Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

*Knapplån*
Min magen i v 32
18845629.jpg

18845630.jpg

Gissa var jag jobbar :angel:

ah iofs så syns den ju lite iaf.. JAg ser mest lite tjock ut bara
Har gått 22 fulla veckor imorn!

Ser lite spetsig och konstig ut pga skuggan.
phppte7dd.jpg

och framifrån...
phpsx85c0.jpg

Vad skönt ändå att vara så liten och nätt fortfarande.

liten o nätt?! Den ser större ut uppifrån! JAg får inte igen jobbarbyxorna längre o har beställt mammabyxor från tvätten..
Jag är lite avis på dem som har en fin liten kula, min är bred och plan!

Jag gissar på tjej (i magen alltså).

Jag blir så sugen på en till när man ser alla magbilder, men tiden går så fort, och de kommer säkert gå ännu fortare nästa gång. Se till att verkligen njut av era magar, även fast de är i vägen, tunga och bebisen misshandlar er. För när bebisen väl är ute kommer ni märka hur fort de där 40 veckorna har gått!

Förrsesten är det nån som vill gissa om det är en kille eller tjej där inne? Skulle vara kul att veta vad ni tror.

Jag gissar på tjej (i magen alltså).

Jag blir så sugen på en till när man ser alla magbilder, men tiden går så fort, och de kommer säkert gå ännu fortare nästa gång. Se till att verkligen njut av era magar, även fast de är i vägen, tunga och bebisen misshandlar er. För när bebisen väl är ute kommer ni märka hur fort de där 40 veckorna har gått!

Är i vecka 33+2 och just nu går inte tiden fort nog. :cry: :smirk:

:rofl: Min sambo nojjade hela slutet av graviditeten och var helt säker på att vi skulle få en dvärg. :rofl:
Men det var bara en liten prinsessa som gömde sig där. :love:

Min sambo tror att det kommer ut en KLUMP på minst 6 kilo, och om han INTE är en klump så kommer han ha så stora fötter att de fastnar i bäckenet :rofl:
Min sambo har livlig fantasi :D

-lån-
Kommer inte ihåg vem det var som frågade om min bebis vänt sig men nu har jag iaf svar på det :D
Var på kontroll hos BM idag och alla värden är bra. Blodvärdet har varit samma hela tiden och blodtrycket är jämt och fint sa hon, inte för högt eller så. SF-måttet hade ökat 5cm och var nu 29. Hjärtljuden fick vi oxå höra, de låg på 144. BM sa att jag hade haft min tillväxt. Hon fick känna efter lite för att veta hur hon ligger och sa att hon vänt sig, ligger med huvudet nedåt och kroppen längs vänster sida. Hon har nog legat likadant länge nu för sparkarna är högt uppe i magen och när hon har hicka känns det alltid på samma ställe. Har känts på samma sätt rätt länge nu. Är i v.32 och i v.36 ska vi på UL för att få reda på hur stor hon är samt hur mycket hon väger. Är det över 4kg, blir det antagligen planerat kejsarsnitt, annars får jag föda vanligt *hoppas* Ska i samma veva även träffa narkosläkaren samt ortopeden och prata om hur det blir med allt vid ett ev. kejsarsnitt.

Min låg precis som din fram till vecka 37, då passade han på att vända sig med ryggen åt höger istället (Jösses vad rädd jag blev när det började hicka på helt fel ställe i magen ;)) Min BM försöker övertala honom att vända tillbaka sig då det tydligen underlättar vid förlossningen om barnet har ryggen åt vänster men min bäbis verkar inte vara speciellt lättövertalad, han ligger fortfarande och flyter omkring helt rörlig i vecka 39 så jag börjar ge upp hoppet om att någonsin bli mamma. Fast iof är det väl kanske inte fy skam att vara kroniskt gravid heller...:p

Rasmus oxå, och han började oxå byta sida där runt v.37, jag trodde han skulle få mig att trilla ur sängen så som han bökade där inne och det kändes som han skulle spränga fogen i fram med skallen :eek:

Typ 4 timmar innan vattnet gick så vaknade jag, då låg han verkligen mitt i magen och sparkade upp på bröstbenet! Det kändes skitkonstigt och jag gick och la mig och tänkte att BF rä om 6 dagar så det är inget ;)

:rofl: Låg han alltså med ryggen "bakåt" när han skulle ut? Det var så min BM sa att det tydligen var värst att få ut dom och din förlossning lät ju inte som någon mardrömsförlossning så jag kanske kan andas ut då ;)

Nej böt sida från vänster till höger och hade väl kommit halvvägs när jag vaknade och han var helt galen. Han sparka under förlossningen också mellan krystvärkarna, det kändes bra konstigt!

Och det var väl inte direkt någon mardrömsförlossning, från journalen:

Smärta: Är smärtpåverkad men andas fint och lugnt genom värkarna.
Fosterläge: Högervänt längsläge. Föregående fosterdel huvud fixerad i bäckeningången.
Fosterljud: CTG normal som avslutas tidigare för det tar i regält, klart fostervatten rinnen.
Inre undersökning: Cx utplånad, MM öppen 8 cm, tunna kanter, ffd-huv vid spinae, klart fostervatten rinner rikligt.

Jag trodde jag var öppen max 3 cm så gissa om jag vart chokad (och grymt lättad över att inte bli hemskickad eller behöva gå där i flera timmar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 176
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar