Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Då förstår jag bättre.. Usch! :crazy:
Den lilla tygdockan åkte igenom utan att röra själva bäckenet, så det var inte alls farligt att se :)

Jag ser framför mig på förlossningen: "Attans den har fastnat... hämta tigersågen".... vroom :angel:

Inte HELT psykologiskt att skriva om jobbiga förlossningar i en magtråd :crazy:

JAg hade nämligen tänkt att jag skulle blunda, öppna ögonen igen eller eventuellt nysa, så är en liten söt bebis där. Ni liksom förstör min föreställning om förlossning som smärtfritt o enkelt .. :angel:

Så var ungefär min förlossning, och jag önskar det tagit några minuter till i alla fall så man han förbereda sig lite, känns som jag vakna på morgonen och så var bebisen ute. Jag väntade hela tiden på att de skulle göra skitont men det kändes bara häftigt.

Fast innan skrev du väl att du ville ha EDA men då skulle du just börja krysta. Så du måste väl ha haft ont om du ville ha EDA:n? ;)

Senast ändrad:

Fast innan skrev du väl att du ville ha EDA men då skulle du just börja krysta. Så du måste väl ha haft ont om du ville ha EDA:n? ;)

Ja det gjorde skitont när de spände på CTGn så BM fick skippa de där resårbanden och sambon hålla dem jätte löst mot magen, men så fort jag blivit undersökt och fick sätta mig upp igen så behövde jag ingen EDA längre ;)

Fast du sysslar väl med döda djur inte med levande människor? :idea:

Bäcken som bäcken ;) Så länge man inte har bäcken som en ko så tror jag man klarar sig utan såg :D Blir nog snyggare snitt oxå ;)

Senast ändrad:

Jaaa och dig är den enda jag väljer att tro på! visst är allt vackert och rosenrött och inte ett dugg jobbigt någongång.. :angel:

jag hade hellre fortsatt att gå i ovisshet och ta det som det kommer på förlossningen....
Nu kanske det var vår BM som var otroligt klumpig, som med rent våld och bändande fick igenom dockan då axlarna kilade fast sig.... :smirk:

Tack för tipset..
Jag har inte ens blivit erbjuden nån föräldrakurs.. när blir man det?
Min syster sa:
hon - när är din nästa kontroll på mvc?
jag - om två veckor kanske
hon - vilken vecka är du i då, 25?
jag - Typ..??
Hon- Är det i v 30 man börjar gå på tätare kontroller?
Jag- Det borde du veta, du har varit i v 30 2 ggr, jag har aldrig det!

Förmodligen har min barnmorska sagt allt det här, men jag kan bara inte komma ihåg såna saker.. TEFLONMINNE!

Som tur är kommer jag inte föda en tygdocka. De är ju mycket kärvare än en vanlig bebis. En vanlig bebis med lite slem och kladd på halkar ju bara ut. Tänk dig att smeta in dig med såpa och åka vattenrushkana.. SÅ går det till.

Jag gick på mitträff runt v.20 och sen föräldrakurs någon gång vid v.30. Allt var frivilligt. När jag hade vart på UL och ringde till MVC blev jag erbjuden att gå på mitträff, då visade bm med en tygdocka hur barnet roterar ner i bäckenet och den hade typ 10-15 cm till godo!

ROTERAR :eek:
Jag är sjuksköterska och kan absolut inget om sånt här.. Jag behöver nog verkligen den där kursen. Men jag vet inte om jag vill veta exakt hur det går till.. På ett eller annat sätt lär den väl komma ut!

Här finns en "film" som visar hur barnet roterar under förlossningen. :)

Finns en likadan film om hur en kejsarsnittsfödsel går till också.

Du har rätt... så måste ju en förlossning gå till, det är ju logiskt, varför skulle annars barnet vara kladdigt.... :angel:

Inte HELT psykologiskt att skriva om jobbiga förlossningar i en magtråd :crazy:

JAg hade nämligen tänkt att jag skulle blunda, öppna ögonen igen eller eventuellt nysa, så är en liten söt bebis där. Ni liksom förstör min föreställning om förlossning som smärtfritt o enkelt .. :angel:

Jag tror precis som du :D Vi bestämmer det och lyssnar inte på något annat tycker jag :angel:

Här finns en "film" som visar hur barnet roterar under förlossningen. :)

Finns en likadan film om hur en kejsarsnittsfödsel går till också.

Vilken bra "film". Jag kände jätte tydligt när Rasmus nacke roterade under blygbenet, men att han gjorde så då visste jag inte först nu när jag kolla på filmen.

Men nu tycker jag det är dåligt med magar i tråden ;)

När sambon kommer hem ska ni få se en sprängfylld en-vecka-över-tiden mage.

mmm det tycker jag med, men min mage händer det inte så mkt med. Tänkte lägga ut en om en vecka .. då är jag i v 25

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 171
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar