Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Nää, den 20:e är det beräknat för kalvningen. Men jag har så mycket att göra att jag inte vet om jag har tid :angel:

Först hade jag planerat att knipa så jag skulle hinna med att tenta mina kurser och ta körkort, men nu blir tentan inte av och uppkörningen är den 16:e.

Så jag kom underfund med att den 20:e blir bra iaf :p

En dagsfärsk bild på tjockisen... :smirk:

IMG_0836-1.jpg

Här kommer (förhoppningsvis) bild på min kula i v. 25+5.
Inget SF-mått än, ska träffa min barnmorska på onsdag för första mätningen :bump:

phpzgxje0.jpg

Mähh, det där var ju fusk..

Jag är ju för bövelen i v. 23+5

Här är min mage i v37:
Hon får gärna komma nuuuuuuu!!:love:;) Börjar bli less på att gå och vänta :p

phpaxhf05.jpg

Jag har ju BF idag..... men än så länge gör inte sammandragningarna ont, så jag antar att jag får gå över tiden.... eller så är jag grymt smärttålig och bebisen bara ploppar ut snart... :idea:

Åh, heja bebben! :bump: Hoppas det är på gång snart!
Mina sammandragningar gör inte heller ont, men så är det en knapp månad kvar. Känner som mensvärk emellanåt dock, inte skönt. Men det håller inte i sig länge. Det är väl det som är förvärkar eller?

Japp, det är förvärkar du känner. :D Jag som aldrig haft mensvärk i hela mitt liv var så himla orolig över hur jag skulle märka när det var dax, hur man skulle veta att det var värkar. men det går inte att ta miste på. ;) Och nu vet jag hur det känns att ha mensvärk x 1000 typ... :angel:

Fast jag tycker förvärkarna är snällare (än så länge:angel:;)) än mensvärk för de håller bara i sig en stund så försvinner de. Kommer tillbaka iofs men mensvärk sitter ju i hela tiden... blää :crazy:

Gud vad glad jag är att jag (hittills) sluppit förvärkarna (hade inga alls med första barnet, och är nu i v 37+6 med barn nr 2)

Men, min mage slår iaf din i storlek:p

Jasså :D
Förvärkarna känns inte jobbiga ännu, har det kanske 3 gånger om dagen i snitt, och det är så kort tid de håller i sig. Hoppas det fortsätter så tills det är dags och inte blir 'värre' :p

jahapp.. dags för lite uppdatering kanske
Imorgon har jag gått 27 fulla veckor.
Jag har börjat få kopiöst ont i revbenen på höger sida ett par cm under hö bröst. jag undrar om det är en liten tjockskallig bebis där som har kilat in sitt stora huvud. (jag är trååång över revbenen sen tidigare och fasar för framtiden om jag har ont redan nu!!!)

sorry för stora bilder

phpnbijny.jpg
phpcvkqwv.jpg

Har varit på tillväxt-UL idag och hon uppskattas väga 3110g nu. +/- 11% är normalt och hon låg på +8%.

Efter det åkte vi till MVC på kontroll. Alla värden var bra och BM tyckte jag såg så pigg och fräsch ut, kul att höra även om man inte känner sig som så ;)
SF- måttet var samma som sist, 30 cm och hjärtljuden lät så fina så, låg på 148, också samma som sist. :) Hon har inte fixerat sig ännu utan är ruckbar.
Vi pratade om förlossningen och smärtstillande. Ska åka och få hem en sån där TENS-apparat. Någon som har erfarenhet av det?

BM skulle prata med överläkaren imorn om att göra ett till UL längre fram för att hålla koll så hon inte närmar sig 4000g.
Det kan bli att jag blir gångsatt tidigare isf så jag slipper snitt och sövas. :)

Kan ha missat nått eller glömt. Men jag frågar ändå, sorry om du får upprepa dig.
Varför vill dom inte att barnet ska gå upp till 4000 g??
Är det något hos dig som gör att du skulle få svårt att föda då??

Kan ha missat nått eller glömt. Men jag frågar ändå, sorry om du får upprepa dig.
Varför vill dom inte att barnet ska gå upp till 4000 g??
Är det något hos dig som gör att du skulle få svårt att föda då??

Jag kanske inte har skrivit det tidigare så jag förstår om jag förvirrar er då :p

Jag har stelopererad rygg och är väldigt liten och kort. Överläkaren har sagt att det bästa är att jag föder vaginalt och det är det jag helst vill med. Men då jag är så liten vill han inte riskera något (något med bäckenet tror jag) därför har han sagt att 4 kg är max vad hon får väga för att det ska gå. Pga ryggen kan jag inte få EDA, så blir det snitt måste de söva mig.

Senast ändrad:

aha:idea: Då vet jag! tack:bow:

Hoppas det löser sig till det bästa för dig och lillan:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 148
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar