Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Har aldrig hört ngt om att det ska spela någon roll vilket håll bäbisen ligger med ryggen? :confused:
Min ligger då med ryggen på höger sida iallafall och verkar trivas utmärkt med det, eftersom den inte gör något väsen av sig och vill ut iaf. :mad:

Min BM sa när vi var där i onsdags när hon kände på magen och sa att hon vänt sig, att alla barn, nästan, ligger på vänster sida, att det är lättare att komma ut så än om de ligger på höger sida.. Hon ligger på vänster sida.

Här är ny bild på min mage, v33:

phpdx4lo7.jpg

Har aldrig hört ngt om att det ska spela någon roll vilket håll bäbisen ligger med ryggen? :confused:
Min ligger då med ryggen på höger sida iallafall och verkar trivas utmärkt med det, eftersom den inte gör något väsen av sig och vill ut iaf. :mad:

Min BM förklarade så fint att om bäbisen ligger med näsan åt höger roterar den oftast medsols så att näsan pekar bakåt under förlossningen, om den ligger med näsan åt vänster och roterar medsols hamnar näsan uppåt.
Hon jämförde med att det var som att ta på sig en trång polotröja, det går lättare om man trär den över bakhuvudet först (som det bli om näsan är bakåt) än att försöka dra den över pannan först (näsan uppåt).

Ja det lät logiskt när hon visade och förklarade men nu när jag försökte ser det ganska obegripligt ut!? :p

:love::) Vad gullig han är!

När jag säger att jag inte känner mig så jätteattraktiv och kommer inte göra sen direkt efter födseln heller säger min sambo att det är det väl värt, du vet ju varför, vad som kommer snart :) :bump::love:

Ja det är ju faktiskt väldigt sant.
Plus att de flesta tycker att man är jättefin när man är gravid även om man inte tycker det själv.

Min BM sa när vi var där i onsdags när hon kände på magen och sa att hon vänt sig, att alla barn, nästan, ligger på vänster sida, att det är lättare att komma ut så än om de ligger på höger sida.. Hon ligger på vänster sida.

Jaså, där ser man.
Då får jag ett helsicke med andra ord ;)

Ja det är ju faktiskt väldigt sant.
Plus att de flesta tycker att man är jättefin när man är gravid även om man inte tycker det själv.

Hehe ja.. Men man blir glad att höra att man ser pigg och fräsch ut ändå även om man inte känner sig så ;)

Jaså, där ser man.
Då får jag ett helsicke med andra ord ;)
Men kanske hinner bebis greja runt och lägga sig på andra sidan innan den vill komma ut ;)

Jag har inte så mycket i den här tråden att göra längre då min fina mage förvandlades till en bebis i höstas:) Men jag kan ju trösta dig med att min lilleman låg på höger sida hela tiden, och min förlossning var rätt okej:D

Hm, jag tror inte att den kommer att flytta sig, den har legat på dethär viset i säkert 6 veckor nu.
Men det känns som att det kommer att göra nog ont iallafall, så lite mer eller mindre kanske inte spelar någon roll? :crazy:

Min son låg på höger med har jag för mig. Förlossningen gick bra.

När förlossningen väl startar, tänker man inte på att det gör ont, utan man tänker på att snart så får man se sitt älskade lilla barn.

min låg också på höger sida. jag lever fortfarande :D men bm sa också det att det tar längre tid eftersom näsan låg uppåt så han hade typ ett extra halvt varv att rotera på vägen ut. men det gick bra ändå!

När förlossningen väl startar, tänker man inte på att det gör ont, utan man tänker på att snart så får man se sitt älskade lilla barn.

Gör man inte???:eek::crazy:

När det var som värst då Jason skulle födas när värkarna gick i ett och jag vägrades bedövning av vår djävuls-BM så tänkte jag BARA på hur ont det gjorde. Vilket inte gjorde smärtan bättre...:crazy:

Jag tackade för mig ett flertal ggr och ville åka hem. Det här med barnafödande hade jag testat på tillräkligt och var helt övertygad om att det inte var något för mig...

Jag tänkte bara på att: jag SKA igenom det här!
Jag ska vara lugn, jag ska föda bebis och det ska gå bra!

Visst gjorde det något så in i helvete ont, men jag tänkte inte så mycket på det mer än på det andra.

Jag talade visserligen om att det gjorde ont när värkarna kom eftersom att BM tyckte att jag var väldigt tyst. Jag varken skrek eller något annat.

Senast ändrad:

Inte HELT psykologiskt att skriva om jobbiga förlossningar i en magtråd :crazy:

JAg hade nämligen tänkt att jag skulle blunda, öppna ögonen igen eller eventuellt nysa, så är en liten söt bebis där. Ni liksom förstör min föreställning om förlossning som smärtfritt o enkelt .. :angel:

Förlåt, men ditt inlägg fick mig full i skratt:D

*nevin, sitter och nyser för fullt för att få en liten till levererad*

Nej, det är ingen bulle i ugnen här, men det lät så rart att bara nysa, så kommer det ut en liten en!

Vad du än gör... gå inte på mvc's föräldrarkurs..... den stackars plastdockan som skulle genom demobäckenet...:crazy:

jag hade hellre fortsatt att gå i ovisshet och ta det som det kommer på förlossningen....
Nu kanske det var vår BM som var otroligt klumpig, som med rent våld och bändande fick igenom dockan då axlarna kilade fast sig.... :smirk:

jag hade hellre fortsatt att gå i ovisshet och ta det som det kommer på förlossningen....
Nu kanske det var vår BM som var otroligt klumpig, som med rent våld och bändande fick igenom dockan då axlarna kilade fast sig.... :smirk:

När vi gick föräldragruppen visade hon aldrig genom att bokstavligen trycka geonom dockan i bäckenet. Hon visade nog mer bäckenet och förklarade kring det när hon beskrev förlossningen utöver filmen vi fick se..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 172
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden