Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Här har vi en till som är fullt rörlig (och har en massa plats i magen) i v. 39...jag har också gett upp hoppet om att någonsin vara icke-gravid och faktiskt få hålla mitt barn i mina armar...

Men likt förbaskat skulle jag utbrista "jag är inte redo än" om det drog igång inatt... :rofl:

*KL*

Nu har jag följt alla här så länge, så jag tänkte att det kanske skulle vara dags för min del också att slänga upp en bild ;)
Grattis till alla som har fått sina små bukebebisar :love:

Här är jag i vecka 34, lite mörk bild kanske, det får duga :D

phpjtuhv5.jpg

Vad snygg du är :eek: Verkligen ! Inte bara ett fetto som jag :D

Vad glad jag blev :)
Jag som känner mig rätt fet, speciellt på vågen hos BM.. Sist hade jag gått upp 14 kg :eek: Och bristningar på lår, skinkor (?!) och på höfterna dom kunde jag gärna ha sluppit :D

Tack! Sånt värmer att höra när man sitter hemma och är sjuk :)

Mitten - du och jag ska väl ha ungefär samtidigt tror jag, när var det du har BF?

Jag har gått upp 7 kg..
Eller 10 kg egentligen men har tappat 3 kg av dom.
Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v.33 imorn..

Jag gick upp närmare 25 kilo ;)

Och fick även bristningar på magen, brösten, rumpan och låren. Men et är det värt, jag fick ju världens bästa Arvid istället

Jag har inte fått bristningar ännu. Men har förstått att det är vanligt att man får det i slutet av graviditeten.. Så jag går ju inte säker än ;)
Han är så söt din Arvid, brukar kika i bildtråden! :love:

Du kanske slipper dem! :) Jag minns inte riktigt när jag fick dem, men det var sen iaf, kanske runt v 36.

Ja, visst är han? Fast jag är ju väldans partisk

Nej, inte mer än de vanliga, irriterande förvärkarna som varken gör till eller från.. :mad:

Jag har fått bristningar på höfterna och på låren, men inget på magen. Känns ju inte direkt så roligt, óch häromdagen så snyftade jag lite inför sambon och tyckte att jag var ful.
- Men älskling, det där är ju minnen från vårat första barn ju! :idea: sa han.
Han är :love::love:

Min låg precis som din fram till vecka 37, då passade han på att vända sig med ryggen åt höger istället (Jösses vad rädd jag blev när det började hicka på helt fel ställe i magen ;)) Min BM försöker övertala honom att vända tillbaka sig då det tydligen underlättar vid förlossningen om barnet har ryggen åt vänster men min bäbis verkar inte vara speciellt lättövertalad, han ligger fortfarande och flyter omkring helt rörlig i vecka 39 så jag börjar ge upp hoppet om att någonsin bli mamma. Fast iof är det väl kanske inte fy skam att vara kroniskt gravid heller...:p

Jason la sig på höger sida natten till dagen han föddes.
Hade länge haft ont i revbenen och bak i ryggen på högersidan då han sparkat däråt hela graviditeten. Men nu trodde jag att jag skulle avlida en stund. Den smärtan var värre än värkarna ett tag. Det kändes ungefär som om han tog spjärn mot mina revben för att trycka sig ur.:crazy:
Hade ingen svår förlossning trots att han fortsatte ligga på höger sida hela tiden.

Och jag trodde länge att det inte skulle komma nån bebis, och kom han så skulle jag inte märka något förrän han var halvvägs ute.
Jag hade INGA förvärkar, inget vatten som läckte och när BM sa att jag hade sammandragningar så kände inte jag ett piss.
Men så bf+10 dagar så tackade herr slemmis för sig.
Bf+11 vaknade jag med värkar, och på kvällen föddes han. Alldeles knubbig och fin...:D:love:

Har aldrig hört ngt om att det ska spela någon roll vilket håll bäbisen ligger med ryggen? :confused:
Min ligger då med ryggen på höger sida iallafall och verkar trivas utmärkt med det, eftersom den inte gör något väsen av sig och vill ut iaf. :mad:

Du kanske slipper dem! :) Jag minns inte riktigt när jag fick dem, men det var sen iaf, kanske runt v 36.

Ja, visst är han? Fast jag är ju väldans partisk

Hoppas det men det tror jag inte, eftersom jag haft en så trevlig graviditet hittills utan illamående och krämpor, förutom lite trötthet i ryggen och känning av foglossning nu.. ;)

- Men älskling, det där är ju minnen från vårat första barn ju! :idea: sa han.
Han är :love::love:

:love::) Vad gullig han är!

När jag säger att jag inte känner mig så jätteattraktiv och kommer inte göra sen direkt efter födseln heller säger min sambo att det är det väl värt, du vet ju varför, vad som kommer snart :) :bump::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 176
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar