Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag tycker att din mage är kanonfin. Jag får fortfarande tala om för folk att jag ska ha barn, det skulle lika gärna vara julmaten som sitter kvar när jag inte har tigha kläder.

Jag har 6 veckor kvar idag....:crazy:

Ja, jag tyckte det var skönt när den blev såpass att folk inte behövde fundera utan de antog att man var gravid ... men det är ju skönt med liten bula också, rörligheten är ju bättre! Och man borde ha mindre ont i ryggen och sånt ... ?

Jag har ju åtta veckor kvar ... eller nu har jag väl sju å en halv :p

Tycker du har jättefin mage! :)
Smidigt av din vän att säga så.. :mad:
Mina bröst har knappt växt alls, bara blivit ytterst lite fylligare men BM sa att det kommer, det kommer ;)

Fredag är det ju idag så här kommer nya bilder på magen :)

V.31:
phpskn8ft.jpg
phpoi8e9f.jpg

Jag har scolios (opererad 1992), det är därför jag är sned på bilden framifrån..

Tack så mycket :)
Ja min 'vän' (= arbetskompis) är inte det smidigaste som existerat, om man säger så ... jag blev rätt lessen faktiskt. Hon har också fällt kommentarer som att hon 'inte skulle orka med att få småbarn om hon hade varit så gammal som jag' (Jag är 30, hon fick sina när hon var 20-23).

Vilken vecka är du i? Har din bebis vänt sig? Det ser nästan ut så :)

Mina bröst började växa i samma sekund som ägget fäst :o Det var mitt första tecken, jag sa till min sambo att tuttarna VÄXER! Ett par dagar senare uteblev mensen och jag plussade efter ytterligare ett par dar :D Haha, så det kan bli.

Vissa människor är bara så osmidiga och tänker sig inte för alls innan de öppnar munnen.. :(
Jag blir 30år i maj (hehe har BF på min födelsedag ;)) och det här är mitt första barn med.
Jag är i v 31 idag. Har ingen aning om hon vänt sig faktiskt. Får nog veta det på onsdag när vi ska träffa överläkaren, han kommer antagligen göra ett UL då. Tycker hon är runt och rumlar runt överallt och det är säkert svårt att avgöra själv :D

Jag hade bara grymt ont i brösten första veckorna och det var då de svullnade liiiite men sedan dess har det inte varit någon skillnad och de slutade ömma efter 2-3 veckor.. :D

Jag tycker alla gravidmagar är fina, hur dom än ser ut.

När det snackas om bröst; mina var inte direkt små innan och nu är dom helt gigantiska, börjar bli lite nervös för hur dom ska se ut när jag börjar amma! :eek:

När det snackas om bröst; mina var inte direkt små innan och nu är dom helt gigantiska, börjar bli lite nervös för hur dom ska se ut när jag börjar amma! :eek:

Jag hade nånstans a-b kupa, typ 10 veckor före BF köpte jag en c-kupa som jag kunde ha i några dagar sen gav jag upp att köpa bh:ar och börja använda topp istället.

När mjölken rann till så vart de typ 10 ggr större :eek: men nu är Rasmus 4 månader och mina tuttar har gått tillbaka till sin gamla storlek :(

Mina växte faktiskt ingenting när mjölken rann till med förra barnet. Tur det, för i början av grav. så växte de från liten C-kupa till F på bara några veckor. (en jobbarkompis frågade t.o.m. om jag hade förstorat brösten kirurgiskt. Det var innan jag avslöjade att jag väntade barn)
Den här graviditeten har de inte vuxit någonting alls, men det kan ju bero på att de nästan inte krympt något sedan förra barnet...:D

Jag hade bara grymt ont i brösten första veckorna och det var då de svullnade liiiite men sedan dess har det inte varit någon skillnad och de slutade ömma efter 2-3 veckor.. :D

Åh lyllos :mad: Mina gör fortfarande ont och jag är livrädd att de skall bli ÄNNU större när bebis kommer, men jag hoppas att de 'växt klart' nu ... Det var inte så kul i början när min sambo började fnissa så fort jag tog av mig tröjan :rofl:

Haha, jag pratade faktiskt med BM om det på föräldragruppen och frågade hur det är med brösten. Innan har man ju hört att brösten bara säger poff så är de stora som meloner när man blir gravid. Men inte på mig.. Har inte hänt någonting. Då sa hon att det är induviduellt, att på vissa växer brösten fdirekt man blivit gravid och på andra först när mjölken kommer och efter födseln. Jag verkar då tillhöra den senare skaran :D

Har haft lite långtråkigt här på fm så jag satt och lekte lite i PS och gjorde denna med bilder på magen från v19 fram till nu.. Tycker den haft alla möjliga former :D

phppga1hc.jpg

Åh vilket fint bildspel!
Jag är i v 21 och ser precis ut som du på din 21bild

Tack! :)

Vi ska göra en fotobok sen. Med bilder på magen, UL-bilder och bilder från pyrets första år. Kan vara lite kul att ha sedan. Sambon jobbar med bilder så han kommer väl göra en bättre variant av min version sen hehe :angel::D

Mina bröst växte knappt nåt under graviditeten. Men när mjölken rann till... Oh my! Jag såg ut som Dolly Parton. Nästan Lollo Ferrari. :o:rofl:
Det var tametusan så att man kunde se brösten växa med blotta ögat. :rofl:

Så var det för mig också. Först när man kollade sig i spegeln när tuttarna börjat växa så var reaktionen - Åh, whao!! Sen blev det mer - Åh aajjj

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 183
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar