inte var så stor. Den växtedock mycket snabbt mot slutet. När jag går ner i vikt drar den ihop sig lite men är fortfarande lite pösig. Hudbristningarna syns däremot mindre när jag gått ner i vikt men de syns tydligt ändå upp till ca 10 cm ovanför naveln.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag var nog lite otydlig. Givetvis går inte magen ihop helt om man får mycket bristningar, de är ju ändå en slags skada i huden som inte går att reparera bara så där.

Det jag syftade på var själva hänget.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Oh nej, stackare. Mjöklstockning har jag aldrig haft, tack och lov. Är det feber pga av mjölkstockningen?
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Ja, det måste det vara. Jag fick febern samtidigt som bröstet började göra ont. Men det är på bättringsvägen nu
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Usch, nej. Magen blir aldrig sådär platt och fin igen efter bristningarna..

Trots att jag är relativt smal igen, så är det en del hud som är "lös" och tajta jeans och liknande gör lätt att det gör ont om jag sitter ner eller böjer mig fram..

Och då gick jag upp ca 12 kg under graviditeten bara, och allt var borta inom en vecka. Inget fett eller så alls, utan bara mage, och det en liten sådan.

Mina från början ojämna bröst blev ännu värre, så nu kan jag i princip inte ha BH längre pga dom olika storlekarna.
Dom kan jag operera, och ska göra också, men magen går inte att göra något åt. Känns riktigt tråkigt. Jag fick liksom slopa alla tankar på snygg sommarkropp som 20 år gammal :( Blir inget mer badhus eller strand för min del på många år.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Låter jobbigt. Annars brukar ju feber vara en anledning till att "få" ta det lite lungt, men det tappar sin charm när man har barn. Då hinner man inte :crazy:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Nej, det kan jag också känna som lite ledsamt. Jag har varit överviktig så länge och aldrig känt mig snygg eller "bikinifit". När jag väl hade gått ner alla överflödskilon blev jag gravid, och på kuppen fick jag hängtuttar och ännu mer bristningar.

Nu var jag ju ingen bikinimänniska innan jag blev gravid heller, men det är svårt att acceptera att jag aldrig kommer få den kropp jag vill ha. Men jag vet ju att det inte beror på graviditeten, men det känns trist ändå.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Men häng kan man få även om magen var platt från början. Hänget försvinner ju inte. Jag har fått höra att det har med hur elastisk huden är att göra. Elastisk hud drar ihop sig bättre medan oelastisk hud brister lättare och man får lättare häng. sedan är det ju så att om man gåttt ner mycket i vikt blir det hud över. Jag ska egentlign inte klaga. Jag har till och med införskaffar bikini. Sambon tycker jag ska vara stolt över min kropp,han tycker det är mer attraktivt. När jag ville gå ner i vikt sa han bara att om du ler blir du mycket vackrare. Jag ska inte klaga, jag har haft väldig tur jag gick inte upp så värst mycket heller. Det är bara en pösig mage som inte passar i vissa kläder och en väldig massa silverstrimmor över hela magen.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

*hugger en knapp och ställer en lite ot-fråga*

Ni som fått mycket bristningar, när kom dom?

Jag är snart i v 36 och har ännu inga. Jag är inte rädd för att få bristningar. Förväntar mig nästan att dom ska komma, då jag tidigare fått bristningar när jag pendlat upp och ner i vikt..

Antar att risken är stor att de kommer nu sista veckorna då man nästan kan kännahur huden sträcker ut sig och spricker...



För övrigt håller jag med er andra som tycker det är fel att sitta och äcklas av denna gravidmage och dessutom uttrycka det så tydligt.
Gör ju inte direkt så man själv vill visa upp sina älskade mage. Även fast jag själv tycker den är finast i världen! :)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

*knapplån*

gissa varför jag inte visade min mage naken här på buke då jag var gravid, den var inte direkt sådär som dom ska vara....

Jag har opererat bort extrahuden, det är sååå skönt även om huden runt om (på sidor och rygg) inte riktigt hängt med eller kommer bort av sig självt men det har ju inte med själva magen att göra utan viktuppgången..... :angel:

Alla gravidmagar är FINA.... för det är MIRAKEL inuti!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

knapplån

Jag har visat bilder på min gravidmage här på Buke, dock med kläder på och det är jag väldigt glad för idag. Så folk slipper sitta hemma och äcklas över min mage. För den är allt annat än fin. :crazy:

Inte pga graviditeten, utan pga att jag gick upp mkt i vikt åren innan, som jag sedan gick ner innan jag blev gravid, totalt 40 kg. Nu hänger magen slapp och sladdrig med massor av bristningar. :(

Iom att min mage så uttöjd sedan innan så slapp jag bristningar iom graviditeten...något positivt då, men vacker är den inte...

Dock var jag STOLT över min mage då jag var gravid, visste ju vad som var där inne :love:& längtar tills det är dax nästa gång. Enda gången jag kan känna mig stolt över min mage...
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Alla får inte bristningar, jag i princip inga alls och jag bar ändå tvillingar. Sedan tror jag at huden kan vara mer eller mindre förlåtande, mitt kejsarsnitt är knappt synligt om man inte vet att det är där men det har nog också med att göra med hur "välgjort" det skars och syddes.
Jag gick på gravidvattengympa och jag tyckte det var härligt att se alla olika magformer och mer eller mindre "randighet"!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

*kl*

Jag tycker också den magen är häftig. Den är så kaxig, på något vis. :)

Jag är nästan stolt över mina, ganska få, bristningar på magen. De är ju bevis på att mitt egna lilla bebismirakel faktiskt varit där inne en gång. :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Barret
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 739
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp